Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udlejning af hus

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sige at i ikke behøver en ejendomsadministrator på udlejningen, når det kun er 1 bolig burde i nemt selv kunne stå for det, også selv om i måske flytter langt væk. Brug derimod gerne penge på en revisor, de er meget bedre givet ud :-)

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for rådet, Nikolaj :-)

Jeg kom lige i tanke om, at vi har ejet et firma som er lukket ned nu. Firmaet blev registreret med vores hjemmeadresse. Vil det være et problem i forbindelse med at ejendommen kun skal have været tjent til bolig?

Det var en kontoradresse og der var ingen kunder, der kom eller noget. Det var mere et hjemmekontor. Desuden havde der heller ikke været nogle aktiviteter, da det ikke gik så godt, desværre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

nej at I har haft enkeltmands virksomhed på adressen har jeg aldrig hør skulle betyde man ikke anså det som beboet, når I selv boede der - absolut ingen fare vil jeg mene

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret, John.

Godt, så skal vi egentlig i lejekontrakten til lejerne gøre det klart, at boligen kun er til beboelse og ikke må bruges til erhvervsmæssige sammenhænge, for at vi kan gøre brug af parcelhusreglen ved et evt. salg senere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

det ved jeg ikke nok om (heller) men jeg er ret sikker på, at det afgørende er at I lejer ud til personer (CPR) og ikke til en virksomhed CVR men hvis ikke det betyder færre lejere, kan I vel godt tilføje det - der kan jo også være regler for det i jeres parcelhuskvarter - ex for at undgå en masse parkering, lastbiler, lugt, støj osv - så ikke alle parcelhus kvarterer må ha erhverv uden begrænsning

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man udleje et hus uden at blive slæbt i huslejenævnet og få lejen sat ned?

Altså gælder lejelovens bestemmelser om leje fastsættelse ikke for huse? Kan man leje huse ud til den pris man vil?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

kender ikke loven - men kan sige at en ven udlejede i 2 år da han for nyligt blev udstationeret med familien, og ejendomsmægler og vennen satte sammen en pris på 14.000 kr mdr for hans rækkehus. Det blev lejet ud og efter indflytning klagede indflytter (som havde skrevet under) over prisen, og huslejenævnet nåede ikke at "dømme" men svarede, at det var en for høj m2 leje i forhold til (tror jeg) standard og kvarter

I det fald var vennen helt enkelt nødt til at sætte lejen ned til 11.500 kr/mdr - så jeg tror du har fat i noget rigtigt Jørgen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Når I har boet i ejendommen, og det faktisk var meningen, at den skulle tjene som jeres bolig så kan I sælge og opnå skattefri fortjeneste - HVIS grunden er under 1.400 m2. Denne betingelse skal også være opfyldt.

Fra Ringsted
Tilmeldt 3. Mar 11
Indlæg ialt: 84
Fra  Erhvervsraadgiver.dk Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Eli

 

Hvis i har boet i ejendommen (og det gør i jo:-) - så er der ingen problemer skattemæssigt i forhold til et salg. Så I kan trygt sælge uden at frygte beskatning af jeres eventuelle fortjeneste.

I forhold til lejefastsættelsen så er der mange forskellige regler at tage hensyn til. Grundlæggende er jeg dog af den opfattelse, at I kan tage markedslejen for jeres hus - og ikke frygte for hverken huslejenævn eller andet.

Mvh. Michael

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik at vide, at boliger bygget efter 1991, så kan man aftale lejen "frit" med lejer. Står bl.a. i denne artikel. Så tror du  har ret Michael. :-)

http://politiken.dk/tjek/forbrug/forbrugersikkerhed/ECE1519882/boligejere-gambler-naar-de-lejer-ud/

Det jeg frygter er at ens hus bliver ødelagt og depositummet ikke er nok til at dække udgifter til reparation. Da vi byggede huset var det jo ment som til os selv, så diverse inventar er af ret gode kvaliteter dvs ret dyre.

Jeg kan nemlig med det samme se, at der ikke er nogen fortjeneste ved udlejningen, men hvis vi sælger nu vil det bare være med tab.

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)