Det var nyt for mig - man kan gøre samme øvelse med mange andre virksomhedsnavne; det kan godt være man kan beskytte sig med juraen herhjemme, men det er ikke noget man kan gøre noget ved ellers. Google ser i hvert ikke noget problem med det (mener jeg).
PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer
først ringer du til chefen for den anden og hører hvad han dog har gang i. Det er jo en betalt annonce og intet sted på hans side nævner han Sejsdyner så mystiks hvad han skulle ha ud af det. Han skal selvsagt holde op omgående. Om du vil kræve erstatning vil afhænge af om du mener at kunne påvise et tab . det bør du så høre en jurist om, men få ham til at holde op omg. det vil jeg tror han gør
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Du ringer dog op i en god tone og beder dem fjerne dit navn som søgeord i deres Adwords kampagne samt sætte dit navn op som negativt søgeord. Hvis de har nogle til at lave Adwords for dem som ikke har branche erfaring og som bare har tilføjet søgeord i flæng, så er det ret nemt at komme til at tage et konkurrent søgeord med. Når de så også bruger DKI(dynamic keyword insertion) så kommer søgeordet samtidig også til at stå i annoncen.
Derfor tag kontakt til dem og hør om ikke det er en fejl og bed dem sætte jeres firmanavn som negativt søgeord i hele deres kampagne(r) så har i styr på det :)
og vent med alt det juridiske og trusler osv, det bliver verden ikke et bedre sted af, de eneste der får noget ud af det er advokaten der laver en skrivelse ;)
Derfor tag kontakt til dem og hør om ikke det er en fejl og bed dem sætte jeres firmanavn som negativt søgeord i hele deres kampagne(r) så har i styr på det :)
Jeg syntes du har helt ret i at den gode tone skal bevares. Men jeg tror man beder om for meget, hvis man ligefrem forventer, at de smider ens firmanavn ind blandt negative søgeord.
Jeg har kampagner kørende, hvor der er målrettet kampagner mod andre virksomheders kunder. Dog ikke med DKI som i dette tilfælde, men jeg ville personligt ikke være med på at spærre konkurrentens navn, hvis jeg mente der kunne hentes kunder den vej rundt.
Alle jeg har snakket med har smidt søgeordene ind som negative, og det er immervæk nogle stykker igennem tiden :) Det er klart at hvis man har sporing på, og kan se at man får en masse ud af dét konkurrent søgeord, så kunne det bestemt være en strategisk beslutning af lade være at sætte det som negativt og så lave nye annoncer til konkurrent søgeordene, det har du helt ret i.
Men som sagt har jeg ikke selv oplevet nogen der har sat hælene i, så i dette tilfælde ville jeg gå efter at få konkurrent til at sætte det som negativ søgeord. Chancen for at de hos konkurrent er uvidende om ovenstående strategi er stor og derfor får du maksimalt ud af din kontakt, de kan jo bare sige nej ellers :)
Med den gode tone kommer man ofte langt. MEN rigtige mange virksomheder tjener fint på at snylte på konkurrentens firmanavn og en venlig henvendelse får dem ikke til at ændre praksis.
Årsagen til at mange virksomheder snylter på konkurrentens firmanavn er at det er nemt og ligetil. Dernæst så tror virksomhederne ikke, at det er ulovligt og at der kan være en konsekvens. Men selvom det er 100% lovligt og overholder Googles egen retningslinjer, så skal man stadig overholde den danske markedsføringslov. Og her er man tydeligt ude i en gråzone, hvilket langt de fleste domafsigelser også peger på.