Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man få andel af virksomhed - gratis?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 3. Nov 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for Jeres svar, det gav lidt ekstra at tænke over :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg må lige korrigere! 

Såfremt du modtager anparterne som betaling for arbejde, så kan dine anparter betegnes som "aktieløn" - eller evt. en  fremadrettet option. 

Du beskattes således ikke ved modtagelsen af disse anparter, men først den dag, du evt. vælger at sælge/indfri dem.

Du beskattes til den tid efter avancebeskatning!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperMoeller:

Jeg må lige korrigere! 

Såfremt du modtager anparterne som betaling for arbejde, så kan dine anparter betegnes som "aktieløn" - eller evt. en  fremadrettet option. 

som vel ikke så meget er korrektion men en tilføjelse af en god mulighed også. Det var ikke oprindeligt som arbejde men som direkte overtagelse af virksomhedsandel men vist kan der laves en konstruktion med medarbejder aktier - som jeg så vil råde til konkret revisor rådgivning på, for det er relativt komplekst . med som jeg husker det 3 forskellige ordninger, afhængig af om det er til alle medabejdere de tilbydes, eller kun til en enkelt, og kun til en enkelt i to ordninger med og uden begrænsning i forhold til lønsum

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Reglerne om aktieloen blev lavet om i slutningen af 2011 med det resultat at man loenbeskattes paa retserhvervelsestidspnktet.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
loenbeskattes paa retserhvervelsestidspnktet.

Jeg vil anbefalde trådstarter en snak hos en revisor, der kan give bedst svar på trådstarters konkrete situation. 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

@cookie/John
Ja nogenlunde, dog med bemærkning om, at hvis det sker som handel i Holding selskaber med betydelige andele (over 10%) så er selve salget skattefrit i selskabet. Derved skal der alene beregnes skat af rentetilskrivningen på gældsbrevet.
Udbyttet er også skattefrit til selskabet.

Man skal naturligvis blot huske at der skal være lidt likviditet til afregning af løbende omkostninger fortsat i Holding, som evt kan skulle indskydes privat.

Statsautoriseret revisor - København

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)