Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad indebærer EOQ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. May 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle på Amino,

Jeg har startet egen virksomhed og står nu og skal have min produktion i gang i østen. Jeg har fundet fabrik, men inden jeg forhører fabrikken om priser mht. deres minimum quantity så vil jeg gerne være lidt mere forberedt, så jeg kan minimere prisen. Jeg faldt over denne udregning af EOQ, så mit spørgsmål går på om den er relevant at bruge? Jeg forstår heller ikke helt hver faktor i udregningen?

EOQ.gif

S = Setup costs 
D = Demand rate 
P = Production cost 
I = Interest rate (considered an opportunity cost, so the risk-free rate can be used) 

http://www.investopedia.com/terms/e/economicorderquantity.asp

Jeg håber der er nogle som kan hjælpe!

Tak!

Mvh.

Spætte


Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Spætte,

Har du overvejet om du har svaret på Demand rate? For hvis du ikke har det, så mangler der jo en faktor og så er det umuligt at beregne.

Jeg skal erkende, at jeg ikke kender denne formel, men det behøver jeg heller ikke.

Udvælg en række producenter og reducer antallet til tre. Spørg dem om alle de ting, som du vil have afklaret og sorter yderligere i dem. Endelig bed om priser på det, som du vil have lavet. De kan sagtens give dig en pris baseret på en MOQ (minimum order quantity) eller på et bestemt antal, som du har oplyst producenten.

For mig lyder din formel, som en man bruger, når man er godt kørende og ikke som nystartet.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 26. May 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming.

Det var brugbart, du skal have tusind tak for svar.

Jeg ved ikke hvad demand rate betyder, så nej det ved jeg desværre ikke, men er nysgerrig efter at vide det!

Fra Herning
Tilmeldt 13. Sep 13
Indlæg ialt: 32
Fra  aktie-handler Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil fraråde, at du bruger EOQ-udregningen, da den forudsætter faktorer, som du ikke kender til som nystartet.

Tilmeldt 26. May 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Mads.

Det vil jeg kigge nærmere på!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)