Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger Innovative og kreative thinkers til Ideahunters.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 6
Fra  www.ideahunters.dk Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har brug for jeres hjælp :)

Jeg søger brugere med innovative og kreative egenskaber til www.ideahunters.dk 

Vi har været online i 3 uger nu, har 5 online projekter, og vi mangler dertil brugere til at brainstorme og inspirere på virksomhedernes projekter.

I kan læse meget mere om vores koncept her: http://trendsonline.dk/2013/09/10/ideahunters-formidler-brugernes-gode-ideer-til-virksomheden/ 

Håber på at se rigtig mange af jer på sitet.

På forhånd tak og fortsat god aften

-Joachim

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 273
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Joachim

For det første. Fantastisk idé!

Meeeen, der er nogle ting ved konceptet, som i mine øjne mangler at blive gennemtænkt:

For det første.

Hvorfor skulle jeg som ejer af et firma betale for, at få nogle til at komme med idéer, når ALLE andre også kan gå ind og se de idéer, som der kommer? Det vil jo gøre at alle mine konkurrenter også kan gå ind og få samme idéer uden at de betaler noget.

Derudover gør det også at dem, som giver idéer ligesom bare kan "samle" alle idéerne og komme med lidt ekstra og dermed "vinde". I mine øjne skal det være sådan at kun den der udbyder "projekterne" kan se de forslag der kommer. Det er fx også derfor jeg ikke selv gider bruge det endnu.

Jeg ved godt at det måske bliver en del mere omstændigt, men hvad med at indbygge noget ligende Kickstarter i det? Nogen kan komme med forslag til idé som de gerne vil have løst og vil give xx for det, og det er der så nogen der tilbyder at komme med en løsning for. ELLER nogen har en idé men mangler pengene. Andre synes det er en god idé og giver så xx til projektet imod en eller anden form for belønning fx rabat på produkt, når det udkommer.

Nu ved jeg ikke, hvor mange besøgende i har, men eftersom i skriver herinde flere gange samt ikke har så mange projekter går jeg ud fra, at dette også er et problem. Til det er der kun at sige markedsføring

Dette er selvfølgelig et vidt begreb, og da i er studerende går jeg ud fra, at det også er begrænset, hvor mange midler i har til dette. Det kender jeg i hvert fald selv til. For lidt over et år siden startede jeg firmaet BackupBox sammen med Martin. Vi startede uden noget særligt budget, men har nu kørt i et år. Det var en hård kamp i starten og vi brugte MANGE timer uden rigtigt at mærke den store forskel. Vi havde ikke mange penge og derfor måtte vi finde så mange måder at lave gratis markedsføring som muligt.

Hvad gjorde vi så og hvad kan i gøre?

For det første SEO! Her havde vi et stort problem, for det var ikke noget vi kendte så meget til, men vi prøvede alligevel det vi kunne, det var en hård kamp, men vi kom godt op, hvilket hjalp. (I dag har vi valgt at få en proff til det netop fordi det er vigtigt.)

Derudover kontaktede vi en masse bloggere og i vil endda måske kunne kontakte nogle magasiner og andre, hvor jeres service kunne have relevans ligesom her på Amino. (Her tænker jeg også på den nye iværksættergruppe "De danske iværksættere")

Jeg skimmede lige den artikel du linkede til og der fik jeg den opfattelse, at i kun startede i Århus i første omgang, men hvorfor? Hvorfor ikke hele DK? I skal jo ikke fysisk ud til kunderne, så i kan vel lige så godt starte op i hele DK?

