Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bo sydpå i vinterperioden. Egnede steder og hvad skal man være obs på.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg drømmer om at bo et lidt varmere sted i vinterperioden, måske fra midt oktober til midt april. Ikke for vamt, men omkring 20-30 gr, det passer mig fint. Det skal være et sted hvor man taler engelsk, og der skal være et land med styr på tingene.

Mit arbejde foregår fra computer. Jeg skal ha en lejlighed med køkken, skrivebord og kontorstol, så kan jeg stort set klare mig.

Har prøvet Malaga og Faro for nogen år siden. Det var ikke lige min kop the. Jeg føler ikke rigtig at deres kulturer passer mig. Portugal var bedst, men det var lidt for trist og afbrændt dernede. Spanien kan jeg slet ik lide, og der kommer man stort set ingen steder uden det spanske sprog.

Nå men, jeg har kigget på Mauritius og Malta som de næste steder jeg vil afprøve. Derudover overvejet New Zeeland og Australien, men de ligger så langt væk og jeg tror det er svært at følge med i tingene herhjemme i DK, hvis man er på en forskudt tidszone.

Håber at jeg kan finde nogen herinde som har samme drøm, at bo lidt varmere om vinteren? (eller hele året)

Jeg vil også gerne i kontakt med nogen, som allerede lever på den måde, så jeg kan lære af deres erfaringer. 

Jeg kan dele et par erfaringer:
Læs altid en masse om det land du tager til. Deres skikke, kultur og generel fakta. Da jeg tog til Spanien anede jeg intet om landet og det gav mig nogen problemer og udgifter. Da jeg tog videre til Portugal blev jeg meget overrasket over den kæmpe kulturforskel der var mellem Portugal og Spanien.
Sørg for at du er lovligt til stede og hvis du tager din bil med, så skal du sikre dig at det er lovligt og i det hele taget om det kan betale sig at køre derned, fremfor at rejse med fly og leje en bil. I mit tilfælde kunne jeg have fløjet til Malaga for billige penge og man kan leje bil billigt dernede, så der var kun den fordel at jeg kunne have mere baggage med i bilen.

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1134
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej har du overvejet belize i syd Amerika?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nej ik før du nævnte Belize Smile

Kan du anbefale det? Har du selv været der?

Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 118
Fra  49Brands Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Malta kan anbefales, derudover kunne du også overveje nogle af de græske øer eller evt. Cypern.

Det afhænger naturligvis også af din personlighed og mål hvor du ville passe bedst ind. :)

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1134
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael nej jeg har ikke selv været i belize men kunne godt tænke mig og flytte derned en dag fordi efter hvad jeg har hørt så har de en samfundsstruktur som minder meget om den vestlige og desuden så er der et behageligt trope-klima dernede. Og alle snakker engelsk dernede 

Fra Assens
Tilmeldt 17. Aug 13
Indlæg ialt: 18
Fra  Carry Communication Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Jeg bor i Tyrkiet i Alanya, hvor jeg er rigtig glad for at være på grund af behagelige temperaturer - 26 grader p.t. hver eneste dag. Kun sjældent regn. Tyrkerne er meget søde, men er ikke altid lige gode til engelsk:-/ Jeg synes ikke, at der er de store kulturforskelle, da det jo er et turistområde, så de er vant til vesterlændinge, forstår vores kultur, humor, vores præferencer etc. Der er også mange danskere i Alanya og du kan evt. hente flere informationer her: http://www.rainbowalanya.blogspot.com/

Jeg ser alle danske tv-kanaler her og snakker ofte med danskere, så det føles meget hjemligt. 

Held og lykke med det. 

Mange hilsner

Astrid 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med Dubai? Det opfylder vist alle dine ønsker.

Her er som en dejlig sommerdag om vinteren (dog noget varmere i yderpunkterne oktober/april).

Internetforbindelsen er fin, der er kun tre timers tidsforskel (og seks timers flyvning) - og så er det en storby, hvor der virkelig sker noget (men stadig med dejlige strande).

Jeg har kun været der på ferie i knap tre uger - men kan helt sikkert anbefale byen.

Hvis du vil læse mere om Dubai, kan du gøre det på min hjemmeside Dubai Fan.

Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Tag til Australien - ex. Sydney er en super inspirerende by, udnyt tidsforskellen til at holde fri når det er lyst, og arbejd når det er mørkt - jeg har selv gjort det i en periode, det var fedt.

I Australien får du også super oplevelser når du holder fri, og kulturen og samfundsregler er stort set som du kender det fra DK.

Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 499
Fra  Wordpress support Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad siger du til Mombasa i Kenya

vi er en del danskere der bor og arbejder her

Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Jeg vil gerne anbefale Miami.

Jeg gør selv som du og bor udenlands om vinteren og i år bliver heller ikke nogen undtagelse.
Det fungerer perfekt i forhold til mit erhverv hvilket er det samme som dit.

Vejret i Miami er perfekt i perioden du nævner, og i vinter perioden er det "the place to be" i USA da de mere velhavende folk strømmer til fra områder med køligere vejr.

Miami er dog også kendt som syd Amerikas hovedstad (i USA) og rigtig mange snakker spansk, dog er der intet problem med at klare sig på engelsk og de fleste af de folk man kunne tænkes at skulle omgås snakker selvfølgelig engelsk. Derudover vrimler det med folk fra hele verdenen og det er aldrig til at vide hvem du møder, hvilket er hvad jeg elsker ved stedet da man ender med at få bekendtskaber fra hele verdenen. 

En ting jeg rigtig godt kan lide er deres full service bygninger der findes ude på Miami Beach hvilket gør livet nemt og bekvemt, og man kan gå eller cykle rundt til alt istedet for skulle leje en bil. Samtidig er prisen også ganske fornuftig set i forhold til danske leje priser.

Tidsforskellen er dog -5/6 timer, hvilket ikke generer mig men har man et stort behov for kontakt til Danmark kan det selvfølgelig give lidt udfordringer.

Jeg tror at Miami er et sted der let deler vandene, og enten så elsker man det, eller så hader man det.
Den latin amerikanske kultur er udbredt og kan være forholdsvis frustrerende og utilregnelig hvis man skal have med den at gøre. Men for mig er det en del af det spændende ved stedet. 

En ting er sikkert, Miami er ikke trist og gråt, men solskind, fest og farver - såfremt man ønsker det.

PS. Et plus er også de latin amerikanske piger som er forholdsvis glade for europære :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)