Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg fik en kedelig besked i mandags... (Vi lukker.....)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

... din afdeling. Og du har 4 mdr opsigelse. Det var beskeden jeg fik i mandags. Derfor skal jeg nu ud finde mig et nyt job, eller freelance indtil jeg kommer i en fast stilling.

Min chef har været yderst tilfreds med min indsats i firmaet, og har tilbudt at læse korrektur og komme med konstruktiv kritik af min ansøgning og CV, hvilket er super fedt. Derudover har han tilbudt at sende min ansøgning og CV videre til direktøren hos det firma, hvor jeg søger et nyt job. 

Det sidste ved jeg ikke helt hvad jeg skal mene om.  For på den ene side er det jo en stor ros, at ens chef vil bruge så meget af sin tid på at hjælpe ene videre, og at han uden tøvende vil anbefale mig til en af sin egne kontakter. Men på den anden side kun det jo tolkes, som om at man ikke selv kan tage kontakt til det firma man gerne vil i arbejde hos.

Hvad ville I gøre, i denne situation? 

Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Det er en trist situation og ønsker dig alt held og lykke fremover :-(. Men det vil være meget rart at vide hvad dine kompetencer er for at kunne hjælpe dig videre herfra.

Ha' en super dag.

Fra Fredericia
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 112
Fra  NiceWall.dk Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Jeg synes det kommer lidt an på, hvordan man gør det. Det skal jo ikke virke som om han søger på dine vegne - så virker det jo som om du ikke selv kan gøre det. Umiddelbart efter du sender ansøgning og CV, kan han kontakte virksomheden og fortælle, at han har kendskab til, at du har søgt, og at han på det kraftigste vil give sin anbefaling til dig. Han kan i den forbindelse skrive noget om, hvad han ser som dine styrker og kompetencer - uden at det er baseret på det du selv har formuleret i ansøgning og CV.

Jeg synes det kunne være en god måde at gøre det i disse tider, hvor virksomheder får mange ansøgninger, og hvor det er vigtigt at kunne skille sig ud fra mængden.

Held og lykke med det i øvrigt!

Få liv på væggen med wallstickers fra NiceWall.dk. Motiver og tekster til ethvert rum i din bolig - eller virksomhed. Se også vores udvalg af emaljeskilte til væggen.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forlod mit job i slutningen af sidste måned, og min Manager var frisk på at hjælpe alt han kunne, fordi vi havde et godt samarbejde - det gør også at han satte mig i gang med en del recruiters, og ellers har været til stor hjælp.

Dog vil jeg mene, at andre firma'er, også kan se det som en god ting, at din chef vil hjælpe dig, i den forstand, at han er villig til at stå til model for, at du ved hvad du laver, og at du har været en god medarbejder, hvis du havde været utrolig nedern, tror jeg ikke han ville have hjulpet. Så du har gjort noget rigtigt, og nok været en god medarbejder, og derfor er han glad for at hjælpe, og tror andre virksomheder der tænker, også kan se det samme.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 100
Fra  ByD Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Øv en ærgerlig situation du er havnet i!

Men hvor er det flot af din chef, at tilbyde dig hans hjælp.

Jeg ville personligt ikke selv bryde mig om at andre kontaktede et evt. kommende job på vegne af mig og jeg går ud fra at du heller ikke har det helt godt med det, siden du spørger.

Kunne din chef ikke "nøjes" med at lægge et godt ord ind for dig og skrive en kanon anbefaling, som du kan tage med? :-)

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Hansen:

... din afdeling. Og du har 4 mdr opsigelse. Det var beskeden jeg fik i mandags. Derfor skal jeg nu ud finde mig et nyt job, eller freelance indtil jeg kommer i en fast stilling.

Min chef har været yderst tilfreds med min indsats i firmaet, og har tilbudt at læse korrektur og komme med konstruktiv kritik af min ansøgning og CV, hvilket er super fedt. Derudover har han tilbudt at sende min ansøgning og CV videre til direktøren hos det firma, hvor jeg søger et nyt job. 

