Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrakter ved oversættelse af webindhold, SEO tekster m.m.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 06:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg er ved at opsætte en webshop, der skal sælge ure og smykker. Har før prøvet mig lidt frem med andre typer af varer, men dette er, hvad jeg vil satse på.

Jeg arbejder på at få oversat mine tekster til andre sprog, tænker først og fremmest norsk og svensk, da disse markeder er ret meget beslægtet med det danske.

Har selvfølgelig kigget inde på freelancer og Odesk, men tænker på et mere varigt samarbejde end alle de små ad-hoc jobs det ellers ville blive til.

Jeg har haft en rigtig god kontakt med et firma, der hedder Outsource Nordic, http://www.outsourcenordic.com/, men har ikke nogen erfaringer med at indgå kontrakter.

Er der nogen, der ved, hvordan dette bedst gøres? Og kender i andre firmaer, der gør sig i oversættelse?

Fra København
Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej PeterH92,

 

Hvis målet er at få en gennemarbejdet, og opdateret kontrakt som sikre dine rettigheder bedst muligt, vil jeg anbefale dig at gå til en advokat, og lade advokaten bistå dig med udarbejdelsen af kontrakten.

Dette koster penge til advokaten - ja, men de penge kan senere vise sig at være givet rigtigt godt ud. Du kan bede om at få en fastpris aftale med advokaten så du har overblik over dine omkostninger, og dermed ikke bliver ubehageligt overrasket.

Umiddelbart lyder det om en rigtig løsning at finde en firma som du kan lave et varigt samarbejde med, hvilket kan have såvel prismæssige som kvalitetsmæssige fordele.

 

Med venlig hilsen

 

Anja Linde

 

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 06:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Jeg håber ikke, det bliver nødvendigt med en advokat. Så skal der i hvert fald tjenes rigtig mange penge!

Men det kan godt være, det kan ende med at blive nødvendigt på sigt. Lige nu kommer det jo nok bare til at koste det samme som selve det beløb jeg indgår kontrakt om. 

Fra Göteborg
Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Caroline Kjelsmark Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsan PeterH92

Jeg har haft oversætterfirma i en del år efterhånden og har haft flere faste kunder af den type du beskriver.

Det du kan gøre, er at I aftaler en fast pris pr. ord. Dvs at I kan sende småting til oversættelse løbende.

Mange oversættere har en minimumspris pr. opgave, men det fungerer ikke så godt i dit tilfælde, så prøv om du kan forhandle anderledes. Derefter kan I aftale at oversætter afregner pr. måned og ikke pr. opgave, derved spares oversætter for lidt papirarbejde.

I kan lave jeres egen prisaftale hvor I er enige om ovenstående vilkår. Når den er underskreven skulle det jo helst bare fungere som ethvert andet pristilbud. Jeg har selv haft faste prisaftaler med flere firmaer jeg oversatte for, og vi har revideret aftalen årligt.

mvh

Caroline 

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med en fast månedstakst lyder egentlig som en fin løsning. Så ved jeg også, hvad jeg har at gøre med. Det gør det nok også nemmere at afregne, som du siger.

Fra Göteborg
Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Caroline Kjelsmark Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg mente en fast ordpris. Så kan du sende hvad du vil, og ved at prisen følger præcist din tekstmængde. Jeg tror det er noget du kan finde frem til med oversætter.

mvh

Caroline

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad vil du mene, er standarden der?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)