Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det her ikke ulovligt ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Skælskør
Tilmeldt 23. Apr 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Det er da stadig ulovligt at bruge andres firmanavne i egne adwords annoncer, er det ikke ??

Når jeg søger på Sejs Dyner (mit firma), er der en konkurrent der lige sniger sig til at bruge vores navn.

Spørgsmålet er nu, hvad gør jeg ?

Med venlig hilsen
Jakob, Sejs Dyner 

Fra Tranbjerg
Tilmeldt 11. Jan 06
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er så vidt jeg ved ikke ulovligt - og du kan ikke umiddelbart gøre så meget ved det.

Det sker for rigtig mange virksomheder.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Skøtt:

Der er faldet dom i en lignende sag (http://epn.dk/medier/internet/article2401604.ece) kan ikke lige finde domsafsigelsen.

Det var nyt for mig - man kan gøre samme øvelse med mange andre virksomhedsnavne; det kan godt være man kan beskytte sig med juraen herhjemme, men det er ikke noget man kan gøre noget ved ellers. Google ser i hvert ikke noget problem med det (mener jeg).

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

først ringer du til chefen for den anden og hører hvad han dog har gang i. Det er jo en betalt annonce og intet sted på hans side nævner han Sejsdyner så mystiks hvad han skulle ha ud af det. Han skal selvsagt holde op omgående. Om du vil kræve erstatning vil afhænge af om du mener at kunne påvise et tab . det bør du så høre en jurist om, men få ham til at holde op omg. det vil jeg tror han gør

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du ringer dog op i en god tone og beder dem fjerne dit navn som søgeord i deres Adwords kampagne samt sætte dit navn op som negativt søgeord. Hvis de har nogle til at lave Adwords for dem som ikke har branche erfaring og som bare har tilføjet søgeord i flæng, så er det ret nemt at komme til at tage et konkurrent søgeord med. Når de så også bruger DKI(dynamic keyword insertion) så kommer søgeordet samtidig også til at stå i annoncen.

Derfor tag kontakt til dem og hør om ikke det er en fejl og bed dem sætte jeres firmanavn som negativt søgeord i hele deres kampagne(r) så har i styr på det :)

og vent med alt det juridiske og trusler osv, det bliver verden ikke et bedre sted af, de eneste der får noget ud af det er advokaten der laver en skrivelse ;) 

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Sand Sørensen:
Derfor tag kontakt til dem og hør om ikke det er en fejl og bed dem sætte jeres firmanavn som negativt søgeord i hele deres kampagne(r) så har i styr på det :)

Jeg syntes du har helt ret i at den gode tone skal bevares. Men jeg tror man beder om for meget, hvis man ligefrem forventer, at de smider ens firmanavn ind blandt negative søgeord. 

Jeg har kampagner kørende, hvor der er målrettet kampagner mod andre virksomheders kunder. Dog ikke med DKI som i dette tilfælde, men jeg ville personligt ikke være med på at spærre konkurrentens navn, hvis jeg mente der kunne hentes kunder den vej rundt.

Men ellers helt enig, bevar endelig den god tone Smile

Venligst

Brian Phillip

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Alle jeg har snakket med har smidt søgeordene ind som negative, og det er immervæk nogle stykker igennem tiden :) Det er klart at hvis man har sporing på, og kan se at man får en masse ud af dét konkurrent søgeord, så kunne det bestemt være en strategisk beslutning af lade være at sætte det som negativt og så lave nye annoncer til konkurrent søgeordene, det har du helt ret i. 

Men som sagt har jeg ikke selv oplevet nogen der har sat hælene i, så i dette tilfælde ville jeg gå efter at få konkurrent til at sætte det som negativ søgeord. Chancen for at de hos konkurrent er uvidende om ovenstående strategi er stor og derfor får du maksimalt ud af din kontakt, de kan jo bare sige nej ellers :) 

Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 118
Fra  49Brands Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes at mindes Samsung lavede et lignende stunt for iPhone keywords.

"Want more for less? The new galaxy s3" eller noget i den stil :) 

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Med den gode tone kommer man ofte langt. MEN rigtige mange virksomheder tjener fint på at snylte på konkurrentens firmanavn og en venlig henvendelse får dem ikke til at ændre praksis. 

Årsagen til at mange virksomheder snylter på konkurrentens firmanavn er at det er nemt og ligetil. Dernæst så tror virksomhederne ikke, at det er ulovligt og at der kan være en konsekvens. Men selvom det er 100% lovligt og overholder Googles egen retningslinjer, så skal man stadig overholde den danske markedsføringslov. Og her er man tydeligt ude i en gråzone, hvilket langt de fleste domafsigelser også peger på.

http://it-jura.dk/2011/09/24/misbrug-af-virksomhedsnavne-og-varemaerker-i-google-adwords/

Mvh.

Johannes

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)