Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min. løn til chauffører i DK

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 56
Fra  Top Trade Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja... Hvorfor? Dreje nøgle, og ødelægge ens liv... Er ikke det samme... Hver uge får jeg 3ffagblad.. De råber om social dumping, men hvad gør de?? Rytteri, transport, tomatkonge, østarbejdere, og det med småt "virksomhed flytter produktion til udlandet..." mon ikke... Jeg ville hellere flytte firma til udlandet og gøre mit job, end havne på forsiden....
Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 56
Fra  Top Trade Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Unskyld, vi snakker lidt ved siden af..
Loven tillader fleksible arbejdsvilkår, man fagforeninger ikke!
Vi har engang udarbejdet ansættelseskontrakt, og alle medarbejdere var enige med vilkår.. så har vi send det til fagforeninger... Hold da op! Prøv selv...
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fagforeningens regel/holdning er, at ansatte ikke må indgå (lokal)aftaler der stiller dem ringere end den gældende overenskomst. En sådan aftale kan naturligvis ikke accepteres/godkendes, da den jo undergraver overenskomsten.

Tilmeldt 14. Dec 11
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil sige at hvis jeg nu opretter et trafikselskab og vælger at ansætte 3 chauffører, kan jeg nøjes med at give dem blot, fx, 18000 i mdr. løn så længe personen ikke er medlem af en fagforening?  

Det giver bare ikke mening for mig at der i loven står (i trafikstyrelsens side) at man skal holde min. krav og at man så samtidig, som arbejdsgiver, kan tillade sig at se bort fra denne regel og tilbyde sine ansatte et løn som er lavere end det som står angivet i overenskomsterne som fremgår af deres hjemmeside.

 

Beklager at jeg lyder lidt forvirret, men synes det lyder lidt mærkeligt :)

Tilmeldt 14. Dec 11
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Fjollert:

 

Men dette er kun gældende i så fald at chaufføren er medlem af en fagforening.

Så længe at denne ikke er det, kan jeg, ud fra det du skriver, forstå at den ansatte frit kan lave en aftale om løn der er lavere end det som overenskomsterne kræver - hvis man altså ikke er medlem af en fagforening.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg måske givet indtryk af at være ekspert, hvilket jeg ikke er, så de efterfølgende svar står, som de foregående, for egen regning.

beway:
Men dette er kun gældende i så fald at chaufføren er medlem af en fagforening.

Ikke i henhold til det du selv citerer i dit startindlæg:

beway:
Jeg kan dog se fra trafik styrelsens hjemmeside at man som transportfirma skal overholde de kollektive overenskomster:
http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Erhvervstransport/Buskoersel/Saadan-bliver-du-busvognmand.aspx   (under Løn- og arbejdsvilkår for virksomhedens chauffører)

Der står svaret på dét spørgsmål jo højt og tydeligt: Uanset fagforeningsmedlemsskab eller ej, skal overenskomsten følges.

beway:
Så længe at denne ikke er det, kan jeg, ud fra det du skriver, forstå at den ansatte frit kan lave en aftale om løn der er lavere end det som overenskomsterne kræver - hvis man altså ikke er medlem af en fagforening.

Nej!.

Tilmeldt 14. Oct 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 06:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Fjollert:

beway:
Men synes nu stadigvæk at det er lidt underligt at der inde på trafikstyrelsens side står at man som transportfirma skal opfylde de kollektive overenskomster.
Det er ikke spor mærkeligt. Det er meget almindeligt, at f.eks. en bygherre forlanger i kontrakten, at entreprisetagerne skal overholde kravene i de relevante overenskomster.

Det er ikke korrekt.

Jeg arbejder selv indenfor håndværksbranchen. Ja bygherre forlanger man betaler efter overenskomst, men ikke efter 3f. Men eksempelvis efter overenskomst indgået imellem dansk byggeri og et forbund. 3f tarif er væsentlig højere en hvis du kigger på hvad overenskomstmessig prisniveau egenligt er. ( ca 40 kr højere pr time) Dertil kan lægge feriepenge, pension m.v

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er i princippet korrekt det jeg skriver, idet jeg bruger formuleringen "at entreprisetagerne skal overholde kravene i de RELEVANTE overenskomster".

Sådan vil det sikkert ikke stå ordret i kontrakten. Der vil ganske givet være anført præcist HVILKE overenskomster der kræves overholdt. Jeg har aldrig hørt om tilfælde, hvor kravet er overholdelse af en GUL "overenskomst", men kan naturligvis ikke afvise at det kan forekomme.

Fra Flensburg
Tilmeldt 20. May 13
Indlæg ialt: 6
Fra  Nordic Cargo UG Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjek 3f.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nordic Cargo UG:
Tjek 3f.dk
Dit svar er til den oprindelige spørger, ikke? Eller ...?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)