Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsidéer om 10 år

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 19
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil der stadig være et potentiale i markedet for forretningsidéer som Just Eat og Paypal om ca. 10 år?

Tænker ift. at teknologien udvikles og udvides så hurtigt og at sådanne slags idéer vil blive så generelle, igen ift. teknologiens udvikling, at der ikke behøves virksomheder for den slags og at det bliver dybt almindeligt at benytte sig af sådanne services.

Hovedsageligt er grunden til spørgsmålet at jeg i forvejen brainstormer en masse idéer, hvor jeg senere vil udføre en i livet, og tænker derfor at nogle af de idéer som der er et marked for i dag, (da det er idéer jeg har taget udgangspunkt i, fra nutidens hverdags-og langsigtede "anstrengelser") om der er det om ca. de 7-8 år (og fremover) hvor jeg vil begynde et startup ud fra en løsning jeg kan se. Tænker at hvis det hele vender på hovedet ift. nutiden, kan jeg lige så godt skrotte den brainstormliste op, og begynde på en ny med andre løsninger på problemer jeg indser, og har en varm fornemmelse for.

Hvad tænker I, specielt til de første to spalter i indlægget?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

bezos65:

Vil der stadig være et potentiale i markedet for forretningsidéer som Just Eat og Paypal om ca. 10 år?

Tænker ift. at teknologien udvikles og udvides så hurtigt og at sådanne slags idéer vil blive så generelle, igen ift. teknologiens udvikling, at der ikke behøves virksomheder for den slags og at det bliver dybt almindeligt at benytte sig af sådanne services.

tror ikke jeg er helt med på hvordan teknologien skal gøre at der ikke skal være virksomheder til at udvikle en fremtidens paypal og justeat?

Det bliver vel ikke noget man helt uden en virksomhed der bruger oceaner af penge på at iT opbygge tingene - skabe en app - tilladelse for paypal typen eller aftaler med utal af restauranter mm for Just Eat - så om lige DE to er der om 10 er svært at sige, (jeg tror det faktisk) men uden virksomheder der både udvikler, og hele tiden updater så de passer til nye ændrede operativ systemer (kæmpe opgave og udgift) kan jeg ikke se hvordan vi skal kunne gå i banken automatisk, eller bestille mad let via nettet osv?

Der bliver vel snarere brug for flere virksomheder der løbende udvikler app - aftaler - banker - IT løsninger som vel i ganske høj grad (kedeligt synes jeg) afløser meget fysisk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

bezos65:

Vil der stadig være et potentiale i markedet for forretningsidéer som Just Eat og Paypal om ca. 10 år?

Tænker ift. at teknologien udvikles og udvides så hurtigt og at sådanne slags idéer vil blive så generelle, igen ift. teknologiens udvikling, at der ikke behøves virksomheder for den slags og at det bliver dybt almindeligt at benytte sig af sådanne services.

Hovedsageligt er grunden til spørgsmålet at jeg i forvejen brainstormer en masse idéer, hvor jeg senere vil udføre en i livet, og tænker derfor at nogle af de idéer som der er et marked for i dag, (da det er idéer jeg har taget udgangspunkt i, fra nutidens hverdags-og langsigtede "anstrengelser") om der er det om ca. de 7-8 år (og fremover) hvor jeg vil begynde et startup ud fra en løsning jeg kan se. Tænker at hvis det hele vender på hovedet ift. nutiden, kan jeg lige så godt skrotte den brainstormliste op, og begynde på en ny med andre løsninger på problemer jeg indser, og har en varm fornemmelse for.

Hvad tænker I, specielt til de første to spalter i indlægget?

Det er godt nok et svært spørgsmål at svare på! 

Paypal rykker jo videre i værdikæden via blandt andet iZettle

JustEat møder konkurrence af Hungry og Wolt og white labels brands. 

Men om teknologien har udkonkurreret dem om ti år? 

Mit svar vil nok være, at dit spørgsmål ikke er rigtigt stillet. 

Forstå mig ret. De fleste succesfulde startups startede et helt andet sted end der de endte. De fleste har foretaget flere pivoter. 

Det betyder i praksis, at du starter med en hypoteser som du tester af. Måske du får en bekræftelse af, om din hypotese er korrekt. Måske gør du ikke. Får du en bekræftelse, går du videre med ideen. Hvis ikke, må du indsamle læring fra din test og forsøge på ny. Måske skal du forsøge at lave noget anderledes på dit produkt, måske er din go to market strategi forkert eller måske du skal ændre din forretningsmodel. 

Selvom hvis du får lidt kunder i starten betyder det ikke, at du nødvendigvis har et product market fit. Måske du skal pivotere senere. 

Et godt eksempel er OrderYoYo, som mig bekendt startede som platform som selv-ordre system for cafeer. Første kunde var Emmerys, som ønskede deres eget brand på produktet. Så OrderYoyo gik fra platform med eget brand til et white-label brand, hvor kunden havde sit brand på produktet. Efterfølgende fandt de ud af at take away var et mere interessant marked og fokuserede derfor som et white label brand for pizzarier. 

De fleste startups oplever, at de må ændre deres produkt, marked, forretningsmodel eller lignende. 

Så er det vigtigt, at du starter det rigtige sted? Eller at du får testet nogle af dine ideer og hypoteser og ender det rigtige sted? 

Faktisk startede PayPal med at være et betalingssystem til Ebay. Selv de har ændret deres forretning et par gange. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)