Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Producer tøj. Hjælp til sourcing, freelancer skrædder mm.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Sep 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

Jeg har i et stykke tid gået med tanken om, at producere eget tøj, hvor mærket skal være kendt på en bestemt ting.
Jeg er godt i gang med min handlingsplan, men føler stadig der er LANG væk til jeg kan stå med et produkt i hånden. Er godt klar over, at det kommer til at tage flere lange måneder.
Da det er første gang jeg skal springe ud som iværksætter, har jeg nogle spørgsmål.

1. Jeg skal have lavet skabeloner til mine tøj idéer. Kan jeg få en sourcing firma til at lave dette eller skal det være igennem en skrædder/freeelancer skrædder?

2. Kan man selv klare al kommunikationen til tøjproducenter i bl.a. indien, kina osv eller er det ALT for omstændigt/besværligt ? Jeg tænker på, om man kan spare sourcing firmaet væk.

Håber nogen kan hjælpe

Fra Malling
Tilmeldt 27. Aug 13
Indlæg ialt: 14
Fra  Fight The Stars Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej LoddiDK,

Jeg arbejder selv i tøjbranchen, som designer, gennem mange år efterhånden.

Når du skriver skabeloner, tænker du så på arbejds tegninger eller målskemaer osv.?

Det er jo altid en fordel at have noget at arbejde ud fra, men jo klart en fordel hvis du herefter selv kan tegne/forklare hvad du ønsker af hver style.

Kommunikationen med for eksempelt østen osv. er faktisk nem nok.... problemet som jeg ser det er alt det praktiske omkring shipping, betalinger osv.

Det er her der er utroligt mange farer og risici.....

Der næst skal du tænke på hvor du ønsker at få produceret, her tænker jeg på antal osv.

Østen laver som udgangspunkt ikke små ordre, måske ud skal tænke tyrkiet (og betale lidt mere) eller portugal.

Held og lykke med det.

Hilsen

Lonnie

Tilmeldt 23. Sep 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lonnie
Mange tak for dit svar.

 

Jeg tænkte på måleskemaer.
Jeg arbejder stadig videre med projektet, men synes bestemt der er svært at finde kontakter til østen.

Fra Malling
Tilmeldt 27. Aug 13
Indlæg ialt: 14
Fra  Fight The Stars Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er som udgangs punkt ikke svært at finde leverandører i Østen.... tjek bla. Linked in, der er de meget opsøgende.

Men problemet er nok stk. antal.

Det burde være muligt at kunne finde en konstruktører, der kan hjælpe med målskemaer påøs at tjekke dansk mode og tekstils job børs eller igen Linked in:0)

Held og lykke med det.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)