Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle der er Datamatiker?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey. Min situation er at jeg går på HA.Almen i Aarhus og keder mig virkelig på den uddannelse, det var slet ikke det jeg regnede med da jeg søgte ind før sommerferie og var så glad for have kommet ind og at det så tager 5 år motiverer mig ikke endu mere.

Derfor overvejer jeg at søge ind på datamatiker udd. til næste sommer. Tanken er først og fremmest at består de 2.6 år og derefter få efaringer på arbejdsmarkedet og læse videre igen til noget højer og derved opnå større karriermuligheder og løn

Nogle datamatiker(+ studernde) der kan fortælle mig om hvor svært der har været for dem og hvordan er matematikken?
Jeg er selv super god til engelsk og især det tekniske engelsk, jeg har altid været en IT/elektronik nørd og ham der altid bliver spurgt om hjælp til alverdens ting der vedrører IT, men har dog aldrig selv lavet med programmering. 

Tilmeldt 21. Feb 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har selv læst både HA og Datamatiker (omend det er en del år siden) og jeg fandt bestemt ikke matematik-delen slem.

Datamatiker uddannelsen er en del andet og mere end programmering, men det er naturligvis en central del af uddannelsen.

Umiddelbart lyder det som om du er meget godt kvalificeret til at klare uddannelsen.

Mvh.

Dennis

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du gennemført datamatiker uddannelsen og hvad lavede du derefter?

Fra Næstved
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 02:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg læser på nuværende tidspunkt til Datamatiker 3 semester. Jeg har dumpet matematik igennem hele folkeskolen, tog mig sammen for et par år siden og fik 12 i matematik b, men det er bestemt ikke nødvendigt med så høj en karakter. Du lærer helt andre koncepter. 

Datamatiker uddannelsen er ren programmering, jeg vil sige du skal prøve at følge nogle tutorials om java, og så prøv at lave dit eget lille projekt. Se om du kan udtænke det selv, alle kan lærer at programmere. Men se først om det er noget for dig. Besøg uddannelsen.

Du kan læse en bachelor top-up bagefter og tage en kandidat også. eller tage et praktik ophold nær Silicon Valley :-) kun fantasien sætter grænser. 


Men husk at bare fordi du er en super god bruger af IT - gør dig ikke nødvendigvis til nogen super god programmør, det er 2 vidt forskellige ting.  

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 03:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Johannessen:
... jeg vil sige du skal prøve at følge nogle tutorials om java, og så prøv at lave dit eget lille projekt. Se om du kan udtænke det selv, alle kan lærer at programmere.

Jeg er helt enig med Per.

Hvis ikke du har programmeringserfaring, vil jeg også anbefale dig at prøve at følge nogle tutorials, lave nogle små programmer og lign. Bare for at se om du synes at det er sjovt, og for at se om du kan se logikken i hvordan programmering foregår.

Programmeringssproget er ikke så vigtigt, Java (som Per nævner) er rimelig nemt at gå til, og der findes mange tutorials og meget hjælp at hente online. Men har man forstået et sprog, kan man ret hurtigt lære et andet. 

Mvh Carsten

Fra Sanur
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 275
Fra  Cyberdata.dk Skrevet kl. 05:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er nødt til at sætte dig ind i HTML og Php og begynde at lære at programmere lidt, det behøver du ikke en udd. for, men hvis det interesserer dig, så ved du også om du skal tage den udd. det vil være ret skidt for dig hvis du skal til at skifte igen, men IT skal du ikke tage for pengene, men fordi det interesserer dig, da det er et fuldtids job, du skal altid være opmærksom på de nyeste teknikker og lære at bruge dem, så det er ikke et job hvor du bare kan sidde på din flade og nyde når du har udd. du skal hele tiden være til at lære, men det ved du vel når det er dig alle spørger om hjælp :)

Men når først du kan lidt, så bliver det MEGET sjovere, og interessant at lære mere og blive bedre :)

god vind, håber du kunne bruge det til noget.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

taler vi "Hello world" tutorials eller noget lidt sværer. evt nogle youtube links?

Og nogle der ved hvordan jobsituationen for Datamatiker er lige nu og de næste 3 år frem er? 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)