Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Korrekt budstrategi på Adwords

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 69
Fra  Apuls.dk Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg synes efterhånden at jeg har ret godt styr på vores Adwords (opsætning osv.), men jeg har stadig i tvivl om hvordan den optimale budstrategi er. Skal jeg starte med at byde højt og derefter gå ned eller omvendt? Hvad bruger i?

Apuls.dk: Træningsudstyr, maskiner, tøj, sko og tilbehør, til alle former for træning.

Fra Århus
Tilmeldt 19. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ebbe

Det kommer vel an på hvad man har råd til?

Hvis du har råd til at ligge nr 1 i auktionen er det vel det fedeste, ellers må man byde ned.

Min budstrategi ville være baseret ROI, konverteringsrate, visninger, kliks, klikpris osv og som udgangspunkt vil jeg gå efter position nr 1 og helst mere end position nr 4. 

Derudover man balancere ens profit og tab, så man kan lade bestemte kampanger løbe med underskud da de indeholder de vigtigste søgeord bringer fleste konverteringer til ens portfolie.

Gir det mening?

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ebbe Maretty Sønderup:

Hej

Jeg synes efterhånden at jeg har ret godt styr på vores Adwords (opsætning osv.), men jeg har stadig i tvivl om hvordan den optimale budstrategi er. Skal jeg starte med at byde højt og derefter gå ned eller omvendt? Hvad bruger i?

Det kommer helt an på hvad du ønsker at opnå.

Hvis du ønsker maksimal trafik, og prisen pr. klik ikke er så vigtig, så skal du byde op til plads 1-2.

Hvis du kun har et lille budget og ønsker lave klikpriser, så skal klikprisen justeres efter dit budget, så du får flest mulige billige kliks i forhold til budgettet.

Så budstrategien kommer helt an på hvad du ønsker mest muligt trafik eller billigst mulige kliks i forhold til dit budget.

Den pris du har råd til at betale pr. klik, kommer jo så igen an på hvordan trafikken konverterer. Der kan sagtens være ord hvor man ønsker at ligge helt i top og betale en høj klikpris, fordi trafikken konverterer godt, og andre ord som skal ned i klikpris, da det ellers ikke giver overskud.

Tilmeldt 25. May 13
Indlæg ialt: 37
Fra  Ejendomsmægler.NU Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan bruge rigtig mange penge på Adwords. 

Men er det bedste ikke at få de Adwords reklame penge du bruger, til at blive en god forretning?

Altså sætte din Adwords konto op efter de ord som giver en rentabel konvertering for din forretning.

Man kan let komme til at bruge for mange penge på Adwords, sådan man ikke tjener nogle penge de order som der kommer. Men man får kun mere arbejde ud af det.

Men omvendt kan man også håbe på den kunder kommer igen en anden gang. Derfor er svare ikke helt sort hvidt.

Jeg vil andbefale dig at starte med at lave en Adwords kampagne som konvertere godt.

Derefter kan du prøve dig lidt frem, ved at øge bugtet/budget på nogle af dine kampagner og se hvad resultatet bliver.  

Få 3 Gratis Ejendomsmægler Tilbud

Fra Vejle
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 69
Fra  Apuls.dk Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til jer begge for jeres svar! Yes

Mit fokus hidtil, har været den billigste klikpris, da vi er nye og stadig har en meget lav avance. Dog tror jeg, at jeg har været for grundig i denne process, da jeg faktisk har meget få klik på mine annoncer. Det er derfor jeg vil prøve en ny budstrategi, hvor jeg vil byde lidt mere. Er der nogen måde, hvorpå jeg kan tjekke om der rent faktisk bliver søgt på de forskellige søgeord?

Jeg har taget et eksempel på nogle af min Adwords herunder, som er over 1 måned. Som i kan se, er min CTR vel egentlig ok høj, hvilket nok skyldes at kampagnerne er meget detaljerede, men antal visning virker ekstremt lavt? Det er vel min gns. position jeg skal have op?

 

Apuls.dk: Træningsudstyr, maskiner, tøj, sko og tilbehør, til alle former for træning.

Fra Vejle
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 69
Fra  Apuls.dk Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Boligsalg

Tak for dit svar også Smile

Jeg har faktisk en kampagne på Crossfit sko, som kører rigtig godt, men det er ligesom ikke lykkedes mig at genskabe den success på andre produkter.

Mit umiddelbare bud på årsagen er at der ikke er ret mange, der annoncerer mod disse "Reebok Nano 3.0 Crossfit sko" og derved kan jeg komme til, på trods af min lave budpris.

Det er derfor jeg søger lidt råd omkring budstrategi, da jeg forestiller mig at det kunne være med til at sætte skub i de andre kampagner. Min frygt er nemlig præcis som du siger, at jeg kommer til at betale en masse, for ingenting.

Apuls.dk: Træningsudstyr, maskiner, tøj, sko og tilbehør, til alle former for træning.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ebbe Maretty Sønderup:
Det er derfor jeg søger lidt råd omkring budstrategi, da jeg forestiller mig at det kunne være med til at sætte skub i de andre kampagner. Min frygt er nemlig præcis som du siger, at jeg kommer til at betale en masse, for ingenting.

Dine tanker hænger ikke helt sammen. Ved at betale mere pr. klik kommer du til at betale mere pr. konvertering.

Når der henvises til at fokusere på de søgeord og fraser der konverterer, er det netop for at få den lavest mulige konverteringspris.

En budstrategi kan ikke redde dig et overskud, hvis din konvertering fra besøg til salg stinker. Hvis du konverterer dårligt på din shop, mister du kun flere penge ved at byde højere og dermed få flere besøgende der hver især koster mere pr. klik.

Hvis du er bange for at betale en masse og ingenting få ud af det, er det ikke din budstrategi du skal se på først, men derimod din konvertering. Jo bedre du konverterer, jo mere kan du i princippet betale pr. klik, og dermed øge dit antal besøgende, samtidig med du tjener penge på din adwords annoncering.

Fra Nørrebro
Tilmeldt 2. Apr 06
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ebbe,

Dine keywords ser alle ud til at være broad match så du vil så en del visninger der ikke er relevante og dine keywords kan i øvrigt kannibalisere hinanden. Det kan forklare få clicks. Prøv at forsøge dig med færre keywords og Broad match modifiers (+reebok +spinbike eller hvad du nu kommer frem til) .

http://www.google.com/ads/innovations/bmm.html

Selected Media - Online Marketing bureau 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)