Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan undgår jeg at blive straffet?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Dec 12
Indlæg ialt: 10
Fra  SukkerBien.dk Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er i gang med at få produceret et app som i bund og grund går ud på at man skal give hinanden lift i bil. Dette skal foregå gratis eller mod et meget lavt beløb der bare dækker benzinomkostningerne. Det skal foregå nogenlunde på samme måde som hos gomore, som jeg går ud fra må være en lovlig forretning på trods af at der udveksles penge mellem lift-giveren og lift-tageren.

Jeg ved at det er ulovligt i Danmark at køre pirat-taxa, og jeg er derfor bange for at JEG vil blive straffet hvis der er folk som bruger app'en til at køre pirat-taxa.

Vil det fratage mig mit ansvar hvis jeg blot skriver at det i Danmark er ulovligt at tage penge for lift, og dette derfor ikke vil blive tolereret?

Hvis jeg nu satte denne app til salg i mange lande, ville jeg så skulle undersøge reglerne i hvert enkelt land, eller ville jeg kunne fratage mig ansvaret ved blot at skrive at det i nogle lande er ulovligt at tage penge for lift, og man skal derfor altid undersøge reglerne der gælder der hvor du befinder dig?

Håber at der er nogen der har noget juridisk viden eller ved hvor jeg kan få svar på dette gratis.

Tilmeldt 9. Nov 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at vide noget som helst omkring dette område, vil jeg ikke tro det er lovligt. Det ville vel svare til at lave en app som hookede pushere op med evt kunder.. ( I princippet ) 

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Dec 12
Indlæg ialt: 10
Fra  SukkerBien.dk Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg ikke mene at det svarer til.

Ideen med app'en er at folk skal gøre det gratis.

Visionen er at vi som samfund skal blive bedre til at hjælpe hinanden.

Sydpå er det helt normalt at man blaffer hvis man skal et sted hen, men det er det ikke i Danmark.

Jeg vil med min app give bl.a. blaffere mulighed for at blive set af folk der er i området og ikke blot de folk der kører forbi personen.

Ideen kom da jeg var inde i byen på J-dag og det var da helt umuligt at få en taxa. Det ville være rart hvis det var normalt for folk at hjælpe hinanden og der så var en bil der alligevel skulle hjem fra byen der lige kunne tage mig med. Det er det jeg vil prøve at gøre mere udbredt via mit app.

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er overhovedet ikke at sammenligne med at hooke pushere op med kunder...

Det er ikke ulovligt at tage en blaffer op (mig bekendt) og jeg kan derfor ikke forestille mig at du kan blive straffet for at der er nogen der bryder loven ved hjælp af din app.

Man kan vel heller ikke blive straffet hvis man producerer kageruller, og der så er nogen der slår andre i hovedet med den...... 

Tilmeldt 9. Nov 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Anders Bruun Rasmussen:
Man kan vel heller ikke blive straffet hvis man producerer kageruller, og der så er nogen der slår andre i hovedet med den...... 

Hvis det var i USA, ville det ikke være urealistisk ;) 

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Dec 12
Indlæg ialt: 10
Fra  SukkerBien.dk Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der ved hvordan jeg kan få en advokat til at svare på mit spørgsmål uden at det koster mig alt for meget?

Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Billige råd viser sig ofte dyre.

Aftaler, økonomi, forsikring skal være på plads.

Pas på din app ikke bliver misbrugt af folk med andre hensigter end økonomisk favorabel samtransport.

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Dec 12
Indlæg ialt: 10
Fra  SukkerBien.dk Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan godt være at billige råd måske ikke altid er gode råd.

Men jeg tog kontakt til "Ret & Råd" som ville have 3-4000 excl. moms for at give mig et svar på mit ene spørgsmål.

Og det har jeg bare ikke råd til at betale.

Så håber bare at der er nogen der kender en måde jeg kan få svar på mit spørgsmål uden at skulle af med så mange penge for et forholdsvist simpelt spørgsmål.

Fra Svendborg
Tilmeldt 4. Sep 13
Indlæg ialt: 27
Fra  ImpexChina Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjek gomore.dk de gør det samme. Og der har brugeren også mulighed for at kræve en fast pris for liftet. Så mit gæt er, at det er lovligt nok.

Tilmeldt 1. May 13
Indlæg ialt: 11
Fra  JDA Aloe vera Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var til et kursus igår hvor der var en revisor der var tilknyttet nin. hvor han snakkede om at man kunne få en masse rådgivning fra advokater, revisorer osv. http://www.nin.dk/  kan ikke lige huske om de første 9 timer var gratis eller om det var 82 eks moms pga noget støtte....

men det var da en mulighed.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)