Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO | .dk VS .de - Hvad siger du?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 296
Fra  boxs.dk Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du et godt bud på dette, her i bagkanten af 2013.

Hvor meget benspænd mener du det er, at optimere på et .de domæne med sit keyword i DK.

Kontra et .dk domæne uden eller delvis med sit keyword i DK.?

Eller sagt på en anden måde..

Hvis din danske side handler om poker. Ville du så vælge:

Poker.de eller pokerforalle.dk

Tag på Photoshop kursus i Vejle

Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 257
Fra  FixApple Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ville klart vælge pokerforalle.dk

Hvis jeg så poker.de, så ville jeg antage at siden var på tysk :)

Tilmeldt 9. May 13
Indlæg ialt: 66
Fra  Rasmus-Koelln.dk Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hej Henrik

Med et .DE domæne vil du have ufatteligt svært ved at ranke i Google.DK. og derudover kan man forvente en meget lav CTR%, hvis du så endelig kom op i søgeresultaterne.

Et .DK domæne er 100% målrettet imod de danske søgende i Google.DK, og derfor er det i dit eksempel pokerforalle.dk der ville være det mest optimale og korrekte valg.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kunne aldrig drømme om at bruge et .de, hvis jeg skal ranke i Danmark. 

Har i øvrigt flyttet et .de-domæne til et .dk domæne engang, fordi ejeren ønskede synlighed i Google. Det hjalp en del at flytte det. Det er dog en del år siden.

Hvis du ikke kan finde et godt kort .dk domæne, så prøv evt et .com domæne. Der findes også andre alternativer, som du kan finde her: 

https://support.google.com/webmasters/answer/1347922 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 296
Fra  boxs.dk Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input :-)

Hvis vi så skal pille den helt fra hinanden..

Hvad tænker i så her, hvis valget var mellem disse to:

1. Pokerdk.dk

2. poker-dk.dk

Tag på Photoshop kursus i Vejle

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Kølln:

Med et .DE domæne vil du have ufatteligt svært ved at ranke i Google.DK.

Det er nu ikke helt korrekt. cTLD betyder ufatteligt lidt, for Googles samlede vurdering af, hvilke sider der skal vises på en søgning. Det er i langt højere grad det faktiske sprog på siden og linkstrukurerne omkring den, de bruger til at afgøre den lokale relevans.

Når du skal vælge domæne, så lad være med at tænke så meget direkte i søgemaskinerne. Tænk i stedet 100% på hvad der vil fungere bedst i forhold til din målgruppe. Hvilket navn kan de lide? Hvilken kan de let huske? Hvilket kan de læse op over telefonen og stave til (let)?

Hvis du får godt fat i brugerne med dit domæne, så spredes det mere og det er i sidste ende langt mere værd i forhold til SEO end alt det andet du overvejer nu :-)

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Værum:

Tak for input :-)

Hvis vi så skal pille den helt fra hinanden..

Hvad tænker i så her, hvis valget var mellem disse to:

1. Pokerdk.dk

2. poker-dk.dk

Køb dem begge og lav 301 sådan her:

Pokerdk.dk (301 ->) Poker-dk.dk(Main side) 

God vind :-)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 51
Fra  Habberdesign Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Værum:

Tak for input :-)

Hvis vi så skal pille den helt fra hinanden..

Hvad tænker i så her, hvis valget var mellem disse to:

1. Pokerdk.dk

2. poker-dk.dk

Personling ville jeg aldrig bruge "-" i et domænenavn. Det forstyrer for meget.
Men at købe dem begge ville være en fordel :)

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 296
Fra  boxs.dk Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Når du skal vælge domæne, så lad være med at tænke så meget direkte i søgemaskinerne. Tænk i stedet 100% på hvad der vil fungere bedst i forhold til din målgruppe. Hvilket navn kan de lide? Hvilken kan de let huske? Hvilket kan de læse op over telefonen og stave til (let)?

Hvis du får godt fat i brugerne med dit domæne, så spredes det mere og det er i sidste ende langt mere værd i forhold til SEO end alt det andet du overvejer nu :-)

Generelt enig heri. Grunden til flueknepperiet er egentlig den hårde konkurrence på søgeordet. Hvor jeg så tænker "Mange bække små" kan blive nødvendigt :-)

(Skal dog lige tilføje at "poker" kun er et eksempel i det her tilfælde)

Tag på Photoshop kursus i Vejle

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har selv sitet www.dive.in som vi prøver at få til at ranke internationalt på lidt mere hårde termer som scuba diving etc.
Efterhånden begynder vi at se pæne rankings på semi longtail keywords, men det har været en lang rejse. Vi har stor fokus på godt indhold og har godt fat i både Facebook og G+ med en stærk profil der.
Det var først da vi koblede G+ authorship på, at vi for alvor så pæne rankings. Inde i GWT står domænet som knyttet til Indien og det kan ikke ændres, så vi har brugt meget tid på at få sitet til at se så internationalt ud som muligt, herunder meget arbejde med G+, FB og mindre sociale netværks som pinterest.

Spurgte tidligere Thomas Rosenstand inde på hans e-uni omkring problemstillingen, og hans kommentar var noget ala "Det står ikke hakket i granit at .in kun kan ranke i Indien, men måske nærmere i blød sandsten" og derfra en uddybning af at det sagtens kunne lade sig gøre, men at det krævede ekstra arbejde.
Vores dilemma dengang var, at vi havde dive.in og kunne købe divein.com til 20.000 dollars. Mange penge som jeg gerne havde kastet efter projektet, men uden at Rosenstand kunne give et klart svar selv, så anbefalede han mig at vurdere hvor meget linkbuilding jeg kunne lave for samme ressourcer og om jeg troede at det ville være nok.

Jeg valgte dengang at beholde dive.in som vores domæne og kaste ressourcerne i at gøre os mere populære.
Nu har jeg så lige fået fat i divein.org og overvejer om jeg - blot for forsøgets skyld - skal prøve at skifte domænet og se om det giver bedre rankings. 

Mikkel deMib Svendsen:
Det er nu ikke helt korrekt. cTLD betyder ufatteligt lidt, for Googles samlede vurdering af, hvilke sider der skal vises på en søgning. Det er i langt højere grad det faktiske sprog på siden og linkstrukurerne omkring den, de bruger til at afgøre den lokale relevans.

Jeg ved godt at man ikke altid skal stole blindt på Googles udmeldinger, men Cutts advaret mod det jeg gør og som Henrik overvejer at gøre:
 http://searchenginewatch.com/article/2286477/Matt-Cutts-Be-Careful-About-How-You-Choose-Your-ccTLDs 

Google does consider many of the ccTLDs to be specific to that country when it comes to search results, so they are warning to be careful about how you choose your TLDs. Particularly, you need to be careful when you are using a ccTLD with the intent to be something different from how it is generally used.

For example, Google's Distinguished Engineer Matt Cutts talks about a business wanting to use the .li ccTLD where the .li would stand for Long Island. However, .li is the ccTLD for Liechtenstein, and the usage for that particular ccTLD is overwhelmingly sites about or targeting Liechtenstein. So using .li to stand for Long Island would be trying to change the intent of that ccTLD and would not be in the best interest of searchers and would likely not produce the best search results for a site that wants to target Long Island.

Min egen (begrænsede) erfaring er da også at det er noget vanskeligt at få dive.in til at ranke. Ingen tvivl om at der kan være mange andre årsager hertil, men jeg synes også at kunne tolke at det er ekstra op af bakke fordi vores TLD er knyttet til Indien.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)