Derudover skal i have gjort opmærksomme på jer selv. For det er et fedt koncept! Kontakt nogle af de større firmaer. Firmaer som Coop mm har ofte konkurrencer hvor de tilbyder 10K eller 100K. Det er altså noget som firmaerne også efterspørger og alle gør det i. Overvej om i kna få aftaler med firmaer. (Start i det små da det nok kræver nogle flere brugere at få en aftale med en af de store ;))

Endelig skal i være tålmodige. Det nytter ikke noget at forvente, at det bliver en kæmpe succes på én måned eller sådan noget. I mine øjne har i et genialt koncept, som jeg vil ønske jeg var en del af, og jeg er sikker på, at hvis i får det spredt ud til firmaerne så skal i nok få en masse brugere. Det er nemlig firmaer der vil give jer brugerne, da det er projekterne, som brugerne vil se, så jo flere firmaer jo flere brugere ;-)

Håber det kunne bruges. I hvert fald god vind, og håber det bliver en enorm succes for det er noget af det vi har brug for.

(dagen før jeg første gang så jeres link havde en af mine venner netop spurgt ind til en side som jeres) 

Hvis der er noget i vil spørge om eller vil have uddybet så skriv. 

Venlig hilsen

Jeppe Petersen

BackupBox er Danmarks billigste tilbyder af online backup

25 kroner om måneden eller 250 kroner om året. BackupBox.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 6
Fra  www.ideahunters.dk Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jeppe.

Tusinde tak for dit indlæg og den tid du har brugt for at skrive et uddybende og meget brugbart svar ! :)

Det er vores mål at i fremtiden, bliver spørgsmålene mere specificeret til den enkelte virksomhed, samt vi får målgruppen, kunder og omverdenen fra den enkelte virksomhed involveret hvilket giver stor værdi for virksomhederne. Vi har bestemt mange tanker omkring det at mindske muligheden for at konkurrenter kan tage ideer, men vi ser det ikke som en så stor ulempe som så, da der er mange andre aspekter i det end selve ideerne. Det handler også om at få ideerne først og hvordan virksomheden vælger at implementere ideerne, og vi ser det som en stor fordel at involvere vores community i processen i fremtiden. Derudover kommer der helt sikkert implementeringer der kan give endnu flere konkurrence mæssige fordele for virksomhederne.

Vi holder selvfølgelig styr på hvem der laver hvilke ideer og i hvilken rækkefølge ideerne bliver skrevet, og hvis det er den lille detajle du har ændret der gør at du vinder, er op til virksomheden at bestemme. Hvis det er en super god ide med en super god tilsætnings detalje, kan det være at begge vinder.

Spændende tankegang du har med kickstarter, bestemt ikke dumt !:)

Det rigtigt at vi er studerende og har begrænsede ressourcer. Derfor prøver vi også at gøre brug af tilgængelig gratis markedsføring, link building og andet, fedt at høre om dine erfaringer i forhold til dette også. Lyder også som et fedt koncept BackupBox, håber det går super godt!

Vi har valgt at starte i Århus, da det er her vi har vores netværk som vi har kunnet trække på til start, dog arbejder vi hen imod at gøre projekterne landsdækkende så hurtigt som muligt, og vi har allerede projekter som kun udlover penge ved overførsel (landsdækkende)

Til sidst vil jeg være fræk og spørge dig om du vil overføre dine hoved synspunkter til vores eget projekt om ideer til os i fremtiden: http://ideahunters.dk/feedback-og-fremtidsid%C3%A9er-%C3%B8nskes-til-ideahuntersdk for er da sikker på det vil inspirere en masse andre thinkers og yngle endnu flere gode ideer?:)

Tak for dit indlæg og rigtig meget held og lykke i fremtiden til dig også.

Venlig hilsen

Joachim Clemensen

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 273
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 07:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er glad for du kan bruge det.

Ja jeg skal nok lige skrive idéerne ind når jeg får tid.

Tak som sagt også god vind til jer :)

BackupBox er Danmarks billigste tilbyder af online backup

25 kroner om måneden eller 250 kroner om året. BackupBox.dk

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jeppe.

Mange tak for din tilbagemelding. Skjulte projektideer er relativt enkelt at implementere, så det er selvfølgelig noget vi vil overveje, hvis det efterspørges.

