Hej Amino´er, Vi har udviklet en musiksøgemaskine til Best buy & Hard to find music, hvor vi indhenter og sammenligner udvalg og priser fra 100+ pladeforretninger, søger samtidig i streaming-tjenesterne Spotify, WiMP, Rdio, Deezer og Napster, og indhenter/samler koncertkalendere fra de største vigtigste danske spillesteder (udenlandske er på vej...). Se www.airplaymusic.dk En central del i vores markedsføringsstrategi er at etablere samarbejde med kunstnerne (er vi venner med kunstnerne er vi også venner med deres venner, nemlig fans...). I den forbindelse har vi udviklet en facebook app til kunstnerne der gør det muligt at implementere Best buy guide for deres musik på deres facebook side se https://www.facebook.com/AirplaymusicDK/app_229261137230663. Vi tænker jo at det må være en fordel for kunstneren at kunne anvise sine fans hvor de kan købe (eller streame) kunstnernes albums/sange, merchandise... Udfordringen er imidlertid at få kontakt til kunstnerne - de svarer ikke på mails, beskeder via deres facebook side...Samme gælder for deres managers, pladeselskaber... Så mit spm. til Jer er om I kan se en smart måde at få udbredt denne app ? Kommentarer til app´en er naturligvis også meget velkomne. Pft. Vh Airplay
|
Hej,
Min helt umiddelbare reaktion på jeres spørgsmål, er at hvis I ikke får svar på jeres henvendelse, så er det fordi den ikke er relevant eller interessant nok.... Men, indrømmet. Det er lidt et tamt svar!
Men jeg tror faktisk, at I bruger kræfterne det forkerte sted. Det kan godt være at en central del af jeres markedsføringsstrategi er at etablere et samarbejde med kunstnerne, men måske er den strategi forkert. Det virker jo i hvert fald åbenbart ikke. Hvis jeg sad som kunstner og skulle tage stilling til en henvendelse fra jer, så ville mit første spørgsmål være hvorfor jeg skulle bruge kræfter på et samarbejde med jer og jeg ville lede efter svaret blandt antallet af jeres brugere. Med andre ord: Hvis I var en kendt service ville jeg bruge kræfter på jer, hvis ikke, så ville jeg nok finde på noget bedre at foretage mig. Selvom det at installere en lille app på sin Facebook kan virke let nok (det er det IKKE, kan jeg afsløre - de fleste af mine kunder er ikke engang sådan 100% med på hvad en Facebook app egentlig er).
Jeg tror jeg, hvis jeg var i jeres sko, ville gå den anden vej rundt. Jeg ville bruge kræfterne på at få brugere på min service. Sørg for god aktivitet på jeres Facebook-profil, annoncér, husk for guds skyld at tracke på effektiviteten af jeres annoncering, og brug alle de muligheder for målretning som Facebook tilbyder, så I får folk til at bruge jeres service.
For hver kunstner I gerne vil have kontakt til er der jo i øvrigt mange musikbrugere, som samtidigt er venner af den kunstner. Kan I få kunstnerens venner til at bruge jeres service, så kan I være sikker på, at en af dem til næste fest nævner for ham/hende, at han kan markedsføre sin musik via jer.
Summa summarum: Jeres service virker lige ved første øjekast relevant for hundredetusinder af brugere. Men den centrale del af jeres strategi er at blive kendt blandt få tusinde kunstnere. Fokusér på den store gruppe -så skal den lille nok komme.
Måske tager jeg helt fejl (jeg tror det nu ikke), men det er helt sikkert den ovennævnte strategi jeg selv ville følge hvis jeg var jer.
Mvh
David Lorentzen,
Socialization