Overskriften kunne også være: For mange amatører i det offentlige Danmark. Det er simpelthen fantastisk hvor meget tid man som iværksætter kan få lov (læs: Bliver tvunget til) at lade gå til spilde, fordi der er en tand for mange amatører, hundehoveder og hængerøve, som forvalter vores skattekroner på helt katastrofal vis. Mere hjælpPersonlig hjælp på biblioteket Informationsmøder om Digital Post Gratis hotline - ring: 70 80 86 86Da jeg ikke har tid til at besøge biblioteket eller deltage i informationsmøder (wtf - det er endnu en omgang administration som er PÅLAGT mig - ikke noget jeg har bedt om. YESSØR! Et telefonnummer. Det skulle være hurtigt klaret, hvis jeg kan få fat i en kompetent medarbejder, som kan sørge for at instruere mig i hvad jeg skal gøre, så jeg kan komme videre med at arbejde i min virksomhed (og derved være med til at skaffe penge til at finansiere dette cirkus) Efter alle de mange valgmuligheder, og "komplificeringer" af noget som jeg troede skulle gøre tilværelsen nemmere, er jeg næsten igennem. Kommunikationsfejl med CVRDer er sket en fejl i kommunikationen med CVR, og vi kan derfor ikke behandle din ordre i øjeblikket. Prøv venligst igen senere. Det er simpelthen for langt ude, og man kan komme til at savne Mogens Glistrup som minister for afvikling af offentlig virksomhed. Amatører! Hvis I er flere som har samme oplevelse, så del dem gerne her. Måske vi i fællesskab kan sende et link til tråden til Virk.dk, SKAT og Erhvervsstyrelsen, og kontakte dem på sociale medier, så vi kan få fokus på at de skal gøre deres arbejde færdigt, før de pålægger os iværksættere en masse regler, systemer og beslutninger, som vi ingen indflydelse har på, og som bare gøre det mere besværligt. ØV! |
der er mange der har problemer med NemID og med postkasse - og CVR kan sandeligt også være en tung hjemmeside at danse med. Omvendt skal du også kigge lidt indad. Der ER administration ved at drive selskab/virksomhed - og det er ikke nemmere de fleste andre steder, og at du pludseligt opdager, at du ikke kan bruge din private NemID som virksomhed, er i mine øjne i det mindste OGSÅ din fejl.
Selv systemet ER tungt - og problemet ligger så nok meget i NemID som i selve tanken, at man skal kunne logge ind, så det er klart det er virksomhed eller privat, ligesom jo rigtigt mange virksomheder har brug for flere der kan logge ind, med hver deres rettigheder. Du vil derfor skulle:
Skaffe NemID til virksomheden og det kan du skaffe ved at logge ind som privat og bekræfte dig selv privat og så bestille NemID til virksomheden.
Når du har fået den (og det tager lidt dage - afhængig af om du vælger nøglekort (posten) eller nøglefil - elektronisk men skal så ligge på computeren, så skal du givet også ind og sikre den har fulde administrator rettigheder - på virk.dk under brugerprofiler - også af hensyn til kommende moms og alle andre indberetninger. Der på virk.dk kan du så også, når du har rettighederne, oprette digital postkasse, som så er ret let, men det kræver du har de tildelte rettigheder, så systemet ved du både ER den virksomhed der vil læse posten OG at du som den virksomhed har ret til at læse posten - du kunne sagtens ha medarbejdere du ikke ville tillade det, men som ex måtte indberette moms
Det som kan undre er, at ikke den første NemID altid går til en med fulde administrator rettigheder - men det er formentlig fordi, selv en adm. af NemID ikke nødvendigvis ønsker alle rettigheder. Hvis han har givet en medarbejder ret til moms eller pension eller andet, så ønsker han måske ikke, at han selv også har rettigheden, for så bliver det mere bøvlet at skulle bevise, hvem loggede ind og lavede en fejl.
Jeg holder med det er besværligt - men bare tag det stille og roligt, og du vil som langt de fleste også komme gennem denne byrde ved selvstændigheden - for det helt store flertal - er det gået trods alt. At prøve telefonsupport vil kun gøre dig mere sur - det tager tid og de mener du skal klare det selv, hvad du også sagtens kan
vh