Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uden min 9 klasse.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dan Storm:

Thomas Frost:

@Dan Storm

Jeg kan se du har givet en stjerne for mit råd til trådstarter. Kunne du ikke uddybe hvad du mener er forkert så trådstarter kan få nogle flere vinkler på tingene?

Jo, det kan jeg da.

Thomas Frost:

Uden skole og uddannelse  skal man påregne at arbejde dobbelt så hårdt for at få succes.

Den udtalelse er jeg grundlæggende uenig og synes at det er for generaliserende. At det er din erfaring er okay, men det er ikke et faktum.

Jeg har selv kun afsluttet 9. klasse og har en helt anden oplevelse. Så derfor, 1 stjerne for et alt for generaliserende indlæg.

Det du siger er altså, at vi sagtens kan klare os uden uddannelse og det i bund og grund er spild af tid at uddanne sig, for selvfølgelig kan man starte virksomheder og drive det til succes i et vidensbaseret servicesamfund, hvor ingen lever af produktion eller simpelt lønarbejde?

Du er simpelthen nok den mest indbildske og kortsynede, jeg længe har mødt. Ærligt talt. Det er fint nok, at du har fået succes med det du driver med, men det skyldes måske en god blanding intellekt, held, timing og baggrund - snarere end at du KUN havde en 9 klasses eksamen med dig?

Det er faktisk således, at alle nationer i verden konkurrerer på viden, uddannelse og innovation, hvilket man under ingen omstændigheder ville kunne, hvis alle syntes at man kunne nøjes med en 9 klasse. Der er mange samfund i denne verden, hvor du ikke kan få jobs, hvis du ikke har en god ballast i form af uddannelse med dig, så derfor ville jeg aldrig råde nogen til at droppe ud af skolen og starte for sig selv uden grundliggende kundskaber fra eksempelvis handelsskolen, som jo er oplagt i dette tilfælde.

Tror du det er for sjov, at elite sportsfolk gør alt for at uddanne sig, selv om de tjener kassen og ikke lige nu behøver deres uddannelse? En skønne dag, så er de ikke længere på toppen og så er det godt at have nogen kundskaber i bagagen, også selv om man har lært en masse undervejs.

Thomas Frost giver nogen kanon råd i sit indlæg - og han har faktisk fuldstændigt generelt ret, så derfor er det fint at han er generaliserende. At du så er et fantastisk unikum, der til enhver tid flyder ovenpå og bare er pissedygtig - gør ikke Thomas's råd dårlige. Det gør bare dig HELDIG.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag din 9. klasse på VUC sammen med andre voksne mennesker. Skulle du senere få lyst til at tage nogle HF-fag for at dygtiggøre dig i forbindelse med dit arbejde som selvstændig, er en 9. klasses eksamen god at have med i bagagen.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:
Det du siger er altså, at vi sagtens kan klare os uden uddannelse og det i bund og grund er spild af tid at uddanne sig, for selvfølgelig kan man starte virksomheder og drive det til succes i et vidensbaseret servicesamfund, hvor ingen lever af produktion eller simpelt lønarbejde?

Det har jeg ikke sagt - forhold til dig konteksten i stedet for at pådutte mig stråmænd.

Flemming:
Du er simpelthen nok den mest indbildske og kortsynede, jeg længe har mødt. Ærligt talt.

Det er ikke overraskende at sådan et udfald kommer fra dig.

Flemming:
Det er fint nok, at du har fået succes med det du driver med, men det skyldes måske en god blanding intellekt, held, timing og baggrund - snarere end at du KUN havde en 9 klasses eksamen med dig?

Igen, forhold dig til konteksten. Jeg har ikke påstået at hvor jeg er i dag skyldes at jeg kun har taget en niende klasses eksamen. Min påstand er at man godt kan få succes uden. Nu bør konteksten være penslet ud så du kan være med.

Flemming:
Det er faktisk således, at alle nationer i verden konkurrerer på viden, uddannelse og innovation, hvilket man under ingen omstændigheder ville kunne, hvis alle syntes at man kunne nøjes med en 9 klasse.

