Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af specialhandel

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

 
Godt og smart forum - det man altid har manglet / uden at vide det.
 
Jeg er ved at starte en forretning op, der skal handle med øl, kaffe, vin og chokolade.
 
Derfor søger jeg to typer hjælp!
 
1. Hvad sparker mest røv, når det gælder pr? Skal jeg leje en model, og smøre hende ind i chokolade, eller er smagsprøver på øl mere passende?
 
2. Hvad ville få dig til at handle i min butik?
 
Med venlig hilsen
 
Bo Aakjær
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
[QUOTE]Dato: 1/22/2006 10:06:12 PM Forfatter:Aakjær

 

>>1. Hvad sparker mest røv, når det gælder pr? Skal jeg leje en model, og smøre hende ind i chokolade, >>er smagsprøver på øl mere passende?
 
Det med modellen! nej seriøst nu, hvad med smagsprøver + en gratis øl?
 
>>2. Hvad ville få dig til at handle i min butik?
 
At du havde noget nyt og spændende feks en øl fra et lokalt microbryggeri
 
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Vil du associeres med en model smurt ind i chokolade??..

Hvis din butik ikke er online, så får du nok ikke mig til at handle dér medmindre, den ligger i København. Så beliggenhed er ret vigtig.

Har selv snuset til kaffe-branchen og må indrømme, at jeg køber min kaffe, hvor den smager bedst. Det samme med min øl. Så om du er billig, har modeller, smagsprøver etc. er for mig uinteressant. Du skal have kvalitet (og god service).

Held og lykke med det.
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/22/2006 10:06:12 PM Forfatter:Aakjær

Hej.

Godt og smart forum - det man altid har manglet / uden at vide det.
Jeg er ved at starte en forretning op, der skal handle med øl, kaffe, vin og chokolade.
Derfor søger jeg to typer hjælp!
1. Hvad sparker mest røv, når det gælder pr? Skal jeg leje en model, og smøre hende ind i chokolade, eller er smagsprøver på øl mere passende?
2. Hvad ville få dig til at handle i min butik?
Med venlig hilsen
Bo Aakjær

 
Fortæl os lidt mere om din forretning. Online-forretning? Luksus produkter? hurtig kaffe og bajer butik?
- så kan vi bedre give et hint om hvad der er rigtigt og forkert. Det handler om hvordan du vil positionerer din butik. Dit PR skal også være derefter.
 
 
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 02:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvor henne i landet ligger din butik??
hvilke type kunder vil du gerne have i din butik?(udover dem der lægger penge )privat kunder. firmaer??
 
Vi handler med rigtige mange special butikker i hele landet, og det er meget brugt med smagsprøver, vi levere ihvertefald mange.
det bedste resultat opnår du hvis du udskænker i forbindelse med et arrangement(by-night,byfest,markedsdag.)
Det er vigtigt at folk lærer dig at kende hurtigt.
 
Jeg ville tage fat i personaleforeninger og tilbyde dem nogle RIGTIG gode tilbud /prøvesmagninger/giv dem stående rabatter.
Når der er bowlingaften tilbyd dem at du giver  1,2,3 præmier.
 
Og når du så er derude kunne du jo lige høre om hvem i personaleforeningen er står for julegaver/jubilæumsgaver/ og alle de andre gaver.(du vil jo gerne give et bud næste gang)
 
Jeg ville ikke som alle de andre erhvervsdrivende i byen bruge en masse kroner på reklamer i den lokale sprøjte.
 
For når alt kommer til alt er det jo de færreste nystartet der har jordens største reklame budget, så det er bedst at kombinere med et salg.
sørg  for at have nogle flotte gaveæsker stående fremme lige til at tage det synes jeg at flere butikker forsømmer, men argumentet at folk selv skal have lov til at bestemme,gu skal de ej.
Når de kommer ind til dig er det for at søge inspiration og det skal du give dem.
 
Og hvad angår Øl skal du være meget forsigtig da der er ved at ske/sker et skred af specialøl fra specialhandelen over i de større kæder, og de sælger dem billigere end du kan.
Jeg går udfra du vil sælge varer der ikke kan købes de fleste steder??
 
