Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må vi selv udarbejde/oversætte en brugsanvisning?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et simpelt spørsgmål, som jeg ikke har kunnet finde svar på online.
Hvis vi importerer varer hvor der er påtrykt en Engelsk brugsanvisning - må vi så selv oversætte den og påklistre den på vores produkt? Eller skal den udarbejdes af vores leverandør i er nordisk sprog?

Jeg ser frem til jeres respons.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke produkter taler vi om? 

Er I distributører?

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en generel forespørgsel. Dog står vi og skal have ordnet nogle brugsanvisninger på kosmetik/personlig pleje produkter.
Må vi oversætte fabrikantens engelske brugsanvisning, og få påtrykt, eller skal det godkendes af instanser som fx. Sikkerhedsstyrelsen?

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der har erfaring med dette?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kommer an på, hvad det er for en type dims, du sælger.

I Maskindirektivet står der, at producenten eller dennes repræsentant (inkl. forhandler) er ansvarlig for udarbejdelse af brugsanvisning på det sprog, som er gældende i det land, hvor dimsen sælges.

Det stod der i hvert fald i det oprindelige maskindirektiv fra halvfemserne.

Skynd dig at få det oversat, hvis produktet falder ind under Maskindirektivet. Send det til producenten og få dennes godkendelse, også selvom jeg ikke tror, at producenten skal autorisere din brugsanvisning.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså du skal i hvert fald i mange tilfælde kunne medsende en dansk brugsvejledning.
Hos Tekstspot har vi efterhånden oversat en del brugsvejledninger, så der er i hvert fald andre, der gør det på den måde.
Vær opmærksom på, at der kan være problemer med direkte oversættelse af garantibestemmelser og lignende, så hvis du får nogen til at oversætte for dig, kan du spare penge på lige at gå den igennem først.
Vi har oversat en manual, som omfattede et større modelprogram end det, som den danske forhandler førte. Det var selvfølgelig unødvendigt, men vi opdagede det først, da vi var næsten færdig med opgaven, så han kom til at betale for det, han havde bestilt.

Venlig hilsen

Hans 

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar. Selvfølgelig skal vi fremlægge en brugervejledning til vores kunder. Det er både et krav samt god service. Jeg var blot i tvivl om der var regler om udførslen, eller om en korrekt oversættelse af fabrikantens vejledning er tilstrækkelig. Det kan jeg så forstå at det er.
Atter en gang, tak!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)