Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Professionel e-mail til firma

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 19. May 12
Indlæg ialt: 56
Fra  webintas Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Lauren:

Tak for det :)

I første omgang er det det danske marked jeg fokuserer på, men jeg tænker at jeg vil gå internationalt med tiden. Bliver det ikke dyrt at skifte til .com hvis det hedder .dk? Det er mere der mine overvejelser ligger :)

Hvis du starter med et .dk domæne og vil udvide til det internationale marked, vil jeg anbefale at du har begge domæner stadig. Prisen på domæner er meget lave, så det er ikke noget problem både at have .dk og .com. 

Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb så mange domænenavne du har råd til, så du undgår at folk misbruger eller sylter på dit brand i fremtiden hvis dit firma går hen og bliver stort og kendt. Men start med .dk og .com evt. .net og .org. og .info så er du dækket godt ind, med mindre at du også vil have norden med, så er det .se og .no

SÆLG din bil helt gratis på www.e-bil.dk

Har din bil tandrem? se vores database med over 1000 bilmodeller.

Tilmeldt 7. Jun 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

På surftown står der at man kun kan købe domæne hvis man har et webhotel, hvordan får man dette?

Burde jeg hellere købe på one.com?

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. May 12
Indlæg ialt: 56
Fra  webintas Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du snart skal have en webshop, så skal du jo have et webhotel. Hvis du ikke regner med at lave webshoppen selv, så få nogle andre til at stå for køb af webhotel mm. Det sparer dig for bøvl. De kan også sætte mail op. Om man bruger one.com, surftown eller nogle tredje er et holdningsspørgsmål. Jeg bruger one.com, fordi de har god chatsupport og er okay billige. Dog vil nogle sige at deres servere er lidt langsomme (resultat: siden lader langsomt)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Oct 13
Indlæg ialt: 57
Fra  Elexo Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder umiddelbart til at du vil have noget hosting herhjemme fra.

Men hvis du skulle ønske at have hosting fra udlandet, kan jeg varmt anbefale Bluehost.com - De yder sublim support.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjørn Johansen:

Hej Lauren,

Tag et kig på følgende link angående placering: http://meebox.net/da/support/artikel/71/SEO+-+Har+placeringen+af+din+server+nogen+betydning+%3F/ 

Hvis din webshop fokuserer på det danske marked, så få dig et dansk domæne på en dansk server. 

Den holder ikke helt stick, fordi i en anden video siger de, at hvis du henvender dig til et marked i Europa kan du hoste din side i Europa, uden problemer, da dit TLD henvender sig til et bestemt land, f.eks. .dk til danmark, .de til tyskland.

Google kan ud fra TLD, sidens indhold, og mængden af besøgende finde ud af hvor din side henvender sig til (Hvis alt står på dansk, du har .dk domæne, og 80% af dine besøgende kommer fra danmark, så er man rimelig sikker på at det er danmark).

Når det så er sagt, så har vi .com, .net, etc som er generiske TLD'er.. Google Webmaster tool vil give dig muligheden, for at bestemme hvilket land siden henvender sig til.

Hvis man kigger her:

http://productforums.google.com/forum/#!topic/webmasters/ekkowjmHfIo fortæller googles egen ansatte at hvis ccTLD er brugt vil de ikke bruge serveren placering.

Igen som skrevet i andre tråde på Amino - Googles eget support site siger følgende: https://support.google.com/webmasters/answer/62399 

Et problem ved at kigge på IP'en også, er at mange IP brugt rundt om i verdenen, er allokeret til andre lande end de bliver brugt, grundet af IP'er bliver solgt.

Samtidig skal man også tænke på, at hvis man er et large scale firma, vil man oftest have ANYCAST IP routing, dette betyder at selvom du er hosted i Danmark, kan din IP sagtens være allokeret til England eller USA.

Derfor ved google også at de ikke kan kigge på IP'en (derfor de giver muligheden for gTLD at sige hvor domænet hører til).

Så nej - IP har ikke betydning, hvis man bruger et ccTLD, og det har ikke betydning hvis du specificere dit land for gTLD'er.

Og hvis det endelig skulle have betydning, så er betydningen for dette mindre end hastigheden for din side.

Og folk placeret i Tyskland(Frankfurt), Amsterdam, London, Sverige, etc - vil have en fordel, fordi hastigheden bliver målt fra googles datacentre, hvilket er placeret i nogle af disse byer/lande.

Hvis SEO er meget vigtigt, så gå op i andre ting end IP'en af en server.

Som der bliver sagt i videoen på deres support side:

But this was a problem for some websites, because some
sites use a geographically neutral TLD, or top-level
domain, such as .com or .net, and they may host their
website in a location that is different from where their
actual business is located.
Say hosting is cheaper in a different country from yours.
So without either of these signals, Google might not be
able to return the website for relevant locally-targeted
searches, which is why we built the geotargeting tool,
so that you could let us know if your site is especially
relevant to a particular region

Mit tip til trådstarter er:

Hvis du bare skal være i det danske marked, vælg noget fra Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Holland - alle vil give dine kunder gode hastigheder.

Hvis du vil have siden er international, vil jeg begynde at tage et kig på London, Amsterdam eller Frankfurt.

Men hvorfor?

Fordelen ved både Frankfurt og Amsterdam er, at der ligger 2 kæmpe store internet knudepunkter (begge er nummer 1 og 2 på et verdensplan), dette gør at rigtig mange lande og internet udbydere har direkte adgang til disse knudepunkter.

Kigger man på et netværk level, er hastigheden fra disse steder utrolig gode til det meste af verdenen.

Grunden til London, er at det ligger tæt på amsterdam, så alt trafik der går til USA, vil køre på samme kabler som Amsterdam.

Og til andre:

Ja - nu vil i sikkert sige at jeg skriver dette fordi vores servere er placeret i Amsterdam, helt korrekt, fordi vi tænker performance på et globalt netværk, derfor amsterdam :P

Men trådstarter - det er helt op til dig hvor du vælger hosting, hold det indenfor Europa, og der burde ikke være noget problem.

Heller ikke SEO mæssigt, hvis bare du tager dine forholdsregler, og konfigurere google webmaster tools korrekt :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 105
Fra  erikback.com Skrevet kl. 06:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Mvh. Erik Back, ekspert i blogging. Hjælper med content, mailinglister og personlig branding

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)