Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af privat udlæg i Dinero

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 9
Fra  Rabatnøglen.dk & Tøjstory Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Så er det tid til hjælp igen.

Jeg er startet om med at bruge Dinero.

Jeg har dog en udfordring med at bogføre køb hvor jeg har betalt privat - altså som mellemværende mellem min virksomhed og mig.

Det drejer sig konkret om bestilling og betaling af printer, visitkort og lignende i opstartsperioden -  der nu skal føres ind i virksomhedens regnskab.

 

Håber der er nogen der kan give en hjælpende hånd :)

 

På forhånd tak.

Theis

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har købt dem inden for max 6 mdr inden opstart så vil skat generelt acceptere per kutyme, at du bare bogfører dem direkte i virksomheden - forudsat du ikke inden stiftelsen har sendt noget ud som faktura UDEN moms

Du bogfører helt normalt som køb (eller venter nogle dage på der kommer en posteringsmulighed i kassekladde) Du kan så bogføre dem som købt privat - nu indlagt i selskab -

Nogle ville nok springe over og bare bogføre som debet køb hver ting/regning for sig  (almindeligt køb i dinero) og skrive på bilaget at det var betalt med private penge og at de derfor er hævet af dig i banken) og så bruge bank som modkonto (hvad du kan vælge når du lægger køb ind) og hæve pengene fra bankkontoen til dig selv, så den stemmer) Det er den enkle måde i Dinero

Vil du være meget korrekt - og gøre det let at følge hvad du har haft ind og ud selv -  kan du i kasseklade (kommer om få dage) bogføre som:

Debet - køb af tingene hver for sig på kontorartikler eller lignende - kredit - status egenkapital konto for indskud privat

Når du så skal ha pengene selv, så i status - Debet i egenkaptialen på konto for indskud privat og kredit bank. Så går din konto for indskud i 0 og din bank går ned med beløbet som overføres til dig privat

your choice

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 9
Fra  Rabatnøglen.dk & Tøjstory Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, jeg forsøger mig med det :)

Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 26
Fra  Titeo Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Jeg faldt over din lille guide her, da jeg selv stod for at skulle bogføre et privatudlæg (Bredbånd/Internet). Jeg er gået lidt i stå, da de felter du refererer til ikke er noget jeg kan finde i Dinero. Så jeg håber at du endnu engang har mod på at hjælpe lidt :)

Umiddelbart ville jeg egentlig bare bogføre som et alm. køb, men i beholdningsfeltet kan jeg kun vælge "Bank" eller "Kasse". Jeg savner lidt felt der hedder "Privat udlæg" eller lignende. Jeg er måske helt på afveje, og bør slet ik bogføre her? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 26
Fra  Titeo Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for dit svar. Hvis jeg opretter en kassekladde går jeg ud fra at konto bør stå til "4410 - Internet og webhotel", men hvad skal modkontoen stå til i dette tilfælde?

Jeg troede at internet (og telefoni) var omfattet reglerne om "beskatningen af Fri telefon" på 2.500 kr. årligt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

8150 indskudt kontant når du selv har betalt.

Internet er ikke omfattet af skat af fri telefon - men telefon er og beløbet er 2.600 kr for 2014 (2500 i 2013) og selv om du betaler det skal du dele momsen, da de 2600 kr er uden moms - det er en skat og man må ALDRIG trække moms fra privat forbrug printerpapir, telefon, computer osv læs: http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skatfritelefon.html hvor der også er externe links til spørgsmålet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 26
Fra  Titeo Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen.

Ang "Fri telefon" beskatningen har jeg så misforstået det. Så kan det ihvertfald ikke svare sig for mig at have telefon via firmaet. Tak for afklaringen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

det gælder nok mange at internet ligger mere til højrebenet end telefon - i alle fald når vi taler abonnement. Husk dog, at hvis selskabet har betalt selve telefonen er det stadigt fri telefon selv om man betaler abonnementet, så skal den købes ud med moms igen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Feb 14
Indlæg ialt: 7
Fra  EDI-SOFT AS Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Skal denne konto oprettes som en konto med eller uden moms? 

Mvh. Mie

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)