Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle Mac-nørder til stede??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Dec 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg prøvede tidligere i dag, at installere et nyt styresystem på min Macbook Air (som ikke er mere end 6 mdr. gammel!), hvilket dog resulterede i, at den brød helt sammen. Jeg kan nu kun tænde og slukke den, men kommer ikke videre end til et gråt skærmbilled med Apple-logoet i midten! Har konsulteret en Humac forretning, men de anede heller ikke hvad de skulle stille op. Deres eneste råd var at jeg enten kunne genstarte den fra scratch, så alle mine filer ville gå tabt (katastrofe, idet mit arbejdsliv ligger på computeren og jeg intet back-up har) eller at jeg kunne indsende den til reparation!

Er der nogle med Mac-erfaring som evt. ved hvad ovenstående problem kan skyldes? Som sagt er computeren ret ny og der plejer ikke at være noget i vejen med den!

HJÆLP!

 

 

 

Mvh.

Regitse

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

hej,

prov her http://macnyt.dk/forum/

jeg mener at have set en del traade om at folk har problemer med det nye system

held og lykke

og husk backup ra nu af :)

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

hej jeg kan se at du har faaet en masse svar paa macnyt, har du faaet den til at virke ?

Fra Taastrup
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du geninstallere på en MAC rør den ikke ved user folderen, dvs sige at har du brugt music, pictures osv mapperne sker der ikke noget

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead.

Fra Taastrup
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead.

Fra København
Tilmeldt 22. Dec 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.

Ja, jeg fik en del svar, men ingen af dem var brugbare desværre. Oplever stadig problemer og jeg aner ikke hvorfor. Har været i Humac og Eplehuset med den i dag, hvor filerne blev overført til en ekstern harddisk - men selve computeren går stadig i sort efter en times opdatering. Jeg begynder at tro, det har med softwaren at gøre....Maverick volder i hvert fald store problemer for mit vedkommende :(

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 03:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ked af at høre at den ikke virker med det lyder som et meget interessant fejl.

Tænker at de lavet alle de ting som at starte den ind på recovery-delen og kørt en disk scan samt reparation.

Er så mange forskellige ting man kan teste men svært at sige når man ikke sidder ved computeren.

Godt at de fik kopieret filerne. Dog rekommanderer jeg at købe en ekstern harddisk og køre en time machine backup nogle gange om ugen. Det er ikke en optimal løsning men en bit på vejen. Alternativt så kan man bruge dropbox eller anden cloud tændte så dokumenter og billeder gemmes der og ikke kun på computeren.

Ville gerne kigge på det men som sagt lidt svært når man ikke har adgang til den.

Responsive Design, HTML5, CSS3, jQuery, Wordpress, PHP, MySQL, User Experience, Usability & User Research.

Spm? Skriv.

Tilmeldt 23. Aug 11
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Regitse

1. Du har nu fået en hård lektion i backup.

2. Der er desværre nogle kendte defekter ved MacBook Air, både den nyeste (2013) og den næstnyeste (2012). På 2012 modellen er der en større procentdel som fejler på SSD disken, det burde de være bekendt med i Eplehuset da de er APR. Nu ved jeg ikke hvilken Eplehuset du gik ind i, men hvis du har en 2012 model så er det sandsynligvis disken, og den skal til reparation. Hvis du har en 2013 model er der en kendt softwarefejl på denne der gør at skærmen periodisk og tilfældigt går i sort. Dette passer dog ikke umiddelbart med det du skriver. Oplever du denne fejl med sort skærm så er der desværre ikke noget at gøre ved det indtil Apple udsender en softwareopdatering.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)