Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du erfaring med salg af fødevarer? Rigtig god forretningside haves.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt at producenterne er de samme, der bare har forklædt maden i discount emballage. Det jeg mener er, at du skal lede længe efter et land med så trist et fødevareudbud som Danmark. Det der skulle forstille frisk fisk og kød, er ofte en uge gammelt, grøntsagerne er af typen der kan holde tre uger, maden er ekstremt kedelig og udvalget er meget lille. Det er da ikke god mad og jeg tror ikke at der er nogen der egentligt har ønsket at det skulle gå den vej.  Prøv at køre sydpå, Tyskland, Italien, Frankrig, de har da forstand på mad og sælger i langt mindre grad discount mad af den type som vi kender. De har meget bedre mad også i discountbutikkerne. Danskerne er i dag tvunget til at handle dårlig discount, da fødevarepriserne ligger 25 - 50% over de øvrige EU lande.  

Men jeg skriver ikke herinde for at diskutere mad, jeg skal bruge en partner til at starte en ny butik.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mkp71:

Jeg ved godt at producenterne er de samme, der bare har forklædt maden i discount emballage. Det jeg mener er, at du skal lede længe efter et land med så trist et fødevareudbud som Danmark. Det der skulle forstille frisk fisk og kød, er ofte en uge gammelt, grøntsagerne er af typen der kan holde tre uger, maden er ekstremt kedelig og udvalget er meget lille. Det er da ikke god mad og jeg tror ikke at der er nogen der egentligt har ønsket at det skulle gå den vej.  Prøv at køre sydpå, Tyskland, Italien, Frankrig, de har da forstand på mad og sælger i langt mindre grad discount mad af den type som vi kender. De har meget bedre mad også i discountbutikkerne. Danskerne er i dag tvunget til at handle dårlig discount, da fødevarepriserne ligger 25 - 50% over de øvrige EU lande.  

Men jeg skriver ikke herinde for at diskutere mad, jeg skal bruge en partner til at starte en ny butik.

Igen en masse udokumenterede påstande, som ligeledes slet ik afspejler virkeligheden...

At kød og fisk er en uge gammelt, det ved jeg ik, hvor du har fra? Men det er ik korrekt. Og hvis du tænker på langtidsholdbar kød, så kan det holde længere, men det skyldes blot, at ilten fjernes fra kødet. Og det er faktisk rent kød, som aldrig har været andet end det, som det bliver solgt til.

Jeg handler dagligt/ugentlig i tyske supermarkeder af gode grunde, og der er mange danske produkter da luksus i forhold til noget af det hundeædelse, som sælges hernede! I Italien handler man ik særlig meget i supermarkeder, da man stort set altid spiser ude...

Men supermarkeder/discountbutikker er blot et resultat af det, som kunderne efterspørger. Andet er de ik, og så kan du kalde dem kedelig osv, men det er åbenbart det, som kunderne vil have... 

Og ja de danske fødevarepriser ligger over EU niveau, men den danske løn er også tilsvarende højere, så tingene passer sjovt nok sammen.

Hvis du vil åbne et supermarked, så vil jeg anbefale dig, at du starter med at arbejde i et, så du ved, hvad det handler om, for du har mange udokumenterede påstande, som slet ik matcher virkeligheden...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg i snit handler hver anden dag, i Rema og Netto b.la. så har jeg bare indenfor de seneste ti år været der ca. 1600 gange. Derfor er det ikke gætværk men erfaring når jeg konstaterer at niveauet er ringe. Og man spiser ikke altid ude i Italien, jeg har boet der i 7 år, så det ved jeg da.

Hvis du synes Dansk discount er fint, så må du jo om det, bon appetit.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mkp71:

Da jeg i snit handler hver anden dag, i Rema og Netto b.la. så har jeg bare indenfor de seneste ti år været der ca. 1600 gange. Derfor er det ikke gætværk men erfaring når jeg konstaterer at niveauet er ringe. Og man spiser ikke altid ude i Italien, jeg har boet der i 7 år, så det ved jeg da.

Hvis du synes Dansk discount er fint, så må du jo om det, bon appetit.

Nu bekræfter du mig jo blot, når du selv er en af dem, som handler i Rema1000, Netto mm. Hvorfor handler du ik hos den lokale slagter? Eller på det lokale torv? Eller hos den lokale bonde? I det lokale bageri? Hos den lokale fiskehandler? Osv... Jeg gætter på, at du selv synes, at det bliver for dyrt i længden, og så er vi inde ved selve problemstillingen. Folk vil gerne have gode råvarer, de gider bare ik betale for dem.

Jeg har selv boet i Italien i en årrække, og kommer der flere gange årligt, og der bliver aldrig alvet mad derhjemme. Vi er altid ude at spise... 

For mig er dansk discount irrelevant, jeg skal alligevel ik handle der, men når du sammenligner det med andre lande, hvor sammenligningen er forkert, så er det vel fair nok, at jeg påpeger dette...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)