Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansat eller freelancere i rengøringsfirma

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er ved at starte et privat-rengøringsfirma (ja ja bare grin) i København og jeg er i tvivl om jeg skal ansætte, eller hyre "freelancere" på kontrakt.

Måden jeg vil differentiere mig på er ved at tilbyde en meget høj service kvalitet. Mit problem er, at jeg ikke er sikker på hvor jeg finder de rette personer.
Jeg har tideligere hyret freelancere til programmering fra USA men aldrig lokalt. 

Pga mit krav til kvalitet vil jeg kræve at assistenterne gennemgår en check liste, er det "lovligt" at gøre med freelancere?

Er der nogle der kan anbefale en måde at finde de rette personer? Jeg har tænkt på at sætte en facebook annonce op.

Jeg vil ikke prøve at finde kunder før jeg har nogle jeg kan sende ud, hvordan ville i få personer til at sige ja til et job uden der er noget garanteret arbejde ?

Mvh Mads

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

En god måde at komme godt fra start, er at kigge en kollega over skulderen, eller endnu at bedre netværke med en uden for dit handelsområde.

Her i Bulgarien er maid service mere brugt end i Danmark. En af de virksomheder som skiller sig ud er: www.domestina.bg/en , som har gjort det nemt at bestille fast maid og ekstra timer lejlighedsvist. Det lyder som om dit koncept er nogenlunde det samme, så måske de kan bruges til inspiration til din service.

Mrbrown07:
Pga mit krav til kvalitet vil jeg kræve at assistenterne gennemgår en check liste, er det "lovligt" at gøre med freelancere?

Du må gerne stille krav og udarbejde en checkliste, men nogle spørgsmål er ulovlige at stille.

Se: https://blog.assistancehrpartners.dk/jobsamtalens-forbudte-sporgsmaal-bryder-du-reglerne 

Mrbrown07:
Er der nogle der kan anbefale en måde at finde de rette personer? Jeg har tænkt på at sætte en facebook annonce op.

Jeg tror det bliver nemmeste at finde personale via de mest brugte jobportaler, og ved målrettet annoncering på Facebook.

Mrbrown07:
Jeg vil ikke prøve at finde kunder før jeg har nogle jeg kan sende ud, hvordan ville i få personer til at sige ja til et job uden der er noget garanteret arbejde ?

Så længe du spiller med åbne kort, og gør det klart at du er i opstartsfasen, og der derfor er en vis usikkerhed om antal timer i starten, tror jeg ikke det bliver det store problem. Du skal dog forvente at nogle vil falde fra, da de når at finde andet arbejde i mellemtiden.

Tilmeldt 10. Apr 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for hjælpen.

Den Bulgarske side er ganske interessant og du har ret i at konceptet nogle lunde er det samme.

Vil du anbefale decideret at ansatte folk, eller hyre dem som selvstændige "contractors"? Jeg har tænkt mig at lønne i % og ikke i timer, med en højere % jo bedre ratings de får, ved du om det er et problem med en af de to hyrings-metoder?  

Hvis du vil se siden er du velkommen til at give feedback, bare helst over en pm da jeg ikke vil have denne tråd kommer op når man googler firmaet :D

Fra Frederikssund
Tilmeldt 8. Mar 18
Indlæg ialt: 67
Fra  Jasmins bogholderi Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Jeg har tidligere haft et rengøringsfirma, i godt 5 år. Jeg startede selv med arbejdet, og da jeg havde "nok" kunder, skrev jeg et job opslag på jobnet. Så medarbejderen overtog rengøringen. Man skal også huske på, at kunde relationer er vigtige, ikke kun kvaliteten. Men en check liste er rigtigt godt at have. 

Du kan også vælge, at benytte underleverandør, så du har fået kunder nok. 

Det du skal have i baghovedet er, at der kan gå år før firmaet er stort nok, som du skriver om her. 

Mvh Helle.

Besøg min hjemmeside www.jasminsbogholderi.dk eller skriv en mail til mig på info@jasminsbogholderi.dk. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)