Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Digital postkasse - væk med gebyrer og ny tidsfrist

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Faldt over denne radio-udsendelse fra torsdag i sidste uge, hvor Kim Andersen fra Venstre, bliver interviewet.
Som det fremgår er Nets praksis med at udstede regninger for support i modstrid med loven, og de vil nu af ministeren få besked på at holde op med det.

Derudover vil den 1. november ikke blive håndhævet som deadline.

I kan høre udsendelsen her, og det "vigtige" finder i fra 6:30 og fremefter :-)

http://arkiv.radio24syv.dk/video/8840188/cordua-steno-uge-43-2013-2 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved et orienteringsmøde i onsdags, bekræftede erhvervsstyrelsen ellers, at deadline den 1. november ikke stod til ændring. Dette til trods for, at der kun var oprettet digitale postkasser for ca 1/3 af alle virksomheder, som det var påkrævet for !

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 32
Fra  Tearsagain Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef:

Ved et orienteringsmøde i onsdags, bekræftede erhvervsstyrelsen ellers, at deadline den 1. november ikke stod til ændring. Dette til trods for, at der kun var oprettet digitale postkasser for ca 1/3 af alle virksomheder, som det var påkrævet for !

Ja, men der er fuld skrue på den politiske del af problemet og der bliver nok også taget lidt let på deadline og overskridelse af denne tror jeg.... http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/10/23/114302.htm

Arbejder for Nonbye A/S med fokus på bilreklame

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46521
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg synes også det er et godt gæt at de ikke halshugger folk 2/11 - men omvendt skal man nok ikke bruge det til bare at være ligeglad. Det er første gang man skal fixe en nemID med administrator ret det er mest besværligt - har man først en nemID med administrator ret til firmaet og det har vel alle selskaber (og vel ikke alle personlige virksomheder) så er det at oprette postkassen jo et 1 minut job som indlogget på virk.dk

Nå - ja - jeg holder med, tror ikke fristen er så ultimativ, men jo lidt upraktisk hvis man ikke ser ens breve. Jeg er på plads med de 3 selskaber jeg roder med for læææænge siden

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har opgivet!

Jeg oprettede mig for 1 måned siden - mente jeg.

Så fik jeg en reminder e-mail om at jeg skulle oprette mig.

Henvendte mig og blev henvist til Nets.

Telefonsvarer: "Du står i kø som nummer 46".

Det er helt til grin.

Så røg min tålmodighed.

Har ikke tid til den slags pjat.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 32
Fra  Tearsagain Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man HAR oprettet medarbejdersignatur, så tager det 30 sekunder at oprette den obligatoriske postkasse.

Hvis man derimod starter fra scratch, så er processen fandme bøvlet. Og selve indholdet af de forskellige emails og breve, der kommer fra nets er så forbandet kryptisk og selvmodsigende at det ikke er til at finde hoved og hale eller forståelse....

Det er og bliver noget forbandet gøgleri og hvis man ikke er teknisk anlagt, kan jeg satme godt forstå man bare lader stå til.

Nets er og bliver et fuckedup monopol, som ikke tager det mindste hensyn til brugerne overhovedet....

Arbejder for Nonbye A/S med fokus på bilreklame

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46521
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Abigo:
Hvis man HAR oprettet medarbejdersignatur, så tager det 30 sekunder at oprette den obligatoriske postkasse.
præcis- og den får de fleste nu behov for under alle omstændigheder og ja .- processen er ikke super let første gang man rider den vej (men så er det heller ikke værre - jeg kom nu ret let gennem mine tre og er ikke IT tekniker :)) Der er god plads til forbedring er jeg enig i

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette udsagn fra nedenstående debatindlæg omkring digital postkasse reddede min ellers noget anstrengte morgen med offentlig transport oven på stormen i går:

"Vi har kontakt med en virksomhed, hvor virksomhedens administrator (LRA
administrator) loggede på, for at tildele endnu en medarbejder adgang til den
digitale postkasse. Der kunne ikke logges på. I stedet blev administratoren mødt
med besked om, at virksomheden nu var under konkursbehandling! Det var en nyhed
for såvel administratoren som virksomhedens ledelse, der drev en meget fornuftig
og velfungerende virksomhed."

Det er altså ikke til og spøge med det digital postkasse ;)

Link: http://www.linkedin.com/groups/Vi-bygger-bilen-mens-vi-4615539.S.5800584414442315779?qid=f804fd99-14e8-4bd8-a808-9ab9312ee804&trk=group_most_recent_rich-0-b-ttl&goback=.gmr_4615539

 

Statsautoriseret revisor - København

Fra Hellerup
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 29
Fra  Energioptimering Nordsjælland Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må også ærligt indrømme, at det er noget rodet noget.

Pt. er min virksomhed en enkeltmandsvirksomhed, og jeg skulle så ha oprettet en digital postkasse.

Det kan jeg ikke fordi jeg ikke har nemID erhverv.

Forsøger at oprette nemID erhverv, får at vide jeg bliver faktureret for 2 serviceydelser fra nets og jeg skal opsige den gamle - OK det gør jeg så.

Da nemid Erhverv skal oprettes crasher deres server, og siger der er opstået en fejl (har prøvet flere gange).

Herefter har jeg ringet til support, og når jeg trykker mig igennem alle de uendelige valgmuligheder går opkaldet ud (samme fejl flere gange)

Sendte herefter en mail til deres support, med et svar på de bestræber sig på at svare inden for 3 uger...

Det er utroligt så lang tid man kan bruge på sådan noget fis. :-)

med venlig hilsen

Philip

http://www.eons.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 345
Fra  YAH.DK Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ligeledes forsøgt at oprette mig indtil flere gange og hver gang bliver jeg bedt om at kontakte support. 

Her får man så at vide at der er for mange i køen, så man bedes ringe tilbage senere.

Fantastisk Sad

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)