Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt hjælp til at korte mit firmanavn ned til domæne...

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 84
Fra  www.SmilMax.dk Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det ser sjovt ud når ts ikke er TS... 

Ja det skal være på dansk og engelsk, men norsk og svensk behøves ikke, dog vil vi jeg meget gerne have fat i dem som kunder. 

Hvor handles de billigst, kan se nogen steder tilbyder de at man kan få DNS eller hvad der står til for en samlet pris, er det så de bliver sendt til .com allesammen??

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg plejer at købe domæner hos webhosting.dk. Deres website er forfærdeligt og umuligt at finde rundt på, men de sælger dk-domæner til 44,- og com-domæner til 60,- hvilket er vildt billigt.
De tilbyder selvfølgelig også decideret webhosting, men den har jeg ingen erfaring med.

Hos webhosting.dk får du DNS med i prisen. Hvis du vælger at købe et webhotel et andet sted, skal du ind i DNS-opsætningen på webhosting.dk, og indtaste ip-adressen på webhotellet.
DNS'en fungerer som en slags telefonbog, der fortæller folk på nettet hvilken server de skal forbinde til, for at få fat på et givent website.


Fra Herlev
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 84
Fra  www.SmilMax.dk Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja okay det kan jeg godt se.. 

Vil navnet havde meget inflydelse på min google søgning tror du, hvis travel service feks var TS osv??

Jeg har ikke en prut forstand på den slags her eller adwords osv.. Så er lidt i tvivl om mit navn hvordan det også vil fungere i forbindelse med en søgning.?

Men kan se at DNS er en nødvendighed omkring det at linke til .com siden. Men hvis de fleste tilbyder det med i deres service er det intet problem jo. 

Men du skrev malagatravelservice.com ikke er ledigt, ser da ellers sådan ud og hvorfor vil du også tage dem med bindestreg, så andre ikke kan tage dem eller for at være sikker på at når folk skrive dem så kommer de det rigtige sted hen??  ;)

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 01:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er malagatravel.com der ikke er ledigt. Ikke malagatravelservice.com.

I forhold til søgemaskineoptimering skal du altid prøve at sætte dig i dine brugeres sted. Ville dine brugere ofte søge på "malaga travel service", så kan det godt have en betydning af ordene står i webadressen. Søger de derimod på "rejseguide malaga", så er det fuldstændig underordnet om domænet hedder malagats.com eller malagatravelservice.com.

Men i sidste ende er der 100 faktorer som betyder væsentligt mere end domænenavnet i forhold til SEO, så det ville jeg ikke fokusere så meget på.

I forhold til spørgsmålet om at registrere både med og uden bindestreg: Domæner koster jo næsten ingenting i årsafgift, så derfor er det en meget lille merudgift også at registrere dem med bindestreg. Og worst case scenario er, at en eller anden spam-idiot registrerer det i stedet for dig, og lægger noget tåbeligt indhold på det.

Fra Herlev
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 84
Fra  www.SmilMax.dk Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det selvfølgelig rigtigt nok..

Jeg er ikke helt inde i SEO men kan regne ud det har noget med den måde man kommer frem på søgemaskinerne som adwords vel, og man ville være bedre stillet ved at smide nogle penge efter den slags end at tænke så meget på sit firma navn. 

Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 118
Fra  49Brands Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht. domænekøb, så prøv at kigge på godaddy, de plejer at have et par gode kuponer til førstegangs-købere, effektivt kan du få et .com domæne til omkring 18kr. :)

Så skal du bare pege det over på din egen webhost. I forhold til danske domæner ved jeg umiddelbart ikke hvad der er billigst/bedst uden at høre lidt mere om din egen hostingløsning.

Fra Herlev
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 84
Fra  www.SmilMax.dk Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg lige prøve. ;)

Tilmeldt 16. Jul 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

MTService
MalagaTS

Eller lignende..  

Fra Herlev
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 84
Fra  www.SmilMax.dk Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja der kom også nogle gode nogen på en tidligere tråd, men MTService ville nu også se meget godt når man skal ha lavet et logo.. 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)