Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvilken photoshop version er nødvendig til mig

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 1. Oct 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen.

Jeg skal bruge photoshop programmet til behandling af billeder i min webshop. Jeg syntes der er stor prisforskel på de forskellige versioner der findes, og nogle er meget dyre.

Jeg er slet ikke inde i programmet, så tænkte om nogle herinde kan anbefale mig hvad jeg skal vælge?

 

Med venlig hilsen

Line Jensen

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan hente GIMP eller paint.net

Tilmeldt 1. Oct 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg gjort men syntes ikke rigtig det kan de ting jeg ønsker:-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Mar 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil også sige, at hvis det er et område, hvor du gerne vil spare penge, så kan Gimp bruges som et gratis alternativ. Ellers så er forskellen i photoshop ikke så stor, hvis du kun har planer om at bruge det til simpel redigering af billeder til webshoppen. Den ældste jeg vil kunne anbefale Photoshop fra CS 5, da det er den ældste version jeg har brugt.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Line

Jeg synes bestemt også du skal benytte dig af de gratis programmer når det "kun" er billeder til din webshop.

Hvis det er noget bestemt du skal lave og du ikke kan få den til det så søg lige på google eller youtube om hvordan man gør det i det program, for det kan det meste af almindelig brug.

Hvis det stadig ikke kan lade dig gøre, så kan du overvejer om du ikke kan finde en service som kan redigere dine billeder billigere end det vil koste at købe en hel photoshop.
Fx. noget lignede http://www.removethebackground.dk/ ellers er der sikkert nogen Aminoer som gerne vil redigere dem for en skilling..

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Line Jensen:
Jeg skal bruge photoshop programmet til behandling af billeder i min webshop

Hej Line

Hvis du kun skal billedbehandle til din webshop, så vil jeg forslå dig at kigge på 

Photoshop Element

Paint Shop pro

Da begge disse programmer har gode indbygget værktøjer som faktisk er gode til billedebehandling. 

De kan downloades i trial version. 

Nu ved jeg ikke hvad du mener med billedbehandling, om det er fritlægning af billeder, eller om det er ren billedbehandling, så som farve justering og kontrast styring m.m. Hvis du ikke har tid til at billedbehandle, så laver vi også dette arbejde fritlægning og billedbehandling fra 4.00 kr. + moms pr. billede

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Hvis det er Photoshop du vil bruge og GIMP ikke kan opfylde dine krav, så vil sådan noget som Photoshop Elements ikke kunne bruges - det er en meget skrabet version af Photoshop og den kan en del mindre end GI!MP.

Men hvorfor ikke kigge den den nyeste version af Photoshop? Adobe har lanceret alle deres produkter i en CC (Creative Cloud) version. Det smarte, for dig, er at det er en abonnement-løsning. det vil sige at du betaler et fast beløb om måneden, kvartalet eller året for at få fri adgang til ALLE Adobes programmer!

Du kan derved nøjes med at købe adgang for en begrænset periode, hvis du f.eks. kun skal bruge programmerne i en måneds tid i forbindelse med tilretning af billeder m.m. til en webshop - eller hvis du f.eks. er et bureau som i en periode har 3 freelancere i huset pga. er større projekt. I det tilfælde skulle man i "gamle dage" (for et års tid siden) købe licenser til hver person, selvon de kun var der i en begrænset periode. Det problem er nu løst.

/Jesper
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:
så vil sådan noget som Photoshop Elements ikke kunne bruges - det er en meget skrabet version af Photoshop

Hej jesper

Det er ikke hel rigtig, Element er jo netop udviklet for at lave hurtigt billedbehandling, det er netop dette program stærke side. Som jeg læser det kan jeg faktisk ikke finde ud af om det er hele paletten hun skal have, fritlæg og avanceret billedbehandling eller om det bare er farve korrektion og kontrast justering, også kaldes efterbehandling. Her vil et program som Photoshop være overkill og Element er perfect til den type billedbehandling.

Med Photoshop element kan du sågar lave 90% af den grafiske billedbehandling som bruges på nettet, alt efter hvor kreativ du kan arbejde. 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :

  Juul, vi er helt enige om at Photoshop Elements kan rigtig meget.
- Men hun skrev direkte at GIMP ikke kunne alt det hun gerne ville og GIMP kan ihvertfald det samme som Elements plus mere til.

Det er derfor jeg skriver at Elements så nok ikke er det rigtige, men at hun bør kigge på en fuld Photoshop CC.

/Jesper

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:
Men hun skrev direkte at GIMP ikke kunne alt det hun gerne ville

Hej Jesper

Jeg kan ikke se hun skriver noget om GIMP, da der både var forslag om GIMP og Paint.net, så enten har hun prøvet begge eller kun et, men kan ikke rigtig finde de værktøjer hun skal bruge, så vil Photoshop også give problemer, og jeg vil sige, Photoshop til billedbehandling til web fotos, er overkill, da jeg tænker på produktfotos og til det kan Element sagten klare opgaven. Som jeg skrev før, så kan 90% af den grafik som bruges til web laves med Element. 

Igen hvis det er fritlægninger hun skal lave, så vil Photoshop være at fortrække, men ellers kan et PlugIn til Element også klare den opgave.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)