Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælge varer der ikke egner sig til "alm" salg.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Dec 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Vil høre jer alle der sælger varer, om det så er over en webshop eller om det er i en fysisk shop.

Hvordan gør i med de varer som i ikke rigtig føler i kan sælge, grundet lav kvalitet eller små produktions fejl i produktet.

Jeg importerer varer fra England og ca 5% af dem lever ikke op til mine forventninger, og jeg ønsker ikke at sælge dem videre da jeg ikke mener det vil give mine kunder en super oplevelse. Med sælge dem videre mener jeg at jeg ikke vil have dem i min webshop grundet kvaliteten på produkterne.

Jeg har tænkt over at sælge produkterne på DBA eller lign markeder, men hvordan gør man lige det så man ikke kommer på kant med loven? Jeg vil selvfølgelig sælge dem meget billigt og give info hvis der er prioduktions fejl osv.

Det skal jo så være som et privat salg eller hvordan?

Vil gerne høre hvordan gør i med jeres varer af denne art???

Mvh

Michael

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Evt. give dem væk gratis som "kundegaver", hvis altså fejlen ikke er værre end som så..

Jeg har typisk ting der nærmer sig holdbarhedsdato, og det bruger jeg som ekstra til kunderne.

 

Fra København
Tilmeldt 23. Jan 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Jeg har ikke så meget erfaring med webshops salg men kommer blot med mit input som kunde :)

En ide kunne være at beholde dem i din webshop men oprette en kategori f.eks "anden sortering" hvor du ligger de varer som du ikke helt er tilfreds med i og nedsætter prisen på dem. jeg ved jo slet ikke hvilke produkter du sælger men hvis jeg vidste at en shop fra tid til anden havde varer som de solgte til en lidt lavere pris ville jeg da give dem et besøg og så måske købe andre ting på samme tid.

Det eneste punkt er at gøre kunden ekstra opmærksom på at varen i kategorien er af nedsat kvalitet.

De bedste hilsner

Michael

Tilmeldt 4. Dec 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.

Det er lige i overkanten at give dem væk som kundegaver da de trods alt har en hvis værdi.

Men ellers kan jeg sagtens følge dig især med "små" varer både i størrelse og værdi.

Tilmeldt 4. Dec 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg Michael-

Ja jeg har tænkt det samme, og nok også det som det ender med. Men er ikke super glad for løsningen da kunderne jo alligevel vil modtage et produkt jeg ikke selv kan stå 100% inde for i kvaliteten, og det er selvom det er i en kategori der hedder 2. hand og anden sortering eller hvad det nu bliver ;)

Mange tak for dit syn på sagen fra "kundens" side af ;)

Mvh

Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

du må sælge dem helt som du vil over DBA eller helt det som passer dig, bare du sælger helt normalt med moms og faktura og bogfører helt normalt, så får du et tab i forhold til indkøbsprisen og dermed mindre overskud og skat. Så længe du sælger til 3.person så vil prisen jo altid vise hvad markedet ville gi

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Dec 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar ;)

Men tænkte at der måske var en mulighed for at få produkterne "ud" af firmaet som defekte eller beskadiget eller lign?

Og så evt sælge dem til venner og bekendte der ved hvad de går ind til da de jo evt selv kan se og mærke produkterne først ;)

Altså så det bliver uden faktura og bogføring.

Mvh

Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

sælge dem til venner og bekendte der ved hvad de går ind til da de jo evt selv kan se og mærke produkterne først ;)

Altså så det bliver uden faktura og bogføring

nix  det vil ikke være godkendt i forhold til skat. De skal enten destrueres og beviseligt destueres eller sælges til 3. part - Du må absolut ikke gi dem som vennetjeneste til familie og bekendte for penge "under bordet"v uden faktura med helt reel markedsværdi - det er indiskutabel desværre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger meget af det konkrete produkt.

 

Vi sælger elektronik og har derfor en stor rate af 2. sorteringsvarer, demoer osv. Vi skubber det ud via QXL auktioner. Vi får som oftest kostprisen, eller i hvert fald tæt på ind igen. Vi skriver åbent når der er noget galt med produktet eller andet.

Til de "pæne" tilfælde, hvor produktet er fint, men det f.eks. bare har været åbnet eller lign, så har vi en Demo-sektion på hjemmesiden.

At sælge det over DBA ville kræve alt for meget personlig behandling osv.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)