Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dæknavne ulovlige?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Nov 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Med søgemaskinerne i dag har det aldrig været nemmere at finde oplysninger på folk med en enkel google-søgning. Man kan meget nemt få et dårligt omdømme på nettet, eller få tilknytning til negative debatter mv. Med andre ord, få sit navn til at dukke op på sider og debatter man helst ville undgå - og at man senere fortryder at man benyttede sit rigtige navn.

Nogle bruger et dæknavn som ikke kan knyttes til ens rigtige navn. Men er dette ulovligt eller umoralsk? Hvad synes i? I hvor høj grad synes i det er acceptabelt at bruge dæknavne? Er det OK at bruge et dæknavn på Amino? Er det OK at bruge et dæknavn via mailkorrespondance indtil man stoler på den man skriver med (fx. i forbindelse med et samarbejde, eller lignende)?

Hvad synes i? Og hvad siger den danske lovgivning egentlig om dæknavne? Er det lovligt at bruge et andet navn end sit rigtige, bortset fra når man indgår aftaler og underskriver juridiske dokumenter?

For eksempel gjorde Stein Bagger comeback under dæknavnet Steen Bech. Det havde konsekvenser, men ikke på grund af dæknavnet, men på grund af at han igen beskæftigede sig med forretningsledelse hvilket han ikke længere må. Så er dæknavne ok ifølge loven? Og i hvor lang en strækning?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

P43T:
Er det OK at bruge et dæknavn på Amino?
det er i alle fald lovligt. Ikke altid populært - folk foretrækker at man viser hvem man er hvis man vil debattere - men det er lovligt

P43T:
Er det OK at bruge et dæknavn via mailkorrespondance indtil man stoler på den man skriver med (fx. i forbindelse med et samarbejde, eller lignende)?
det ville jeg i alle fald aldrig gøre - jeg ville mene det kunne ligne underskrifts falsk hvis det er i forbindelse med aftale forberedelse

Det er almindeligt at der bruges dæknavne i læserbreve og til en vis grad facebook og twitter men er det ikke bedre at tænke sig godt om, inden man skriver, og dermed kunne bruge sit eget gode navn?

Alle disse læserbreve med "Jeg hader den svindler til xxx xxxx" underskrevet bimsebollen er jeg klart imod og flere og flere steder kræver, en regulær email adresse som de så ikke offentligør

Man må med andre ord godt bruge dæknavn når der ikke indgår nogen egentlig aftale eller aftale forberedelse - og gør der det, så må man bruge sit eget navn. Det kunne vel gå at søge en investor og skrive klart at man skriver under dæknavn - så længe man gør klart at det er dæknavn der bruges, så er det jo aldrig svindel - men om man kan få tillid ud fra det - næppe

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Tror heller ikke det er ulovligt, og heldigvis for det, for dengang for 10 år siden, en sen sommerdag da jeg begyndte online, brugte jeg mit rigtige navn og main email til dette, i løbet af ganske få år finder man ud af at der sidder cirka en million snyltere og snydere som vil i kontakt med en, for at tjene penge fordi de ikke selv formår at gøre noget....

Herinde på Amino, ville jeg aldrig bruge mit rigtige navn, for det er et latterligt forum, som jeg ikke kan få noget ud af, men jeg vil dog gerne hjælpe andre, så derfor dæknavnet...

Og Amino er dejligt tidsfordriv, når man har lavet en 1-10 hjemmesider på en dag, så er det dejligt at komme herind og læse de sjove indlæg, så lidt ros skal Amino dog have, det er underholdende, og det er altid dejligt :)

Men for at komme tilbage på sporet.. Aldrig brug dit rigtige navn og email online, opret et domæne ved en registrator som giver Privacy, opret en mail som du kan bruge på det domæne, så er man sikret mod diverse snyltere, man kan jo altid give sin rigtige mail adresse til seriøse som henvender sig...

Det er ikke så svært hvis man sætter sig ind i tingene...

Hilsen Johnny Andreasen (hehehee)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)