Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV eller enkeltmands? - Hjælp! 🙈

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Dec 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa allesammen

Jeg prøvede kræfter med en enkeltmandsvirksomhed tror nogle år siden da PMV ikke var muligt. Dette blev lukket igen allerede efter 4 måneder, da det var i begynderfasen og der pludselig kom opkrævninger på en forventet omsætning af de 50.000kr. På dette tidspunkt var der ingen omsætning i firmaet da det var i gang med at blive sat op og jeg lukkede det derfor igen da det var for overvældende.

Jeg har nu blod på tanden efter at prøve igen, da jeg kan se der er kommet PMV løsningen. Jeg har været inde og læse lidt og er i tvivl om det er den rigtige løsning.

Jeg vil gerne bestille produkter udenfor EU, da det er billigere for mig, men kan forstå at dette ikke er muligt med PMV. Er der nogen vej udenom dette? - tænker ikke jeg som “privatperson” på købe ting privat, for så at sælge det som virksomhed (tænker dette er fy-fy) .. Hvad gør jeg?

Hvis jeg gerne vil åbne en enkeltmands, men ikke forventer en omsætning på 50.000 det første stykke tid, men fortsat gerne vil kunne handle udenfor EU, hvordan gør jeg så det?

Kan man registrere en Enkeltmands, men sætte ens forventede omsætning til 10.000 det første år og ændre dette senere indtil der kommer omsætning og gang i firmaet?

Er totalt splittet, hvad gør i?

For mig giver det ingen mening at bestille ting hjem fra EU, for ikke rigtigt at kunne tjene på det, da jeg jo selv betaler momsen i dette tilfælde og ingen gider betale merpris for noget de selv kan købe for tilsvarende andre steder? .. Håber det giver mening og at der sidder en venlig sjæl derude som kan/vil hjælpe!

Tak på forhånd! 🙈

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Med import fra uden for EU er der ingen vej uden om alm enkeltmands  og nej du må ikke importere privat og sælge videre mm

Du kan i princip godt stifte enkeltmands alene med importregistrering uden moms - men så kommer du jo til at betale moms ved importen  modsat hvis du der momsregistreret og kun skal angive, men ikke betale, importmoms

Meget mere i letlæst ebog eller paperback SOM LINK HER om både PMV og personlig enkeltmands virksomhed med moms - eneste forskel er at man har pligter som mulighed i alm enkeltmands - ikke andre udgifter eller andet fra det offentlige i alle fald. Bank og regnskabsprogram kan jo altid koste noget

Det er bare at komme igang

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)