Jeg synes ikke jeg kan gennemskue hvordan jeg opretter en digital postkasse. Når jeg prøver, bliver jeg bedt om at logge ind med nemid, og det eneste nemID jeg har, er mit personlige kort.
Men det siger den at jeg ikke kan bruge - men jeg har ingen firma-kort til min enkeltmandsvirksomhed. Hvordan kommer jeg videre?
Så er der bestilt nemID til firmaet, nu venter jeg så bare på brevet. Det er da fantastisk at jeg skal vente på et papir-brev for at få lov at oprette en digital postkasse :)
Det er da fantastisk at jeg skal vente på et papir-brev for at få lov at oprette en digital postkasse :)
det er vist den eneste måde man kan ha en rimelig sikkerhed- ellers kan jeg love der ville være hacking der nappede folks nemid - helt som med nyt kreditkort osv - der kommer en kode med posten og den er tilmed lavet så den ikke kan gennemlyses og læses osv - så det er ikke spor mystisk faktisk
næh du, det sjove kommer nå du HAR fået den og skal til at oprette dine rettigheder og alt muligt andet, men forhåbentlig går det glat
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
det er vist den eneste måde man kan ha en rimelig sikkerhed- ellers kan jeg love der ville være hacking der nappede folks nemid - helt som med nyt kreditkort osv - der kommer en kode med posten og den er tilmed lavet så den ikke kan gennemlyses og læses osv - så det er ikke spor mystisk faktisk
Baaah, jeg har jo allerede logget ind med min private nemID, så de ved hvem jeg er - og CVR er jo godt klar over at jeg som person ejer min virksomhed, så det er rent fortidslevn at jeg skal modtage et brev med en kode for at komme videre. Jeg havde ikke kunnet bestille den nemID til firmaet in the first place uden at logge ind.
baah selv Dels dobbler man jo sikkerheden uanset hvad - da man derved stopper en del af risikoen for at du personligt var hacket men vigtigere er vel at systemet jo ikke specielt kun bygger på personlige virksomheder men også på I/S + alle typer selskaber hvor der ikke er samme ejer + medarbejder signaturer til alle mulige andre end ejeren også i personlige virksomheder. Det er nok noget rod for dem at skulle ha flere systemer -
Du vil også se bankerne sende kode til bankkort med posten ALTID - selv om du ville kunne skulle logge ind hos banken for at hente det - men det er en mindre sikkerhed end den dobbelte der opnås ved posten.
Om man så synes den ekstra sikkerhed er et problem af betydning - det må enhver da ha lov at ha mening om selv
Selve NemID tror jeg som kommer til at køre ret fint når det næste år bliver uafhængigt af det irriterende java - Problemet med brugen af det hos virk og til en vis grad skat ligger efter min ´mening mere hos de to´s systemer - rettigheder administrator - medarbejder og hvad ved jeg.
hvis man som firma ofte logger på fra samme computere vil jeg anbefale den version der ligger som nøgle på computeren (kan kopieres hvis man bruger flere maskiner) - så man slipper for nøglekortet - men kører på samme måde som gamle digital signatur.¨
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Da jeg bestilte nemID til firmaet i går, fik jeg muligheden for at godkende med min personlige menID, så fik jeg koden med det samme på skærmen, og en mail med en anden kode, så kunne jeg oprette postkassen med det samme.