Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rådgivning vedr. virksomhedsomdannelse søges

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg søger god, og ikke alt for dyr rådgivning vedr. omdannelse af min virksomhed til selskab.

Sporten kort:

Virksomhed (har ingen aktiver ud over lille kontantbeholdning - ca. 40.000 kr) ønskes omdannet til selskab, da jeg påregner at indgå aftaler, som jeg ikke ønsker at hæfte for personligt. 

Jeg ønsker ikke at halvdelen af aktiverne skal gå til en advokatregning. Jeg har blot brug for en samtale, der kan belyse hvordan jeg sælger virksomheden til et nystiftet selskab, eller alternativt foretager en skattefri omdannelse, hvis dette vurderes at kunne betale sig.

Ligeledes ønsker jeg at drøfte min situation generelt, da jeg er medejer af to andre ApS'er og overvejer holding-struktur. Jeg kan sende kort og præcis information om dette.

Møde gerne via Skype eller telefon.

Er der nogen der kan anbefale nogen?

På forhånd tak!

Mvh Søren

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46522
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

ja Tonny fra http://www.erhvervs-consult.dk/ er god men jeg ville nu nok sidde med regnskaber og balancer - bla. for at vurdere om skattefri omdannelse er bedre end nystiftelse af aps . men du kan jo altid stifte nyt (fra 1/1-2014) ved brug af 50.000 kr beskattede midler (og da dine 40.000 det personlige selskab måske ikke er beskattet overskud så duer de jo ikke som 40.000 kr)

Jeg vil tro det hele kan klares på en times møde og så skal der evt stiftes - mon ikke vi taler størrelsesorden 5000 kr med det nye selskab på plads (men jo rent skud uden at kende detaljer helt) hvis der kan ske kontant stiftelse, og så kan du selv sælge aktiver ind fra det personlige?

Spar ikke for meget her, det kan være dumme penge at spare

just my 5 penny

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret! Ja, der kan være noget om, at det er dumt at spare her.

Fra Vejle
Tilmeldt 4. Sep 13
Indlæg ialt: 16
Fra  kassetjek.dk Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Husk endelig at frabede dig revisions ved oprettelsen. Det er en ekstra unødvendig omkostning, du lige så godt kan spare i dit fremtidige regnskab, og ellers skal "søge" om, såfremt du opfylder betingelserne herfor (klasse A virksomhed). Venligst FF

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)