Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Digital Postkasse. Nu med NemID. Der IKKE er Nemt :-(

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er sikkert flere herinde, der glæder sig til at få det oprettet og afsluttet arbejdet, så man kan komme igang med sit rigtige arbejde.

MEEENNN BARE VENT ! Jeg oprettede min digitale postkasse i søndags og alt ser fint ud. Jeg kan logge ind og har endda fået et velkomstsbrev. Og her for 10 minutter siden fik jeg en mail fra Erhvervsstyrelsen om at jeg har været ind for at læse om digital postkasse men at jeg endnu ikke har oprettet postkassen. Jeg har også lige logget ind i min digitale postkasse og den fungerer fortsat fint.

Så der er vist lang vej endnu for os alle.

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
I min kommune, Favrskov kommune, har man fra kommunens side valgt at gøre en ekstraordinær indsats for at hjælpe de mange borgere, som har et cvr-nummer.
Der afholdes simpelthen informationsmøder i kommunens tre "hovedbyer", hvor man via erhvervsrådet har lavet en aftale med de lokale IT-konsulent-virksomheder om, at konsulenterne stiller op til informationsmøderne.
Borgerne med cvr-nummer kan få hjælp på biblioteket.
Og de kan købe sig hjælp hos IT-konsulenterne, som i modsætning til bibliotekerne kan komme på besøg hos borgerne med cvr-nummer.
Det er blevet rigtigt godt modtaget.
Der har været ganske stor interesse for at bestille en IT-konsulent til at få styr på den digitale postkasse.
Jeg vil gerne rose Favrskov Kommune for at gøre den ekstraordinære indsats, i erkendelse af, at erhvervsstyrelsens indsats ikke har været dækkende/tilstrækkelig.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 07:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad sker der, hvis man bare nægter at oprætte en postkasse?

Jeg får alligevel ikke noget fra skat.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 07:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:

Hvad sker der, hvis man bare nægter at oprætte en postkasse?

Jeg får alligevel ikke noget fra skat.

Det samme som hvis du nægter at tømme din fysiske postkasse for kuverter.

Hvis nogen sender dig elektronisk post til din postkasse, og du ikke åbner posten, så kan du jo ikke reagere på det.

Samme som ved en almindelig traditionel postkasse.

Øvelsen (og støjen) omkring de elektroniske postkasser til cvr-numre bliver med stor sandsynlighed gentaget, når alle borgere i landet skal øvelsen igennem om et år.

Der skal alle borgere have en elektronisk postkasse.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selve ideen med nemid er god nok, men hele implementeringen og opbygningen er simpelthen noget skod og når vi så får pålagt at kommunikere med "Det Offentlige" på en ny måde, udelukkende fordi det er lettere for "Det Offentlige", så synes jeg kæden hopper af.

1. Antallet af signaturer
Jeg forstår ikke hvorfor det er nødvendig for mig at have et personligt nemid og tre medarbejder-signaturer pr. virksomhed, for at kunne udføre mine opgave.
Jeg har et der virker til banken, det der bruges til virk.dk og et der bruges til uddannelse.dk - det er simpelthen for tåbeligt, det smarteste for alle (ihvertfald brugere) vil være at knytte dit personlige nemid til dine opgaver i virksomheden. Eks. så skal mine medarbejdere idag lave en medarbejder-signatur som jeg kan give fuldmagt til virksomhedens aktiviteter, hvorfor kan jeg ikke bare give deres personlige nemid den fuldmagt - det er tåbeligt.

2. Konstante problemer
Systemet er så komplekst at ikke engang danid-nets selv kan finde rundt i det, ikke en gang på administrativt niveau. Jeg har oplevet, mange gange, at følge deres vejledninger, få fejl, betale 250 kr. for at ringe til support og fortælle at der er fejl i deres vejledninger og så få besked om at jeg ringer til det forkerte nummer (som står i vejledningen) og så blive smidt i en ny kø.
Rent teknisk er det også noget juks, sidste eksempel her i sidste uge hvor java-opdateringen gjorde at nemid ikke virker. Danid-nets har altså haft adgang til opdateringen i en måned før den blev released, det er patch management på børnehaveniveau.

3. Det skal være let - for "Det Offentlige"
Tiltaget med den digitale postkasse er udelukkende lavet for at det skal være let, for "Det Offentlige". Vi andre skal nu til at håndtere endnu et arkivsystem i virksomheden, endda et vi ikke selv har indflydelse på designet af og forretningsgangen i. Hvorfor nu det, der er allerede et fint system til håndtering af elektroniske postbeskeder som vi alle bruger hver dag :-)
Jeg kan ikke få øje på andet argument for at pålægge mig denne ekstra arbejdsgang, at det skal være let - ikke for mig men for "Det Offentlige".

