Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning af en anden persons B-skat?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

På GodeKarakterer.dk har jeg en række tutorer, som er ude og undervise. Det er ikke ansatte, hvilket både kontrakt og hjemmeside gør tydeligt. De får en udbetaling for det antal timer de er ude og undervise.

Det er sådan set helt fint, men det skal selvfølgelig indberettes som B-indkomst for disse tutorer.

Jeg kender virksomheder som laver noget lignende i andre brancher, hvor de uploader nogle data til SKAT.dk's API. Jeg kender bare ikke fremgangsmåden, og ville foretrække en manuel løsning hvis muligt.

Kort sagt:
- Hvordan indberetter jeg B-skat for en person, når jeg har personens CPR nummer?

(For en god ordens skyld - nogle af dem er under 18 år) 

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 55
Fra  Rev&Regn Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Det gør du via eIndkomst.

Jeg er sikker på du kan finde DIY guides hvis du søger på eIndkomst indberetning over google.

Hvis du stadig har problemer med det, har jeg ikke noget i mod at stå for indberetningen for en lille sum penge.

Mvh

Rev&Regn

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke det API, men er du ikke reg. som arbejdsgiver kan du ikke indberette, undtagen måske med API.

Det nemmeste ville være at dine ansatte selv gik ind og ændrede deres forskudsopg. endten hver halve år eller når de holdt. Du skal sikre dig at det bliver gjort. Enten ved selvsyn at se deres ændrede opg.

http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&cad=rja&sqi=2&ved=0CC4QFjAA&url=http%3A%2F%2Fstartvaekst.dk%2Fekspertsvar%2F58605%2F2002&ei=r3CLUrDeGdDHswaB8oHICg&usg=AFQjCNF0vSjkxbBoDwYzffBBW6ETjpEWhA&sig2=namwj_XGTKDPHQ8KKs09rg

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

kah:
Det nemmeste ville være at dine ansatte selv gik ind og ændrede deres forskudsopg. endten hver halve år eller når de holdt. Du skal sikre dig at det bliver gjort. Enten ved selvsyn at se deres ændrede opg.
Det er så bare forbudt helt enkelt du SKAL indberette et honorar som her og det er 2 min arbejde

1. se til at du har kryds i arbejdsgiver ved at logge på virk.dk hvis ikke du er det i forvejen. Hvis du kan se punktet e-indkomst når du logger på skat, så er du OK

EDIT: Jeg har her i min blog lavet billedegennemgang af hvordan det ser ud i skat.dk når man INDBERETTER B-INDKOMST FOR MEDARBEJDER

Så går du i e-indkomst/letløn og indberet - og skriver personens CPR nummer og han/hun dukker op. Du vælger periode (du kan tage fra dato til dato som aktuelt er) og du vælger dispositions dato samt giver medarbejderen et vilkårligt medarbejdernummer og skriver så brutto beløbet i det felt der hedder bidragspligtig B indkomst gruppe 36 og gemmer - det var så det - og du udbetaler til medarbejderen

Endnu nemmere er danløn hvor du dog først skal gratis tilmelde dig, printe deres nets aftale og aflevere i banken (ikke noget de protesterer mod) og så få dage efter kan du oprette medarbejder og let indberette gruppe 05 og du kan få udskrift til bogføring i de fleste standard programmer

Uanset du bruger e-indkomst/letløn i skat eller andet, så tager  det, når du har prøvet det en gang, nogle ganske få minutter og er meget lettere end du tror (og end det var for et par år tilbage)

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig er det ikke forbudt for den ansatte selv at anføre sin B-indkomst, bare ald b indkomster bliver angivet inden året er slut. Alternativet er virksomheden bliver reg. som arbejdsgiver.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

kah:

Jeg kender ikke det API, men er du ikke reg. som arbejdsgiver kan du ikke indberette, undtagen måske med API.

Det nemmeste ville være at dine ansatte selv gik ind og ændrede deres forskudsopg. endten hver halve år eller når de holdt. Du skal sikre dig at det bliver gjort. Enten ved selvsyn at se deres ændrede opg.

http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&cad=rja&sqi=2&ved=0CC4QFjAA&url=http%3A%2F%2Fstartvaekst.dk%2Fekspertsvar%2F58605%2F2002&ei=r3CLUrDeGdDHswaB8oHICg&usg=AFQjCNF0vSjkxbBoDwYzffBBW6ETjpEWhA&sig2=namwj_XGTKDPHQ8KKs09rg

Hvordan kan du besvare dette indlæg på denne måde og med det link.

Dit svar er jo modstridende med besvarelsen i linket...

Iøvrigt er Cookie - John Hannovers besvarelse helt korrekt!

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

kah:

Selvfølgelig er det ikke forbudt for den ansatte selv at anføre sin B-indkomst, bare ald b indkomster bliver angivet inden året er slut. Alternativet er virksomheden bliver reg. som arbejdsgiver.

Hmmm.... det bliver altså ikke bedre af at gentage din fejl tidligere.

Du må ikke udbetale nogen form for løn uden behørig registrering hos SKAT.

Iøvrigt vil der for langt de fleste ikke være muligt på selvangivelsen at indberette B-indkomst, idet disse felter er låste fra SKAT's side med henvisning til, at du som lønmodtager skal kontakte arbejdsgiveren for en korrekt indberetning.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

kah:
Selvfølgelig er det ikke forbudt for den ansatte selv at anføre sin B-indkomst, bare ald b indkomster bliver angivet inden året er slut. Alternativet er virksomheden bliver reg. som arbejdsgiver.
JO arbejdsgivere SKAL indberette alle honorarer (og skal når de har ansatte være arbejdsgiver registrerede). Det er nok en regel der er lidt nyere  (kunne være 3-4år?) men det er klart ulovligt at udbetale honorar og satse på at modtager selv indberetter - det er sort betaling helt enkelt - ingen arbejdsgiver må betale honorar uden indberetning idag

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Konsekvensen ved ikke at indverette er du hænger på modtagers manglende skattebetaling + et fint lille gebyr/bøde fra skat.

Statsautoriseret revisor - København

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for den virkelig skarpe og hurtige hjælp. Meget brugbart :-)

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)