Hej Alle i Kloge Aminoer, Jeg står og skal lave markedsundersøgelse - helt specifikt vil jeg gerne vide hvad opstarts-CPC vil være på 2-3 specifikke søgeord i Tyskland. Jeg har læst mig til - og har fået fortalt - at Google's egen søgeordsplanlægning i Analytics ikke er til at stole på. Så jeg fik den idé at det var nemmere og mere retvisende at smide nogle håndkroner efter simpelthen bare at køre en annonce i 1-2 dage med de tre søgeord, for så at få syn for sagen. Mit eneste "Aber dabei" er at jeg ikke har nogen landingsside! Og såvidt jeg kan forstå, vil jeg ikke kunne få et retvisende billede uden en bare nogenlunde fornuftig landingsside. Så lige nu overvejer jeg enten at droppe det, eller få lavet en landingsside som passer til forsøget her. Har også overvejet at referere til en konkurrents hjemmeside (ala søgeord "vaskemaskine" på tysk - henvise til mediamarkt.de/vaskemaskine-på-tysk) men synes det er lige lovlig kreativt. Men er der nogen som kunne have et rigtig godt forslag til hvordan jeg ellers kan få et klart billede af Adwords markedet for de her specifikke søgeord på det Tyske marked ? Kan være både en helt anden metode, eller bare et twist til det jeg allerede har tænkt ? |
Vil du rigtig gerne have rigtig data kommer du ikke udenom, at du skal ind og bygge en hjemmeside med rigtig tekst og så bygge en AdWords kampagne til det.
Det vil aldrig være helt overens med hvad du kommer til at prøve, når du starter dine rigtige kampagner, men det vil være en start.