Når det er sagt, så er det ikke en kamp der er værd at ofre mange ekstra timer på, det er bare et vilkår vi er underlagt som virksomheder - det acceptere vi, men jeg synes stadig det er tåbeligt implementeret.

Ha' en god dag
/Brian 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brian Reinhold Jensen:
Tiltaget med den digitale postkasse er udelukkende lavet for at det skal være let, for "Det Offentlige".

Det er måske ikke "hele sandheden".

Man mener hos "Det offentlige", at øvelsen med at tvinge alle cvr-numre til at benytte den elektroniske postkasse, vil spare mere end 400 millioner om året - i porto og administration.

Det er en regerings-beslutning, og kommunernes bloktilskud bliver beskåret tilsvarende.

I min kommune, Favrskov kommune, vil den årlige besparelse (skåret i bloktilskud) blive på 2 millioner pr år efter en indfasning på to år.

Det betyder, at hvis ikke man gjorde det, kunne man så overveje, hvilken børnehave eller skole man så skulle hente besparelsen i.

Jeg ønsker på ingen måde at forsvare implementeringen og de mangelfulde regler om fritagelse for tilslutning til den elektroniske postkasse.

Og så er jeg enig i, at sammenfaldet mellem java-udfordringerne og den mangelfulde information fra Erhvervsstyrelsen omkring tiltaget og implementeringen, ikke ligefrem har virket fremmende for tilliden til systemet. :-)

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:
Man mener hos "Det offentlige", at øvelsen med at tvinge alle cvr-numre til at benytte den elektroniske postkasse, at vil spare mere end 400 millioner om året - i porto og administration.

Det er ikke ideen om elektronisk postkasse jeg er "imod", men igen implementeringen er lavet på en måde der gør det let for "Det Offentlige" istedet for virksomhederne.
Vi har jo alle et fungerende email-system i dag, hvorfor ikke bruge det til elektronisk post med "Det Offentlige" ligesom vi bruger det til post med alle andre. Så indgår det helt naturligt i virksomhedernes administrative systemer - istedet skal vi nu forholde os til et arkiv og nogle forretningsgange vi ikke selv har indflydelse på, det er da bagvendt.

Jeg kan ikke se argumentet for at den elektroniske postkasse ikke kunne implementeres, simpelthen ved at vi angiver vores virksomheders mailadresse. Argumentet med sikker mail og opbevaring af fortrolige oplysninger køber jeg ikke, det er da virksomhedens eget valg hvordan vi opbevarer vores data i henhold til loven, og kommunikation med "Det Offentlige" kan sikres ved at de bare enabler TLS på deres mailservere og kun acceptere krypteret trafik - vil jeg mene :-) 

/Brian

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Reinhold Jensen:
Jeg kan ikke se argumentet for at den elektroniske postkasse ikke kunne implementeres, simpelthen ved at vi angiver vores virksomheders mailadresse.

Jeg deltog i et af de mange informationsmøder i Favrskov kommune.

Opfattelsen af, at alle cvr-numre, er virksomheder med en velfungerende mail, eller at der i det hele taget er computer i alle "cvr-numre", er ganske enkelt forkert.

Foreninger og fonde, samt borgere som af forskellige årsager stadig har et cvr-nummer, men egentligt ikke driver virksomhed.. de skal også igennem samme øvelse som vi, der har aktive virksomheder i drift.

Ja, øvelsen er sandsynligvis også kommet bag på Det offentlige. ;-)

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

Brian Reinhold Jensen:
Jeg kan ikke se argumentet for at den elektroniske postkasse ikke kunne implementeres, simpelthen ved at vi angiver vores virksomheders mailadresse.

Jeg deltog i et af de mange informationsmøder i Favrskov kommune.

Opfattelsen af, at alle cvr-numre, er virksomheder med en velfungerende mail, eller at der i det hele taget er computer i alle "cvr-numre", er ganske enkelt forkert.

det tror jeg ikke er den væsentligste grund. Det er helt enkelt sådan, at en almindelig email er som et åbent postkort. Der kan rettes i dem, i subject - de kan hackes og snydes med, og man kan slå sporing af modtagelse fra og og og

Banker generelt og i det hele taget alle der skal sende sikrede dokumenter, tør ikke bruge almindelig e-mail. Der var et forsøg en gang på at vi mulighed for at digitalt signere almindelige e-mails, men det slog aldrig igennem

Derfor er disse lukkede postkasser-  e-boks eller virksomheders elektroniske postkasse den eneste sikre måde for afsender, at kommunikere på, bevise hvad der er sendt og modtaget og undgå hacker mails

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Aminoer! Send en regning på 25.000 kr for misbrug af din arbejdstid :)

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)