Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af T-shirt salg / start af tøjmærke

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Nov 12
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er meget nysgerrig omkring hvordan man starter sit eget tøjmærke. Kunne godt tænke mig evt. at starte med et par t-shirts, MEN hvad koster det? Selvfølgelig skal man lægge et kæmpe arbejde i det og ha en passion for det man laver. 

Hvordan starter man, hvis man ikke har et stort budget? For man det lavet i Danmark i små forsendelser af gangen? (T-shirts af god kvalitet med tryk) eller kan man få det lavet i kina, bangladesh, thailand, etc. billigt, god kvalitet og uden at man skal bestille 1000 samles/eksemplarer hjem?

Hvad med CVR når man er under 18? Det er så vidt jeg husker i orden ikke at ha et CVR, hvis man ikke sælger for mere end 50.000 DKK over 12 mdr. 

Hjemmeside: Lad os sige jeg er startet og har fået lavet mine t-shirts, kan jeg så godt starte med at sælge mine t-shirts på en hjemmeside der er gratis at oprette (F.eks Bigcartel) og så senere hen betale en for at lave en god hjemmeside til mig? Selvom det jo nemt koster op mod flere tusinde. :-)

Hvordan promovere man sit mærke/t-shirts bedst? Der er jo de sociale medier som Facebook, instagram, etc. 

Mange tak på forhånd! :-)

Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er mange spørgsmål, og jeg kan nok ikke svare på det hele, men er også ved at starte så jeg ved lidt om pris! 

Du kan få lavet det i Danmark hvis det bare er tryk, du skal have på dine T-shirts...Det er dog lidt dyrere end i udlandet, men tilgengæld sparer du en masse tid, fragtomkostninger og sprog/kultur problemer, der kan være ved at fx have en leverandør i Kina. 

Personligt er jeg ved at få produceret 200 T-shirt med brodering i Kina...og det har snart taget flere måneder...fordi først skal alt på plads via mail, så skal der laves en prøve og det fragtes til Danmark. Det tager tid! 
Jeg betaler 10.000 kr. for 200 T-shirts med 2 broderinger - altså 50 kr. stykket. Det er uden fragt og moms! (i Kina) Så det er ikke så dyrt igen...

Vi har dog valgt at starte i det små, da vi heller ikke har så mange penge - vi har bestilt 200 huer med læderbadges fra en anden leverandør (igen i Kina) og vil sælge dem henover vinteren, så vi har opbygget en lille kapital til at købe de lidt dyrere T-shirts....Vi betaler 29 kr. pr. hue!

Og husk - Det er en god ide at have en makker i sådan et projekt..både økonomisk, men i den grad også for motivation og sparring! 
Der er mange opgaver...også lige flere end man tror! Og det tager tid...men tilgengæld er det sjovt! Kan ikke vente til at jeg får mine varer hjem og kan begynde at sælge!!

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

TheisHansen:
Hvad med CVR når man er under 18?
hvis man vil ha CVR kan man få dispensation hos statsforvaltningen - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html 

det vil være nødvendigt hvis du skal importere fra uden for EU hvor der kræves CVR og importregistrering - læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html 

TheisHansen:
Det er så vidt jeg husker i orden ikke at ha et CVR, hvis man ikke sælger for mere end 50.000 DKK over 12 mdr. 

korrekt, så længe du kan forudse ikke at omsætte for 50000 kr på 12 mdr i træk og så længe du ikke importere eller eksportere fra uden for EU/til uden for EU - må du nøjes med at føre regnskab og beskatte overskud - læs om at DRIVE VIRKSOMHED UDEN CVR - du må bare endeligt ikke overskride de 50 t for så kan du risikere at få lov at betale moms af alt det du solgte uden moms + bod

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)