Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er desperat! opstart af online shop puder o.l. råd?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære amino brugere, jeg har i længere tid funderet over hvad jeg da skal gå igang med ved siden af skolen, og nu tror jeg sørme at jeg har fundet mit kald!
MEN! Jeg mangler en masse råd og vejledning som jeg håber i garvede kan hjælpe mig med :)

Jeg vil starte en lille online shop med nogle puder, plaider og tæpper jeg selv har designet, jeg har dog stadig kun idéerne inde i mit hoved, og ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an.

1. Skal jeg finde en producent først og forklare dem idéerne også bare krydse fingre eller skal jeg prøve at få lavet en prototype først? I så fald, hvor gør man det?
2. Jeg søger med lys og lygte efter en producent, helst kina/thailand men er det farligt at begive sig ud i når jeg ingen kendskab har?
3. Når jeg har fundet producenten, hvor meget er så relevant at bestille i første omgang? Er et lager på ca 200 dele i alt overkill eller helt useriøst?
4. Kender i evt til en producent i kina eller deromkring der kan hjælpe en hjælpeløs? ;)

Ved ikke om jeg spørger dumt men vil gerne have at der sker noget nu, så der blev prikket hul på bylden og debatten er igang, på forhånd tak! :)

MVH Anne Sofie

Tilmeldt 2. Oct 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

hej,
Hvad er dit budget?
Du kan altid prøve med at selv lave prototyperne, tegne mønstre og købe stof.
Hvis du skal have lavet dit eget design vil det blive svært mht stof, mange af de indiske og kinesiske har minimumsordre på 500m stof af hver slags, hvilket stiller en del krav til størrelsen på dit salg.

Du kan eventuelt starte med aftenkursus i en eller anden form for beklædningsdesign, det vil kunne give kontakter og viden.

Mvh

Fra Kolding
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, jeg har fundet en (Pajpattern.dk) som vidst kan hjælpe mig med at udarbejde nogle tegninger o.l. til mit lille projekt, hun kan give mig det som jeg skal give videre til producenten så der ikke opstår nogle misforståelser, så mangler jeg bare en producent..

Jeg vil helst have alt på plads inden jeg begynder at lave aftaler med folk men står pt fast da jeg ikke aner noget om producenter, hvad man skal gå efter eller hvor?

og mht budget er alt relativt, jeg er slet ikke begyndt på at lægge et budget endnu da jeg som sagt ikke har haft kontakt til nogle producenter som kan give mig et lille indblik i hvad det kommer til at koste, dog har jeg en invester tæt på mig som meget gerne vil hjælpe mig på vej hvis jeg bare selv finder ud af resten.

Vil du foreslå at jeg selv køber stof ind? bare en prøve som jeg kan vise til den eventuelle producent eller store mængder som skal bruges til selve productionen?

MVH

Anne Sofie Holch

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Stenløse
Tilmeldt 4. Jun 13
Indlæg ialt: 101
Fra  Roop webudvikling Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale at du finder en dansker på den pågældende location der kan hjælpe dig. du kan feks. lave et indlæg her på amino hvor du søger hjælp til import der er et par faste aminoer der gør sig i den slags.

God jagt

Fra Kolding
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg har kigget på de to site´s, de er ret overskuelige og har kontaktet 3 fabrikanter der inde men ingen har svaret endnu. jeg tager alle jeres råd til mig og er super taknemmelig for det!

Jeg vil prøve at finde en dansker der har direkte kontakt så der heller ikke opstår fejl fortolkninger. 

Nu kommer der lige et helt andet spørgsmål, hvordan foregår det med import? det er noget med at jeg skal have nogle bevilliger eller sådan noget, korrekt?

Ville det måske endda være relevant for mig at hyre en revisor til at klare alt med moms og skat osv. da jeg ingen erfaring har med det overhovedet?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne Sofie,

Er du kommet videre?

Har sendt dig en PM - jeg vil gerne høre mere om dit projekt. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)