Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

min første app. Hvordan? processen?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Jyllinge
Tilmeldt 23. Apr 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg håber nogen kan være mig til hjælp, med gode råd.

Jeg har en række idéer til forskellige apps, nogle mere simple og andre mindre simple.

Jeg vil programmere dem selv, og jeg har en basal viden om programmering, men jeg er ved at lære. Jeg har netop gennemført en programmering-lærings side 'Codecademy'

Jeg vil gerne have dem til at virke til både Android og ios (+evt. windows apps).

Hvilket programmeringsprog ville være det bedste at vælge?

Jeg ville også sætte pris på nogle forskellige fremgangsmåder for mig, for at komme videre fra idé-fasen til en funktionel app

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:

Jeg vil gerne have dem til at virke til både Android og ios (+evt. windows apps).

Hvilket programmeringsprog ville være det bedste at vælge?

Hvis du kun vil skrive een gang kode, som skal virke på alle tre platforme, skal du nok kigge på PhoneGap.
Det bliver aldrig helt så lækkert som hvis det er "rigtige" native apps, men det er et udemærket komprosmis.
Vær dog især opmærksom på, at der stadig ikke er nogen solide løsninger til PhoneGap, hvis du har brug for at have baggrundsopgaver kørende.

Du kan også kigge på Web-apps, som virker på alle platforme, og udenom app-stores, men det afhænger meget af hvilke funktioner og i høj grad din forretningsmodel, om det er noget for dig. Du kan se lidt mere om hvad det er her: http://www.migrator.dk/web-apps.aspx

Hvis du vil lave native apps til alle platforme skal du mestre flere programmeringssprog, dog kan du på alle 3 anvende en af-art af C++.

 

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Start med at få en forståelse for hvad din app skal kunne, ved evt. at udvikle i ét sprog, også for at forstå hele strukturen der skal ligges i en app... at bygge til 3 platforme (som typisk har hver deres sprog) er besværligt. Men hvis du vil starte med alle, så kig evt. på http://xamarin.com/ ... jeg har ikke selv erfaringer, men de har fine referencer (bl.a. Danske Bank). Men jeg kunne forestille mig at de har en stejl learning curve.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias G:
Men hvis du vil starte med alle, så kig evt. på http://xamarin.com/ ... jeg har ikke selv erfaringer, men de har fine referencer (bl.a. Danske Bank). Men jeg kunne forestille mig at de har en stejl learning curve.

Vi har brugt XAMARIN i et større projekt, og det virker helt som lovet, men som Tobias er inde på, så kræver det ret mange timers studier før man er kørende.
Vores erfaring er også, at det stadig kræver meget større indsigt i de enkelte platformes "sjove" begrænsninger og krummelurer, end f.eks. PhoneGap.
Prisen for XAMARAN skal du nok også lige se, inden du lader dig forelske alt for meget ;-) 

Fra Jyllinge
Tilmeldt 23. Apr 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kiggede lidt på xamarin.com. det er da en lidt dyr side (synes jeg). Hvis nu vi siger jeg brugte xamarin, og jeg lavede en app i C#, ville det så betyde at jeg ville blive afhængig af min account på xamarin, for at app'en blev ved med at passe til alle platformene? 

måske spørger jeg dumt, men er jo trods alt også relativ ny til programmering :)

Fra København
Tilmeldt 2. Feb 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg udvikler til dagligt selv i xamarin og prismodellen er som sådan meget simpel - Du betaler et årligt beløb for at modtage opdateringer til deres framework. Og det betyder kort sagt at du kan betale én gang og dermed blive ved med at bruge softwaren (Dog uden nye funktioner og opdateringer). Du er ikke afhængig af en konto på Xamarin andet end til aktivering af softwaren.
Xamarin er på den dyre ide, men det er i mine øjne det værd, desuden kan du få studentrerabat så en licens til hver platform koster 100$ 

Som andre har sagt kræver det dog et godt kendskab til hver platforms "kringel kroge", men når det er sagt er det muligt at skrive op til 90% af koden én gang afhængig af kompleksitet.

Kort sagt skal du vurdere om du vil programmere i et scripting sprog (html/javascript - phonegap), eller i et objektorienteret sprog som C#.

Fra Risskov
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  Zoomco Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Har du brug for hjælp til designdelen, så er du velkommen til at kontakte os.
Fra Jyllinge
Tilmeldt 23. Apr 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

tror at det er back-end delen der er min største udfordring :P

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)