Vi har faktisk mange flere brugere end der er ideer. Vi er ved at undersøge, hvordan det kan være, at brugerne vælger at oprette en bruger, uden at lægge en idé ind på et projekt. Det kan være, at der er nogen, som af strategiske grunde, vælger at vente til projektudløb nærmer sig?

Har du nogle tanker om det?

Du er velkommen til at svare direkte på Ideahunters.dk, og deltage i kampen om 500 kroner.

Online backup er en hård branche - har selv været i ilden med WebDrive.dk et par år tilbage - det kan være vi kan hjælpe hinanden på området ;-D

God vind med det hele.

VH. GrN.dk - en del af Ideahunters.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 273
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du får lige den lange version her: 

Angående det med at skjule produktidéer vil det selvfølgelig være noget, som dem der mangler idéer selv kan vælge. Det at gøre det åbent for alle, vil måske gøre, der kommer flere idéer, da folk kan få inspiration fra andre, tilgengæld risikerer man, at andre tager idéerne. Fx idéen til en ny burger.

Grunden til at brugere vælger at laven en bruger uden at komme med idéer er i mine øjne ret logisk. Folk er glade for penge, og synes det er en fed og enkelt måde at få penge på. De kan allerede på forsiden se, at det her virker ret fedt. Det er selvfølgelig rigtig godt. Derfor opretter man en bruger allerede, når man er på forsiden. (Sådan er jeg ret sikker på jeg faktisk også selv gjorde) Når man så går ind for at se, hvem der så mangler nogle idéer, er der ikke særlig mange, og mange af dem der er, er noget med "hvordan sælger vi mere". Dette tror jeg ikke er den rigtige måde fra firmaernes side. De skal være mere specifikke. Fra min side vil det fx kunne være, "Hvad kunne gøre vores brugervenlighed bedre på vores hjemmeside?" eller noget i den stil. Her kunne folk så komme med forslag til flere guides eller andet, som de synes de mangler information om. Endelig er der selvfølgelig også det strategiske ja. Personligt, hvis jeg virkelig ville vinde en af disse "konkurrencer" ville jeg helt sikkert også vente til sidste øjeblik netop for at andre ikke tager nogle af mine idéer.

For at lave om på dette tror jeg altså, at i skal, finde flere firmaer, som har mangler nogle idéer og så guide dem til at gøre det mere specifikt, for "Hvordan kan jeg få flere kunder" er ikke noget, som man bare lige kan svare på.

Jeg håber det giver mening ellers vil jeg gerne uddybe.

Ja det er det, men det går stærkt fremad, og når man er DK's billigste på markedet, så hjælper det godt på det ;-)

Hehe ja det kunne da være fedt ;D

Tak og i lige måde.

Jeppe - BackupBox

BackupBox er Danmarks billigste tilbyder af online backup

25 kroner om måneden eller 250 kroner om året. BackupBox.dk

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Jeppe.

Det var lige hvad jeg havde brug for :-D

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

GrN.dk - Logistik og regneark:
Vi har faktisk mange flere brugere end der er ideer. Vi er ved at undersøge, hvordan det kan være, at brugerne vælger at oprette en bruger, uden at lægge en idé ind på et projekt. Det kan være, at der er nogen, som af strategiske grunde, vælger at vente til projektudløb nærmer sig?

Når i henviser til en ny hjemmeside her på Amino, skal i forvente der er en del der opretter sig af nysgerrighed og ikke for at komme med idéer.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten.

Det har du selvfølgelig ret i. Mange tak for feedback.

Jeg er stadig forundret, da jeg aldrig ville oprette en bruger (aflevere min e-mailadresse), hvis jeg ikke ønskede at komme med en idé.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 273
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey 

Jeg tænkte lige på.

En god idé for jer selv er, hvis i offentliggør, hvem der er "vinderen" af de forskellige "konkurrencer" med at komme med bedste idé.

Så er folk nemlig sikre på, at der rent faktisk bliver udbetalt nogle penge.

BackupBox er Danmarks billigste tilbyder af online backup

25 kroner om måneden eller 250 kroner om året. BackupBox.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)