Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Biler uden nummerplader hvor må de stå?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

vi har et nyopstartet selskab, der er registreret som autoforhandler , med de dertil følgende forsikringer mv.

I den forbindelse har vi somregel 2-3 biler stående uden forsikring. Da vi pt. ikke har likvidetet (og grundlag) for at leje en størrere plads, bliver selskabet drevet hjemme fra en af selskabets deltageres privatadresse (en større villa).

Foran villaen er der en fin parkeringsplads om hører til villaen, hvor vi har 2 biler holdende pt uden nummerplader.

Nu har politiet været forbi og lagt en seddel om den ikke må holde dér.

Når jeg søger på nettet kan jeg se der er noget med at hvis det er en boligforening så kan boligforeningen kræve den ikke må holde dér. Det er ikke boligforening men privat ejendom.

Derudover kan jeg se der er noget med at man som privat ikke må have en bil til at holde uden nummerplader, men at man som registreret autoforhandler godt må.

Er der nogen der kender de specifikke regler? 

Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville da mene at man godt må have en bil holdende på sin private grund uden at overtræde loven?

Kan du ikke lige skrive til mig på info@e-bil.dk jeg har noget jeg gerne vil tale med dig om.

SÆLG din bil helt gratis på www.e-bil.dk

Har din bil tandrem? se vores database med over 1000 bilmodeller.

Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe bilen holder på PRIVAT grund, så vil jeg ikke mene politiet kan gøre noget.

Hvis bilerne derimod holder på offentligvej/parkerings plads, så skal der være plader på dem.

Jeg har tit haft biler holdene i indkørslen uden plader på - Ingen problemer der.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene i skal passe alvorligt meget på med at have jeres selskabs biler stående på privat grund, uagtet disse er uden nummerplade og forsikring, af skattemæssige hensyn!

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cef

Virksomheden har adresse på samme adresse, og forsikringen har også været ude og vurdere og godkendt pladsen - men tak for omtanken.

Mr El-Bil sender dig lgie en mail.

Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 118
Fra  49Brands Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe det er privat grund må du parkere lige så mange biler som du vil.

Det lyder meget underligt politiet  har sat en seddel på. Kan det være fordi grundstykket ser ud til at være væk fra det private grundstykke?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46546
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

der kan sagtens være tinglysninger på området der gør at man ikke får tilladelse til at drive autoværksted og bilforhandler i et villa kvarter - det ville være normen. Ingen normal villa ejer ville bo ved siden af en nabo der havde hele haven fyldt med gamle biler uden nummerplade eller - bildæk i store bunker.

Jeg ville derfor starte med at sikre mig, at du har den fulde tilladelse til at drive bilforhandler og ha biler stående på adressen. ikke hos forsikringen eller politiet med de myndigheder der giver tilladelse til industri i f.eks beboelseskvarterer. Jeg ville starte i kommunens tekniske forvaltning - med mindre du allerede ved, at du har alle tilladelse, og har du det, er det vel bare at sige til politiet at du har tilladelse til bilforhandler virksomhed på grunden.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Giver John ret. Der kan være lokale forhold der skal undersøges.
Mener også at man højst må have 3 biler stående, hvis ikke det skal karakteriseres som miljø-affald. Og så skal man have tilladelse til at drive skrotplads.
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Skrotplads? Der er tale om salg af biler - ikke skrot.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :
I kan prøve at kigge i lokalplanen. Den får I hos kommunen, nok ved at kigge på deres hjemmeside.
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)