Det er faktisk således at det ingen interesse har for mig at "alle nationer i verden konkurrerer på viden, uddannelse og innovation". Jeg interesserer mig heller ikke for fodbold. Men begge dele er lige relevant for mit indlæg.

Flemming:
Der er mange samfund i denne verden, hvor du ikke kan få jobs, hvis du ikke har en god ballast i form af uddannelse med dig, så derfor ville jeg aldrig råde nogen til at droppe ud af skolen og starte for sig selv uden grundliggende kundskaber fra eksempelvis handelsskolen, som jo er oplagt i dette tilfælde.

Jeg har på intet tidspunkt rådet nogen til at droppe uddannelse - forhold dig til kontekst i stedet for at blive ved med at pådutte mig dine stråmænd.

Flemming:
Tror du det er for sjov, at elite sportsfolk gør alt for at uddanne sig, selv om de tjener kassen og ikke lige nu behøver deres uddannelse? En skønne dag, så er de ikke længere på toppen og så er det godt at have nogen kundskaber i bagagen, også selv om man har lært en masse undervejs.

Relevans i forhold til mit indlæg om at man godt kan få succes selvom man ingen uddannelse har? Jeg bestrider ikke din påstand, men det har ikke nogen relevans for hvad jeg har skrevet.

Flemming:
Thomas Frost giver nogen kanon råd i sit indlæg - og han har faktisk fuldstændigt generelt ret, så derfor er det fint at han er generaliserende.

Jeg læste det som en generaliserende konstatering. Det står mig frit for at mene at det er forkert.

Flemming:
At du så er et fantastisk unikum, der til enhver tid flyder ovenpå og bare er pissedygtig - gør ikke Thomas's råd dårlige.

Din sarkasme fører ingen steder hen; du bliver ved med at skyde med ammunition efter spøgelser. Og jeg gider heller ikke besvare dit forsøg på at ramme mig med janteloven.

Flemming:
Det gør bare dig HELDIG.

Ja, for held er nemlig det eneste der kan være skyld i at man får hvad man gerne vil have i livet, når man ikke lige har sig en uddannelse. Man kan da ikke påstå du er fordomsfuld, hva'?

Flemming, dit indlæg beviser bare endnu engang at du ikke er til at kommunikere fornuftigt med.
Hvis det kan gøre dig glad, så lad os bare sige du har vundet debatten - jeg gider ikke svare på flere af dine indlæg.

Jeg framelder mig yderligere notifikationer på denne tråd - jeg har noget "held" der skal passes.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan - bare for at du skal vide at også jeg havde meget svært ved at se spor fornuft i din EN stjerne til Thomas F som jo er klarest muligt afstandstagen til Thomas´ meget nuancerede og gode svar.

Ingen har sagt man aldrig kan få succes uden 9 klasse, men alle ha - dig - har sagt, at det generelt vil være en god ide at tage den uddannelse og jeg har også sagt, at hvis man føler man ikke kan tage 9 klasse, så skal man være klar over, at der KAN være mange vanskeligheder, også ved at være selvstændig. Selvstændig iværksætter er ikke noget man skal flygte til, fordi man ikke føler skolen er rar - nissen flytter med - ikke altid men ofte

Det er derfor ikke en protest mod at du mener man sagtens kan springe ud i det uden 9 kl.  men mod en kraftigt kritik af Thomas Frost god svar det du oplever fra nogen fornuftige mennesker.

Til trådstarter igen - for du blev lidt tabt i slåskampen -Som de fleste har sagt-  tag den 9 kl. - Et godt forslag kom med evt VUC eller jeg ville sige - efterskole - og forbered det du vil som iværksætter imedens - og få gerne lidt mere end 9 klasse - det er IKKE ALTID så voldsomt let at leve af iværksætteri hvis man starter alt for meget fra bunden.

Man kan tage chancen og vende tilbage til 9 kl senere hvis man føler for det, men det er nemmest at nappe den medens man er igang med skolen

God vind med dine overvejelser i alle fald trådstater 

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

Thomas Frost:

Uden skole og uddannelse  skal man påregne at arbejde dobbelt så hårdt for at få succes.

Dybt uenig.

