Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

www som ligner mit eget: hvad er mine rettigheder?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. May 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.
Er der nogen der  har bare lidt forstand på reglerne omkring hjemmeside navne? Jeg har en hjemmeside (www.bodyrelax.dk), som også er mit firmanavn (siden 2007). Men har lige fundet ud af at nogen har oprettet et domæne der hedder body-relax.dk i december 2012.

Da mit firmanavn ikke er et trademark er der nok ik så meget at komme efter.
Det jeg så ikke synes er i orden, er at de på deres hjemmeside, har skrevet bodyrelax UDEN bindestreg. Og dét tror jeg ikke de må, da det er MIT firma... eller er jeg helt galt på den?

Ydermere: deres mail adresse er den samme som jeg bruger (info@bodyrelax.dk)

Mvh

Lucas

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

blog @  http://flemmingriis.com> systemcenter blog

Tilmeldt 23. May 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

hej flemming.

tak for dit hurtige svar.

Den sag du har posted vil jeg mene er lidt anderledes. For dér bruges der 2 "almendige" ord (kolding; bedemand). Derfor, netop i dét tilfælde, har man ikke krav på hjemmesiden (den første der registrerede domænet, skulle så have været smart at købe flere af dem *S*).

Jeg ved så ikke om mit tilfælde ligner den i kolding. Men under alle omstændigheder, var det en interessant læsning :)

tak :)

Forsæt en god aften :)

Fra Nyborg
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 75
Fra  Pancony Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lucas

Nu skriver jeg noget du synes er mærkeligt. - Du skal være glad for denne "Copycat" - Jeg har checket deres og din side ud - Deres email lander jo hos dig fordi de uden at tænke nærmere over det har skrevet din email adresse.

Hvis jeg var dig ville jeg sætte en "catch all" på din email så du er sikker på at fange deres emails - Jeg er sikker på at alle deres emails vil lande hos dig. - Så du får altså deres kunder.

(Iøvrigt har de faktisk lavet en flot hjemmeside)

Og nu til dit spørgsmål - NEJ - du kan ikke nægte dem an de skriver navnet med bindestreg - Det er IKKE det samme navn. - Jeg ved at de hos Erhvervs og Selskabsstyrelsen faktisk accepterer et navn der er blot 1 bogstav anderledes - Det er så op til dig at anlægge en civilsag - Firmaer som McDonalds er kendt for at de faktisk anlægger sager som de mener er plagiater. - Fx McAllan - Den tabte de - Så sagen er klar - Du skal selv anlægge sagen, og sansynligvis vil du tabe den.

Jeg håber ikke dette har gjort dig nedtrykt. - du skal tværtimod være glad for at deres emails lander hos dig.

Mange hilsener

Peder Andersen

Pancony.dk - Salg - SEO - Markedsføring og Finansiering

GRATIS startpakke på Pancony.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46484
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Peder Andersen:

Du skal være glad for denne "Copycat" - Jeg har checket deres og din side ud - Deres email lander jo hos dig fordi de uden at tænke nærmere over det har skrevet din email adresse.

Hvis jeg var dig ville jeg sætte en "catch all" på din email så du er sikker på at fange deres emails - Jeg er sikker på at alle deres emails vil lande hos dig. - Så du får altså deres kunder.

ok ikke lige moral mildest talt. Det må så bare være måden Pancony arbejder med online markedsføring

De andre har jo næppe taget navnet for at genere dig (jeg ved ikke en gang om de ved du findes) , og de er muligvis nogen der slider hårdt i det for DERES dagligdag - så bare at glæde sig over du får deres kunder uretmæssigt  fatter jeg slet ikke moralen i - jeg synes helt den mangler

(og kan det bevises at du kunne vide de emails var til dem er det efter min bedste viden direkte ulovligt ikke at gøre dem opmærksom på det)

I er jo nødt til at finde en måde så I får hver jeres e-mails og så I finder en løsning på tingene/navnene som I begge kan finde retfærdige og de må ha den - med ialt eller lave andre ændringer vil jeg mene - du virker klart først og det må være udgangspunktet i en venlig samtale  hvor de givet ændrer mail adresse med en gang.

Måske kan I tilmed samarbejde om indkøb af visse behandlings remedier/krem - udstyr osv - Måske starten på et hyggeligt venskab hvem ved.

De virker nystartede (mangler en del i hjemmesiden) og da I laver kropsbehandling begge - og de har kunder i Herning og du i Valby så tror jeg også bare de mails vil irritere, for du får jo ikke deres kunder til at hoppe på toget ret mange gange Big Smile

Om I så kører helt skævt af hinanden, så må I tage slagsmålet  og hvordan i håndterer en strid - men der er I jo slet ikke endnu synes jeg

god nat

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nyborg
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 75
Fra  Pancony Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Ja jeg vil selvfølgelig gerne tilslutte mig dine betragtninger. Jeg forventede at de kendte hinanden og at det var gjort i ond tro. Du kan have ret i at det måske er gjort i god tro. - Men det er alligevel underligt at de skriver den "forkerte" email - Men du har ret i at man måske burde kontakte dem og gøre opmærksom på fejlen.

Hilsen

Peder Andersen

Pancony.dk - Salg - SEO - Markedsføring og Finansiering

GRATIS startpakke på Pancony.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46484
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Peder Andersen:
det er alligevel underligt at de skriver den "forkerte" email
jeg tror knapt de er startede ovre i Herning - kun deres hovedside kører og jeg tvivler på de har brugt eller testet deres mail som de jo ikke ville få - De er sprit nye og skal bare ha lidt hjælp til nu at ændre e-mail og som minimum bruge bindestreg i navnet- Deres hjemmeside er pæn, mon ikke det er deres web-designer som har misset en bindestreg i navnet og sat en info email på som jo gør til et andet domæne :)

Jeg tror der KAN blive et godt venskab og måske lidt samarbejde ud af det mellem to der laver det samme med kunder ind i selve butikken i Valby respektiv Herning - måske ser vi starten på den nye store kæde med indkøbs og reklame samarbejde - BODYRELAX - way to go Big Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)