Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slik - ulovligt?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Tarbensen:

-Har droppet det med slik fra udlandet, men undrer mig over om det koster mig noget at skulle kunne sælge slik på mit website.. Altså koster det penge, at have en tilladelse til det?

Og kan jeg overhovedet få en tilladelse, når min side ikke er et "firma", men bare en hobby + når jeg kun er 16 år :)

Du skal registreres hos myndighederne, men hvilke er jeg lidt i tvivl om. Formentligt er det Fødevareregionen, som du skal registreres hos, da der er visse krav til opbevaring af fødevarer, herunder slik (selv om det ikke virker som fødevarer)

Jeg ved, at Jesper Laugesen er registreret hos et par myndigheder og han kan også sælge dig slik endda. Så prøv ham ;)

Fra Herning
Tilmeldt 6. Mar 12
Indlæg ialt: 64
Fra  Tjen Gavekort Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:

Jeg ved, at Jesper Laugesen er registreret hos et par myndigheder og han kan også sælge dig slik endda. Så prøv ham ;)

Har allerede kontaktet Jesper, så håber det går godt!

-Tak for svarene :-)

Vil du tjene et gavekort gratis? Besøg www.tjengavekort.dk !

Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 5 person

Kører du aldrig for hurtigt selvom du ved det er ulovligt? Det er ikke værre end at snyde lidt. Som vores korrupte politikere siger: der er ingen der kan mærke at jeg skal gå ned i løn, så derfor gør jeg det ikke. ...

Fede malerier en blog om malerier

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46479
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Tarbensen:
-Har droppet det med slik fra udlandet, men undrer mig over om det koster mig noget at skulle kunne sælge slik på mit website.. Altså koster det penge, at have en tilladelse til det?
Nej jeg tror ikke det koster at få tilladelse. Det handler om et halv eller heltosset system hvor der i i masser af lande er afgifter på forskellige ting, nogle som kommer og går - sukker, fedt, alkohol, cigaretter osv og politikerne mener, at slik kan man leve uden og derfor har de sat en punktafgift på slik der importeres.

Dertil er der fødevarregler, som vel er rimelige. Jeg har rejst i Asien, og der laves slik som indeholder sager som vi normalt ikke ville spise, herunder alskens kunstige farvestoffer - så selve det, at der er regler for import af fødevarer, giver for mig sund fornuft - Nogle er overdrevede, men samlet sund fornuft

Du har sikkert selv læst om kiosker der henter slik og sodavand ex syd for grænsen og sælger uden at ha betalt afgift (og ofte uden ægte pant). Det kan jo lade sig gøre, men nappes de, og det gør de jo ind imellem, så er det dyrt.

Jeg ser ikke rigtig god grund til at vælge en hobby (et salg) som er så forholdsvis kompliceret som noget med fødevarer overhovedet - der er masser af andre ting du kan importere og sælge men

Mathias Tarbensen:
Og kan jeg overhovedet få en tilladelse, når min side ikke er et "firma", men bare en hobby + når jeg kun er 16 år :)

nej og du kan heller ikke stifte selskab uden at få tilladelse fra statsamtet og dine forældre tager ansvar for det du laver = hvis du indgår aftaler som gør at du skal af med en masse penge, så betaler forældrene hvis aftalen var korrekt nok - Det er samme årsag, at unge under 18 heller ikke kan hænges op økonomisk når de "kommer til " at købe et eller andet dyrt på afbetaling - Er man under 18, kan man ikke hænges på på sådan noget, men heller ikke selv forpligte sig som forretning.

Du kan dog få dispensation fra statsamtet. Du må købe alt muligt andet fra EU og sælge, men max op tl 50.000 kr per 12 mdr i træk (for ellers skal du momsregistreres - det duer jo ikke at du ellers kunne konkurrere med alle andre der SKAL lægge moms på) Op til 50.000 kr på 12 mdr i træk i salg, og det er helt ok, bare du fører regnskab og opgiver overskud til skat.

Jeg kan trøste dig med, at alle lande har halvfjollede afgifter som der heller ikke altid er enighed om (det er der dog om denne fra enhedsliste til yderwste højre) men se slik lidt som cigaretter - noget med folkesundhed (som man kan diskutere absolut)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Nej jeg tror ikke det koster at få tilladelse

 

Der er faktisk lidt udgifter forbundet med tilladelserne.

1. Du skal betale for at bestå "næringsprøven" ( DKK 600,-)

2. Derefter betaler du et årligt gebyr for at være i "Næringsbasen" ( DKK 1117,- pr. år)

3. Du betaler et fast årligt gebyr til fødevarekontrollen. ( et par tusinde - husker ikke helt).

4. Du betaler for de kontrolbesøg som fødevarestyrelsen foretager ( ca. DKK 515,- pr. påbegyndt kvarter)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46479
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Jesper - ja det er da lidt penge oven i alt andet. Er der meget forskel på slik inden for EU, jeg mener, kunne man ikke i det mindste ha EU godkendelser. Jeg har rejst meget i Kina og Bangladesh f.eks. og der kan slik indeholde mystiske ting og givet være befængt med hvad ved jeg i visse fald, som kunne begrunde dyrlæge tilsyn, men inden for EU import burde vel være checket EN gang allerede så kan kunne ha lidt glæde af det (bare en gang i mellem :))

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 13. Sep 13
Indlæg ialt: 32
Fra  aktie-handler Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at der er en afgift på 42-43 kroner per kilo, det skal du jo betale hvis du vil sælge det i Danmark

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:
Jeg mener at der er en afgift på 42-43 kroner per kilo, det skal du jo betale hvis du vil sælge det i Danmark

 

Helt så galt er det ikke endnu.

Satsen er DKK 24,61 pr. kilo ( ex moms selvfølgelig)

Cookie"  Ja, positivlisten i danmark, er blevet ændret til EUlisten for nogle få måneder siden - så det skulle være ok indenfor EU - dog kan der være noget med specialmærkning og oversættelser.

 

Fra Herning
Tilmeldt 13. Sep 13
Indlæg ialt: 32
Fra  aktie-handler Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg kan godt se at 42 kroner er lige i overkanten nu når jeg kigger efter :)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:
Ja jeg kan godt se at 42 kroner er lige i overkanten nu når jeg kigger efter :)

 

Ja, men hvis du nu vælger noget så usundt som nødder, kan du komme op omkring de DKK 34,- pr. kilo - Så er du ved at være der :)

Mærkelig afgift .

Slikket kan man jo selvfølgelig tale for og imod, men nødderne forstår jeg sku ikke rigtig.. der er da ikke noget som nogle gode nødder :)

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)