Jeg har både skole og erhvervsuddannelse, men det gjorde da ikke at jeg slap for grundigt skulle sætte mig ind i regler om regnskab, moms og generel virksomhedsledelse da jeg startede mine virksomheder op? Det er noget alle skal sætte sig lige meget ind i, med mindre man har taget en uddannelse med speciale i regnskab og virksomhedsøkonomi, så kan man måske springe lidt over.

Hvis du har talent for noget, eller brænder for det - skal du nok få success. Selvfølgelig skal du arbejde for det, men ligefrem at påstå at man skal arbejde dobbelt så hårdt for at opnå samme success som folk med en skole og uddannelse bag sig, er ikke rigtigt at sige. Din påstand er ubrugelig da "success" ikke kan måles på en generaliserende påstand.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

R-M:

Thomas Frost:

Uden skole og uddannelse  skal man påregne at arbejde dobbelt så hårdt for at få succes.

Dybt uenig.

Jeg har både skole og erhvervsuddannelse, men det gjorde da ikke at jeg slap for grundigt skulle sætte mig ind i regler om regnskab, moms og generel virksomhedsledelse da jeg startede mine virksomheder op?

 

der stod vel intet om man ikke skal sætte sig ind i regnskab osv fordi man har taget 9 klasse - men jo med en 9 klasse (eller gerne lidt mere) bliver det vel lettere at sætte sig ind i det - ligesom der vil være masser af andre områder, hvor det at ha i det mindste folkeskolens grundbasis 9 (og vel 10) gør meget lettere senere -

Andet stod der vel ikke - for ja - selv med en høj uddannelse skal man sætte sig ind i regnskab - blot bliver det meget lettere hvis man har let ved at læse - let ved regning osv.

Alle undersøgelser viser, at med kun en 8. klasse vil risikoen for problemer på de områder være meget stor risiko. Man KAN da starte virksomhed efter 8. klasse - men et svar kan jo kun tage den generelle linje, og jeg holder helt med de som anbefaler at man tager den 9 klasse med som minimum sideløbende

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:
Dan - bare for at du skal vide at også jeg havde meget svært ved at se spor fornuft i din EN stjerne til Thomas F som jo er klarest muligt afstandstagen til Thomas´ meget nuancerede og gode svar.

Det er også helt okay at du ikke kan se fornuften. Jeg har uddybet og hvis det ikke er nok, så fred være med det.

Cookie - John Hannover:
Ingen har sagt man aldrig kan få succes uden 9 klasse, men alle ha - dig - har sagt, at det generelt vil være en god ide at tage den uddannelse og jeg har også sagt, at hvis man føler man ikke kan tage 9 klasse, så skal man være klar over, at der KAN være mange vanskeligheder, også ved at være selvstændig. Selvstændig iværksætter er ikke noget man skal flygte til, fordi man ikke føler skolen er rar - nissen flytter med - ikke altid men ofte

Jeg gider ikke kommentere det der - jeg har på intet tidspunkt rådet folk til at droppe uddannelse - jeg opponerer mod generaliseringen af at det skulle være et faktum at det er sværere at få succes uden en uddannelse. Den kontekst lader til at være svær at fordøje.

Cookie - John Hannover:
Det er derfor ikke en protest mod at du mener man sagtens kan springe ud i det uden 9 kl.  men mod en kraftigt kritik af Thomas Frost god svar det du oplever fra nogen fornuftige mennesker.

Jeg har forstået at I synes at min kritik af Thomas' indlæg ikke er berettiget. Helt undtagelsesvis valgte jeg at uddybe min vurdering af hans indlæg efter anmodning. Det har resulteret i en storm af kritik - både i form af stjerner og indlæg som overfortolker min besvarelse.

Det eneste det har resulteret i er at jeg er blevet bekræftet i ikke at uddybe stjerner fremover. 

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

R-M:

Thomas Frost:

Uden skole og uddannelse  skal man påregne at arbejde dobbelt så hårdt for at få succes.

Dybt uenig.

Jeg har både skole og erhvervsuddannelse, men det gjorde da ikke at jeg slap for grundigt skulle sætte mig ind i regler om regnskab, moms og generel virksomhedsledelse da jeg startede mine virksomheder op?

