Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

af moms registeres

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man afmelde sin moms registering? 

Sagen er den at jeg lod mig moms registre mod en forventet omsætning på 50k kr. over 12 månder, da jeg havde en kunde som købte en måndelig service af mig der ville få mi derop. Kunden er nu sprunget fra, og min omsætning kommer ikke nærheden af 50K i 2019

mvh Henrik

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

heo:

Kan man afmelde sin moms registering? 

Sagen er den at jeg lod mig moms registre mod en forventet omsætning på 50k kr. over 12 månder, da jeg havde en kunde som købte en måndelig service af mig der ville få mi derop. Kunden er nu sprunget fra, og min omsætning kommer ikke nærheden af 50K i 2019

mvh Henrik

Fra momsloven: Registrering ... skal omfatte en periode på mindst 2 kalenderår.

 

Det er kun hvis du helt ophører med at drive virksomhed du kan afmelde. Så umiddelbart hænger du på momsregistreringen, uanset at du ikke kommer over en årlig omsætning på 50 t.kr.

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

det er ikke noget problem. sålænge du ikke tjener noget, laver du bare en "nul indberetning" hvert år

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan:

det er ikke noget problem. sålænge du ikke tjener noget, laver du bare en "nul indberetning" hvert år

Momsindberetning har ikke noget med indtjening at gøre.

 

En momsregistreret virksomhed skal opkræve og indberette moms af sin omsætning, ligeledes skal der indberettes og fradrages momspligtige indkøb til virksomheden.

Hvis der ingen aktivitet er overhovedet, så er spørgsmålet nærmere om man skal lukke virksomheden og dermed slet ikke indberette overhovedet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læser det ikke som at der slet ikke er omsætning og salg men - som at den store kunde forsvandt og nu kommer man ikke op på 50.000 kr omsætning på 12 mdr perioder
Her kan man kun afregistrere for moms via skat - da man jo sagtens kan have købt ting og haft ydelser, som man har trukket moms fra på, så hvis man kører videre, med mindre salg, kan man ikke bare umiddelbart slippe momsen.

Her skal der materiale til der viser man ikke har trukket moms fra i forhold til den forsatte drift, i princip meget som hvis man lukker - skal købe ting ud selv mm - og så forsætter i et "nyt" PMV = samme CVR

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)