Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opvarmet barnevognsmadras

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er 4 unge mennesker, som går på handelsskolen HHX i Ishøj, som er igang med at lave et innovationsprojekt. Vi har tænkt os at lave en opvarmet barnevognsmadras til en barnevogn, så babyerne ikke ligger og fryser om vinteren, og ikke behøver en masse dyner osv. 

Vores ide er at opvarme madrassen med en varmepude lavet af korn, som man kommer i mikroovnen. På denne måde undgår vi en risiko der er med elektriske apparater. 

Vi håber at I vil komme med jeres mening, og evt. komme med ideer, så vi kan komme videre med vores projekt.

På forhånd tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er god nok, men jeg tror ikke den holder i virkelighedens verden.

Når man lægger børn ud og sove i en barnevogn - så er barnet ofte træt og pylret og man har selv leverpostej op af armene ;-)

Så jeg tror ikke man lige vil have overskud til at koordinere at man lige skal have en pude i mikroovnen, hvor efter man skal fedte med at lægger den ned i madrassen.

Desuden skal man også huske at mødre tit har en tendens til at give barnet for meget tøj, udanset vejret. For meget tøj plus en varm madres = alt for varmt barn, hvilket ikke er sundt. Heller lidt for kold end lidt for varm.

mvh. Thomas

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er faktisk rigtig god i teorien.

Men det lyder som om at ingen af jer har børn.

Børn sover generalt  godt når det er koldt, det går voksne også.

selvom der er minus 10 grader uden for så var vores dreng altid svedig, hver vinter når vi hentede ham op, selvom han ikke havde for meget tøj på.

Man bør også tænke omvendt, hvor lang tid holder sådan en kornpude varmen, fordi hvis du får varmet barnevogn og madres op, og efter 30 min aftager virkningen, så har du pludselig et barn og barnevogn der er varm, også begynder barnet først rigtigt at fryse, når virkningen aftager, den skal mindst kunne holde det varmt i 2 timer.

Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 263
Fra  Tæppebutikken.dk Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har 2 unger som godt nok har overstået barnevognsalderen.

Jeg tror ikke jeg ville bruge en opvarmet madras. Det er i hvert fald vigtigt at vide om den er varm i lang nok tid.

Nogen gange sover ungerne 1 time og andre gange i 3 timer(mest når de er små).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg vil også mene at 3 timer skal den kunne holde. Min den bette sover stadigvæk nærmer de 3 timer end de 2.

Noget helt andet er at når det er til børn skal det helt sikkert godkendes mht. sikkerhed - tænker jeg.

Fra Taastrup
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Den her må jeg bare kommentere Big Smile

Brug det endelig som projekt hvis det er en skoleopgave. En markedsundersøgelse eksempelvis som viser at produktet ikke holder, er jo klart brugbart resultat for en virksomhed der undersøger afsætningen for en nyudvikling.

Som reelt produkt i den virkelige verden vil jeg også nok takke nej tak. Forældre anbefales ikke at lade deres børn sove ude under -10°C og selv her med ulddragt og voksipose er de rigeligt varme. Og skal jeg bakse med mikroovn (som så skal være tilgængelig uanset hvor jeg er) samtidig med krudtuglen skal ligge stille og sove, er en udfordring oveni jeg ikke har brug for.

mvh Jan (far til 4 drenge på 7, 5,5 og 5 år)

 

PS. Lad endelig alle de skæve ideer flyde og skriv dem ned. Lige pludselig er der en af dem der er gods i. Og brainstorm med udgangspunkt i hverdags problematikker er ikke en skidt start.

Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er helt enig i alle de andre indlæg her. jeg har selv 3 børn er uddannet pædagog og har arbejdet i vuggestuer.

 

men jeg vil her gøre opmærksom på et væsentligt aspekt som må undersøges nærmere. nemlig fænomenet vuggedød. det er vist aldrig rigtigt påvist hvad årsagen er til dette syndrom som desværre overgår nogle spædbørn. der har igennem de seneste 30-40 år været forskellige bud på årsagen. og der er nok flere forskellige årsager og sammenfald af forskellige faktorer der gør sig gældende fra tilfælde til tilfælde.

der har været bud på at der er forhøjet risiko når baby sover på maven, passiv rygning og når der er for varmt der hvor baby sover.

det sidst nævnte forhold er jo interessant for jer og projekt opvarmet babymadras. forældre bliver vejledt af sundhedsplejen til at være opmærksom på disse forhold babys første 6-9 levemåneder afhængig vægt, fysisk tilstand og generelle helbred.

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Når produktet designes, så tag også højde for barnevognsseler... de er ofte ret besværlige at tage af og på - og sidder spændt fast i siderne af barnevognens bund.

Det er ikke noget man gider at stå og bakse med at spænde af og på, når man har en træt unge på den anden arm... så den varme madras skal på en eller anden måde kunne lægges ned selvom selen er monteret.

Fra København Ø
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 166
Fra  SEO Nørden Tandblegning 365 Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

På mange måder meget enige i de ovenstående kommentarer, og rigtig fedt at turde tænke uden for rammerne af hvad man normalt gør...

Det sagt tror jeg faktisk det vil blive svært at sælge til private - personligt ville jeg aldrig bruge det af en række af de samme årsager som ovenfor nævnt... men hvad med hvis man drejede målgruppen til vuggestuer og dagplejere... Måske det kunne passe godt ind et sted, hvor soverutiner er lidt mere systematiserede og masseproduktionsagtige end de er det i hjemmet... Det er ikke ment som en negativ statement om vuggestuer ordene jeg brugte i den tidligere sætning, men faktum er, at de har en praktik og nogle gøremål, der er relativt skemalagte i vuggestuer og dagpleje, og hvis det her på en måde kunne gå ind og gøre vuggestue processer mere effektive og mere behagelige for børnene, så er det måske en rigtig interessant målgruppe.

Det var bare mine 5 cents brainstorms input.

Partner - KH-Online.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)