Hvis/når jeg handler i en specialbutik er det atmosfærden og der er kaffe meget vigtig, en hitech mini-minimalistisk butik bryder jeg mig ikke om, og den holding deler mange mennesker.
Noget jeg også ser på er hvor meget er der på hylderne,forstået på den måde at er der halvtomt er deres chokolade sikkert tæt på sidste salgsdato.
En butik der ikke ændre sig af udseende og indhold bliver kedelig, gør det til at mål at have noget nyt op til hver weekend så man lige skal forbi for at se om der ikke er noget man bare må eje.
 
man kan købe vintønder for omkring 700,- pr stk  og  nogle stykker af dem med dit navn og logo på indenfor og udenfor din butik så er ingen i tvivl om at her ligger en vin/specialhandel.
 
 
 
 
Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det ville jo nok være smart, hvis der stod lidt om forretningen. Så det kommer her, som et udpluk af min forretningsplan:

 
 

Idégrundlag

 

AAKJÆRS er etableret for at tilfredsstille efterspørgsel efter specialiteter indenfor nydelsesmidler.

 

Salget vil foregå fra et lejemål i Strandbygade i Esbjerg.

 

AAKJÆRS vil tilbyde kunderne mulighed for at købe de forskellige produkter, til indtagelse i butikken. Alkoholprodukter kan kun nydes i forbindelse med lukkede arrangementer.

 

Virksomhedens mission/eksistensberettigelse

 

AAKJÆRS vil øge opmærksomheden omkring nicheprodukter indenfor nydelsesmidler for forbrugere Esbjerg, samt lette tilgangen til produkterne for den almene befolkning via web handel.

 

I takt med en stigende interesse for øl blandt forbrugerne, vil AAKJÆRS have øl som et kerneområde, og vil bl.a. tilbyde øl smagninger for både private og virksomheder, således forbrugerne får en større forståelse for øl og dets anvendelsesmuligheder.

 

Andre kerneområder vil være kaffe og chokolade.

 

Af ikke kerneområder vil være spiritus, vin og dessertvin.

 

Det at AAKJÆRS vil tilbyde kunderne mulighed for at købe kaffe og chokolade, til indtagelse i butikken, gør at butikken vil indtage en unik placering iblandt kundernes opfattelse af en specialforretning.

 

Behovet virksomheden vil dække hos kunden

 

AAKJÆRS vil gøre det muligt for folk at købe nicheprodukter indenfor nydelsesmidler via butikken i Strandbygade og via internettet, så kunden kan sidde derhjemme og læse om produktet før det købes.

 

 

Kerneområder: Øl, Kaffe, chokolade samt arrangementer med forskellige temaer.

 

Bi områder: Vin, spiritus og dessertvin.

 

 

AAKJÆRS vil via ølsmagninger og events tilbyde kunderne en spændende øl oplevelse, hvor kunderne får lejlighed til at smage forskellige øl, samt blive introduceret for øllets historie og brygmetoder. Ølsmagningerne vil både blive afholdt i butikken og hos kunderne, der dækker foreninger, firmaer og privatpersoner.

 

AAKJÆRS tilbyder gavekurve hvor hovedtemaet vil være øl, der er tilpasset kundens behov. Dette hjælper gavegiveren med at signalere, at den er opmærksom på de trends der er indenfor drikkevarer og nydelsesmidler.

 

Der er også andre udbydere af de produkter AAKJÆRS tilbyder, modsat andre afholder AAKJÆRS ølsmagninger, AAKJÆRS har øl som et kerneområde.

 

Udover salg af øl, vil AAKJÆRS føre følgende produktgrupper som kerneområder.

 

Et bredt udvalg af kvalitetskaffe, der vil blive leveret fra en leverandør med kaffe som kerneområde. Modsat andre leverandører i Esbjerg, vil AAKJÆRS tilbyde op til 20 forskellige kaffetyper.

 

Chokolade i æsker fra anerkendte producenter af høj profil chokolade. Modsat andre chokoladeforretninger i Esbjerg, vil AAKJÆRS kun have chokolade og ikke andre konfekture produkter.

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kortfattet form - men sikken det fyldte med de dobbeltafstande :)
Næsten som da man i skolen skulle lave stil og ville have den til at se ud af noget *GGGG*.
(just kidding).

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)