Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger hjælp til udvikling af Video komminikations system til handicappede

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en fyr som er spastikker jeg bor på et bosted for spastikere vi er 46 beboere her og er inde i en periode hvor vi afprøve nye teknologier, til at gøre livet nemmere for handicappede. Det jeg tænker på er fordi vi lige nu har klokkesnore vi trækker i for at få hjælp af personalet. Min ide er derfor at få skabt et system som rent hardware mæssigt køres over beboerens TV og et webcam, her kan beboeren trykke eller skubbe på en knap som tænder systemet og med det samme er der kontakt til personalet via billede og lyd. Således at personalet har kontakt med det samme til beboeren og man kan se personen. Systemet skal samtidig også kunne bruges til at tale indbyrdes imellem beboerene samt gruppe kald osv osv. men alt sammen med video på. 

Jeg vil sige med det samme jeg er ikke den som tager beslutning men jeg har adgang til dem som er med til det men lige nu prøver jeg bare at forhøre mig om løsninger og om nogen ved om det. fx. nogen som har noget software evt. trail version som vi kan sætte op og teste med osv. skype er prøvet det kræver for meget taste arbejde. 

vh

Søren Fohrmann

Fra København
Tilmeldt 23. May 12
Indlæg ialt: 20
Fra  Diversa Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Det nye styresystem til IPhone / IPad IOS har en ny tilgængelighedsfunktion der skulle gøre det muligt at styre telefonen via et kontakt-interface. Med lidt hæld kan det være i kan bruge en løsning med Skype eller Facetime på telefonen og at det kan styres fornuftigt vha. knapper / kontakter. Her er en introduktion til funktionen:

http://www.youtube.com/watch?v=fqWkNxB27DM

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fohmann2

Tag kontakt til jeres kommunale kommunikationcenter, de har helt sikkert kendskab til teknologi til omverdenskontrol, da jeg ved det allerede findes.

Jeg har i mange år arbejdet med teknologiudvikling til personer med funktionnedsættelse, og på den baggrund kan jeg sige, at du skal tage kontakt til jeres kommunikationcenter for personkommunikation i Kommunen. Det kan være det er en del af hjælpemiddelcentret, men alle kommuner har et sådan område, da det er en ydelse under serviceloven. 

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)