Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit eget tøjmærke

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Sæby
Tilmeldt 21. Nov 13
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg har gået med en ide om at det kunne være fedt at lave mit eget tøj mærke, så kunne godt bruge et par råd.
Først og fremmest, vil hvilke anbefalinger i har til at lave selve tøj mærket. Har fundet på et navn til tøj mærket, men er ikke sikker på det ikke findes (kunne ikke finde et)
Vil gerne vide hvordan man laver designet, altså om man selv skal tegne det eller lave de i programmer osv.
Kunne også godt tænke mig at vide hvor man får det lavet og hvordan.
- Hvad er omkostningerne i starten ca.? Bør jeg spare en del op, før jeg starter på dette og hvad med mine ideér? Hvordan kan jeg være sikker på at hvis jeg deler en trøje jeg fx har designet ikke bliver snuppet af en anden og hele mit mærkes navn?

Kom gerne med bud på mine spørgsmål og flere oplysninger om dette, det ville jeg blive rigtig glad for!

Tusind tak!Big Smile 

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest skal du sætte sig et mål.
- Spørg dig selv; Hvad vil jeg gerne med mit tøjmærke, er det noget som jeg kun selv vil gå i og lave som et hobby projekt og måske evt. sælge til venner og bekendte eller vil jeg sælge til alle på min vej. Hvordan vil jeg sælge? Vil jeg sælge gennem andre butikker, min egen webshop, eller mund til mund? Jo flere overvejelser du får svar på, jo bedre bliver projektet i det lange løb.

Når du har sat dig et mål, må du tænke på omkostningerne. Det er ikke altid så nemt at starte et tøjmærke. Hvor meget vil du ligge i kvalitet og hvor meget i design. Hvis det er bare er t-shirts på tryk, så kan du sagtens starte ud med 50 - 100 t-shirts (et par tryk på hver trøje) og så lave dem for 50 kr. stykket, men hvad så med kvaliteten? Du kan vælge at lave designet i Photoshop, Illustrator eller andre programmer som kan opfylde de krav som trykkere ofte stiller (Vector-filer).

Jo, mere kapital du har, jo mere seriøst kan du selvfølge kører projektet, men husk ikke at forhaste dig. Du skal sætte dig ned og overveje det hele, lav evt. et budget, vælger du at selve via en hjemmeside som fx. Shopify, jamen, så skriv det med oven i. Alt koster og du kan blive overrasket. 

Skriv evt. en PM, hvis du har specfikke spørgsmål. Jeg har selv erfaring med at starte et tøjmærke.

Fra Sæby
Tilmeldt 21. Nov 13
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger mange tak for dine svar. Vil sætte mig ned og lave mig et mål og derefter overveje de følgende ting. Skal nok skrive til dig, hvis jeg har brug for hjælp. Tak for svaret!

Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at sælge mit :) Det er af kategori Streetwear, og er godt anderkendt i Danmark - speciel i Dansemiljøet.

Skriv en PM til mig, hvis du er interesseret :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg tror at du skal finde en der kan tegne det design du gerne vil have, find din mål gruppe.

Her efter få lavet et par designs du kan vise, også find dig en investorer hvis du da ikke selv har kapitalen.

Dette var bare et kort opslag men med dette vil du allerede kunne komme i gang på en hurtigere og god måde.

Held og lykke 

Fra Sæby
Tilmeldt 21. Nov 13
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret! :-D

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)