 

der stod vel intet om man ikke skal sætte sig ind i regnskab osv fordi man har taget 9 klasse - men jo med en 9 klasse (eller gerne lidt mere) bliver det vel lettere at sætte sig ind i det - ligesom der vil være masser af andre områder, hvor det at ha i det mindste folkeskolens grundbasis 9 (og vel 10) gør meget lettere senere -

Andet stod der vel ikke - for ja - selv med en høj uddannelse skal man sætte sig ind i regnskab - blot bliver det meget lettere hvis man har let ved at læse - let ved regning osv.

Alle undersøgelser viser, at med kun en 8. klasse vil risikoen for problemer på de områder være meget stor risiko. Man KAN da starte virksomhed efter 8. klasse - men et svar kan jo kun tage den generelle linje, og jeg holder helt med de som anbefaler at man tager den 9 klasse med som minimum sideløbende

vh

Det er stadig ikke et svar på, hvorfor Thomas Frost påstår at hvis man ikke har en 9. klasse, skal man arbejde dobbelt så hårdt for at få success, som jo var det jeg var uenig i. Alt andet er jeg enig med dig, John, i. Men succes bliver ikke kun målt i stavning, regning og historie. Succes er resultatet af dreven passion og hårdt arbejde, og det behøver man altså ikke dansk og matematik på 9. klasses niveau for at få.

At påstå at man skal arbejde DOBBELT så hårdt for at opnå success, fordi man ikke har taget sin 9. klasse med, er et total ubrugeligt råd.


Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

R-M

Måske du ikke skulle læse det helt så bogstaveligt, og måske bare tage det skrevne som noget man skal overveje når man vælger at starte op uden nogen form for uddannelse. 

Succes måles vel bl.a. i hvor god en forretning man laver og hvor glad man er for det man laver, det er i hvert fald to vigtige parametre for mig, og jeg mener det er den fordel at have relevant uddannelse. Om det er dobbelt så meget arbejde, eller 37,68 % eller noget helt tredje, det betyder mindre, jeg tror du forstår pointen, og det er helt i orden hvis du ikke er enig.

Mvh Thomas med 9. klasse afsluttet :-)

Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:

R-M

Måske du ikke skulle læse det helt så bogstaveligt, og måske bare tage det skrevne som noget man skal overveje når man vælger at starte op uden nogen form for uddannelse. 

Succes måles vel bl.a. i hvor god en forretning man laver og hvor glad man er for det man laver, det er i hvert fald to vigtige parametre for mig, og jeg mener det er den fordel at have relevant uddannelse. Om det er dobbelt så meget arbejde, eller 37,68 % eller noget helt tredje, det betyder mindre, jeg tror du forstår pointen, og det er helt i orden hvis du ikke er enig.

Mvh Thomas med 9. klasse afsluttet :-)

Det stod ellers ret så bogstaveligt ;-)
Jeg respekterer din holdning, men er stadig meget uenig. Jeg tror naturligvis på at den basale undervisning i folkeskolen er med til at forme unge elever til selvstændige individer med mere ansvar, og går bestemt også ind for uddannelse. Men erhvervsmessig succes måles ikke af folkeskolens færdigheder.
Du beskriver succes baseret på hvor god en forretning man laver, og hvor glad man er for det man laver - som præcis er det som jeg skrev succes måles i; hårdt arbejde og passion for det man laver.
At man kan tage en uddannelse for at lære mere om den branche man ønsker at føre forretning i, kan jeg kun anbefale og være 100% enig med dig i. Men for at holde os til trådstartes spørgsmål, kræver det ikke særlig meget at beskæftige sig med salg af hardball og r/c biler og andre gadgets, foruden naturligvis de basale nødvendigheder for drift af virksomhed som alle (uanset 9.klasse eller ej) skal have styr på.
Du lærer jo ikke om virksomhedsregnskab, moms, import, salg og markedsføring i 9. klasse, hvilket bestemt også er en fejl, da jeg er fortaler for iværksætteri på skoleskemaet. Hvis man havde det, kan jeg se logikken i at skulle arbejde dobbelt så hårdt som folk som har været undervist i iværksætteri - men sådan er det ikke.
Side 2 ud af 2 (20 indlæg)