Det sidste ved jeg ikke helt hvad jeg skal mene om.  For på den ene side er det jo en stor ros, at ens chef vil bruge så meget af sin tid på at hjælpe ene videre, og at han uden tøvende vil anbefale mig til en af sin egne kontakter. Men på den anden side kun det jo tolkes, som om at man ikke selv kan tage kontakt til det firma man gerne vil i arbejde hos.

Hvad ville I gøre, i denne situation? 

Du tager selv kontakt og så siger du, at vedkommende er velkommen til at ringe til din nuværende chef for en ærlig snak om dig som medarbejder. Det andet er for vattet - for at sige det lige ud :) 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Hansen:

...på den ene side er det jo en stor ros, at ens chef vil bruge så meget af sin tid på at hjælpe ene videre, og at han uden tøvende vil anbefale mig til en af sin egne kontakter. Men på den anden side kun det jo tolkes, som om at man ikke selv kan tage kontakt til det firma man gerne vil i arbejde hos.

For mig er der ikke noget rigtigt eller forkert. Begge dele er helt ok.

Det afhænger af din situation, og navnlig hvad du føler.

Din chef har måske nogle kanaler og nogle tråde, han kan trække i, og det er til  fordel for dig. Det er fornemt, at du får hans anbefaling på den måde.

Jeg forstår godt din reaktion. Det er en afmagtsituation og giver en følelse af at være lille, umyndig og ikke kunne tage vare på sig selv. Men lad være med at tolke. Du forvirrer dig selv, fordi du hele tiden vejer for og imod. Stop det.

Det er vigtigt, at du siger til din chef direkte, at du er bange for følelsen af ikke at kunne gøre noget selv. Det er det, der er dit egentlige problem. Måske forstår han udmærket, hvad du mener, og måske kan han forklare sig. Men pyt med, om han forstår og forklarer. Det er vigtigere for dit eget selvværd, at du har meldt ud, så pyt med, om det i sidste ende bliver ham, der videregiver din ansøgning.

Og pøj-pøj med det hele.

Tilmeldt 27. Feb 13
Indlæg ialt: 158
Fra  Rentebasen Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

referencer er klart den bedste måde at komme i betragtning til et nyt job. Jeg ville klart se det som en kæmpe fordel at din chef vil gøre dette for dig, og er sikker på at du står meget stærkere i kampen om nyt job.

Husk på at det er lige så vigtigt for firmaerne at finde den rette person, da det er pisse dyrt at ansætte den forkerte person til et job, derfor sætter de stor pris på sådanne referencer.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville tage imod tilbuddet, men sørg også for at få en anbefaling. 

Hvis han sender en ansøgning på dine vegne, tror jeg det mere bliver set som en "et godt tip" fremfor "ansøgning". 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 254
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

En træls situation. Håber du hurtigt finder noget andet at lave.

Jeg bliver lidt i tvivl når du skriver:

Henrik Hansen:
Derudover har han tilbudt at sende min ansøgning og CV videre til direktøren hos det firma, hvor jeg søger et nyt job. 

er det et konkret job, som du allerede nu ved, at du vil søge?

Uanset hvad så spiller netværk rigtig meget ind, når der der ansættes folk i dag. Benyt dig derfor af alle de muligheder, der er. Hvis din chef er villig til at sende dit CV videre til nogle af de kontakter, han har, så lad ham endelig gøre det. Det er en anbefaling af dig til en potentiel kommende chef allerede der. Når du søger på almindelige opslåede jobs er der ofte rigtig mange andre i bunken - og risikoen er der, for at du bliver overset.
Nogle gange er det ok at tage i mod hjælp og tage den "nemme" vej.

Hvis din chef er villig til det, vil jeg endda gå så langt, at I skal bruge lidt tid på hans netværk, for at finde ud af hvem han kender, som han kan sætte dig i kontakt med. Og det er meget nemmere i dag, end hvis du pludselig har gået ledig i 4 måneder eller mere.

Hvis det er muligt, kan du også høre om mulighederne for at få noget ekstern hjælp i et outplacementforløb til hurtigt at komme videre.

Held og lykke med jobsøgningen.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)