Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den onde spiral for mig - Iværksætter ideen, taber pusten

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey :)

Håber på lidt sparring her, måske nogle har samme historie bag sig.

Jeg har 2 virksomheder bag mig, og et hav af ideer til andre. MEN jeg har et problem som jeg syntes er svært at arbejde med.

Når jeg får en ide så kan jeg knokle ideen igennem på rekordtid og få det "meste" til at flyve, når det så flyver så mister jeg interessen og finder et nyt projekt.


Inden for det næste år starter jeg egen virksomhed igen og forberedelserne skal være gode. Hvordan arbejder i med ikke at miste lysten til ideen m.m.

Jeg har tidligere haft et Marine Service firma og jeg mistede ikke gnisten til firmaet som jeg elskede, men mistede kunderne fordi jeg ikke gav fokus nok til marketing og diverse samarbejde fordi da min første ide var søsat med marketing røg fokus væk fra det lyn hurtigt.

Jeg ønsker at spiralen ikke skal brydes så snart den nye virksomhed forhåbenlig har succes. :)

Kan i se hoved eller hale i hvad jeg mener ? :)


Dbh

Nicolaj

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Gør det som du er bedst til :)  Få tingene banket op og find dig en partner eller ansat folk, der føler ejerskab overfor de arbejdsområder, som ikke har din interesse.

Fra Roskilde
Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Jacob. Ja det må være drømme senariet. - Der skal arbejdes en del med det mentale omkring det :)

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 100
Fra  ByD Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du skriver er fuldstændig som at høre mig selv! - Dog er det indenfor en helt anden branche.

Jeg tror simpelthen at det er som en anden også nævner, noget med det mentale.

Der skal hænges i - det lærte jeg ved min første succesoplevelse. At det var hele knoklen værd!

Jeg håber at du kan få bugt med den onde cirkel og fokusere på det du har gang i lige nu.

Held og lykke med det :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 450
Fra  Validated ApS Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolaj.

Tror de fleste har oplevet det samme som dig.

Jeg studerer, arbejder fuldtid som graphic designer og projektleder, arbejder lidt frivilligt og ejer 2 virksomheder.

Igennem og ved siden af mine 2 virksomheder er jeg ved at starte et par projekter op, og de tager længere tid end, hvis virksomheden direkte var en del af projekterne. Mine virksomheder er services/ydelser, hvilket betyder at der lægger mere arbejde bag, da min fritid går med mine egne projekter. Hvis din virksomhed er en webshop, så har du mulighed for at benytte din arbejdstid til at udvikle og udføre arbejde (ordrer, lager..).

Så fokuser på en virksomhed, et projekt, et produkt er mit råd til dig. Min egen løsning kan godt være svær til tider, men til gengæld er succeserne også endnu bedre. I starten har man blod på tanden, og det gælder om at blive ved med at kæmpe. Så snart du har den første lille succes, så vil du mærke, at det er det hele værd og få mod på mere. 

Min store motivation for at arbejde meget er som sådan ikke tanken om succes, men ligeså meget at lære af mine fejl, udvikle mine evner og få et netværk. Jeg er en person, som gerne vil prøve en masse ting af, også skide være med at de ikke bliver en succes alle sammen. Det har i sidste ende meget stor værdi og kan ikke købes for penge..

Håber du kan bruge mine inputs.

Fra Roskilde
Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak alle sammen ! jeres svar er meget brugbare.

Der er ingen tvivl om at jeg skal rette fokus på færre ting da jeg gerne vil sparke til 20 bolde og se dem flyve på sammetid.... Tror faktisk ikke engang det kan lade sig gøre for selv den bedste fodboldspiller selvom han er go ;) men jeg ved heller ikke meget om fodbold.

Til forskel fra tidligere bruger jeg meget tid pt. på forberedelse, jeg skal uddannes af den rigtige instruktør. Det koster tid og penge, men det gør også at jeg bevare fokus på en helt anden måde, dette er nok meget sundt.

Men tusind tak for jeres svar!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)