Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsnummer eller ej?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa her inde.
Jeg har en webshop hvor jeg sælger lidt er hvert, men er det ikke noget med at når man ikke har momsnummer så må man ikke opgreve moms af sine vare ?
Og skal min ikke først have momsnummer når man omsætter for mere end 50 kg om året?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46492
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse:
Jeg har en webshop hvor jeg sælger lidt er hvert, men er det ikke noget med at når man ikke har momsnummer så må man ikke opgreve moms af sine vare ?
jo absolut ikke og ikke trække moms fra

Lasse:
Og skal min ikke først have momsnummer når man omsætter for mere end 50 kg om året?
når man kan FORVENTE at komme til at omsætte for over 50.000 kr på 12 mdr I TRÆK Læs om MOMSPLIGT 

VH John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Oct 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay mange tak :D
Det vil så sige at jeg kan sætte mine vare "25% billigere" ind til jeg mener jeg er ved at nå loftet..
Og ind til da så betaler jeg bare b skat af hele beløbet af den solgte vare.
Eller er det kun af overskuddet jeg skal betale b skat af ?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46492
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

indtil du kan se at du kan forvente at kommer over 50.000 kr på 12 mdr i træk - ikke til du er ved at nå 50.000., Når du sælger for 3.500 per måned og det stiger ja så forventes du at kunne se at du kommer over inden for 12 mdr og SKAL registreres ellers kan du få moms og bod på samme beløb af alt du ikke havde beregnet moms for

Om du kan sælge 25% billigere ved jeg ikke, du skal ikke lægge moms på (og det er så 20% mindre pris. ex med moms = 100 kr  uden er 80 kr (80 + 25% = 100) så ud fra det jo max 20% mindre .- men så påvirkes det vel også af at du betaler moms af dine indkøb hvis der sådan nogle og det gør jo dem dyrere

Lasse:
Og ind til da så betaler jeg bare b skat af hele beløbet af den solgte vare.
Eller er det kun af overskuddet jeg skal betale b skat af ?

du skal føre regnskab efter årsregnskabsloven og betale skat af dit overskud kun heldigvis. Se evt om at DRIVE VIRKSOMHED UDEN MOMS 

VH John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Oct 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Super mange tak John.
Ved godt det med de 20 det var lige en tanke torsk med 25.

Så kan jeg godt køre lidt hvider uden momsnummer,
Gider nemlig ikke alt det bøvl med papir fra a-kassen hvis jeg skulle stoppe eller blive fyret fra mit alm. Job
Fra Bjerringbro
Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 75
Fra  Partypoint Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis det var mig ville jeg få fat i et moms nummer. Så kan du jo trække momsen fra på din køb til firmaet. hvilket også er Hjemmeside udgifter, computer til kontoret samt internettet og dit regnskabsprogram.

Du kan jo alligevel lave regnskab.

Mvh. Jonas kolding - Partypoint.dk

Partypoint - Midtjyllands fedeste udlejning af festudstyr. Uanset om du skal bruge jukeboxSlush Ice maskine eller et lydanlæg med power!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)