Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed til ApS

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Mar 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har det sidste års tid haft enkelt mands ejet virksomhed. Nu vil jeg sammen med et par andre starte et ApS som er noget helt andet at handle med end jeg har gjort før.

Mit spørgsmål går så på om jeg kan bruge overskuddet fra min enkelt mands ejet virkshed og putte i ApS firmaet uden at reklamationer osv fra det gamle firma kommer til at påvirke det nye?? OG kan jeg trække pengene ud til ApS uden at skulle betale skat af dem nu hvor det er en ny virksomhed??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

hudle:
Mit spørgsmål går så på om jeg kan bruge overskuddet fra min enkelt mands ejet virkshed og putte i ApS firmaet uden at reklamationer osv fra det gamle firma kommer til at påvirke det nye?? OG kan jeg trække pengene ud til ApS uden at skulle betale skat af dem nu hvor det er en ny virksomhed??

ja du må da gerne låne penge til dit nye aps - du kan jo ikke bare skyde ind men du kan låne det penge eller købe andele hvis de andre vil det og det har det ikke noget med risiko at gøre - al risiko for alle handler lavet i gamle personlige virksomhed ligger stadigt på dig personligt. Det nedbringer heller ikke skatten i din personlige virksomhed

du bør vel vide, at det du trækker ud af din personlige virksomhed aldrig påvirker din skat.  Du må hæve alt det du vil men det nedbringer da ikke dit overskud og dermed din skat, så du er inde på noget der ikke duer - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html

Du kan således hverken stifte ApS for ikke beskattede penge eller på anden måde bruge ikke beskattede penge i den sammenhæng

Du bør faktisk skaffe lidt hjælp, for der kan være penge at spare for dig ved at lade en revisor se dine ting igennem

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være velkommen til at sende mig en privatbesked hvor du lægger dit nummer - så drøfter jeg gerne dine muligheder m.v.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

hudle:
Mit spørgsmål går så på om jeg kan bruge overskuddet fra min enkelt mands ejet virkshed og putte i ApS firmaet uden at reklamationer osv fra det gamle firma kommer til at påvirke det nye?? OG kan jeg trække pengene ud til ApS uden at skulle betale skat af dem nu hvor det er en ny virksomhed??

ja du må da gerne låne penge til dit nye aps - du kan jo ikke bare skyde ind men du kan låne det penge eller købe andele hvis de andre vil det og det har det ikke noget med risiko at gøre - al risiko for alle handler lavet i gamle personlige virksomhed ligger stadigt på dig personligt. Det nedbringer heller ikke skatten i din personlige virksomhed

du bør vel vide, at det du trækker ud af din personlige virksomhed aldrig påvirker din skat.  Du må hæve alt det du vil men det nedbringer da ikke dit overskud og dermed din skat, så du er inde på noget der ikke duer - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html

Du kan således hverken stifte ApS for ikke beskattede penge eller på anden måde bruge ikke beskattede penge i den sammenhæng

Du bør faktisk skaffe lidt hjælp, for der kan være penge at spare for dig ved at lade en revisor se dine ting igennem

vh John H

Nu fremgår der jo ikke oplysninger om efter hvilken metode han bliver beskattet. Ikke en finger, at sætte på forholdet omkring overskudsanvendelse, men hvis vi kører VSO fx. bliver hævede penge jo netop en del af den skattepligtige indkomst og kommer derved i højgrad til og betyde noget for den personlige skat.

Dernæst skal man i VSO passe på med at foretage udlån, da det kan anses for en hævning, med mindre man driver udlånsvirksomhed (såfremt det ikke optræder som en naturligt forekommende post i forhold til virksomhedens aktiviteter).

og det korte af det lange, med mindre du har et selskab med penge i, så kan du ikke stifte selskaber uden at skulle skyde beskattede penge ind i det.

Statsautoriseret revisor - København

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 13
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Agera:

Prøv at undersøge fordelene ved en skattefri virksomhedsomdannelse - så kan du "trække pengene ud" uden at betale skat.

http://www.agera.dk/skattefri-virksomhedsomdannelse/

Der skal du dog vente til næste år med stiftelsen, da fristen er 30. juni.

Både og - En skattefri virksomhedsomdannelse er netop ikke skattefri, idet den aktuelle skat på omdannelsestidspunktet vil skulle afregnes på et senere tidspunkt.

Der derfor udelukkende tale om en udskydelse af beskantingstidspunktet.

Ydermere kan en skattefri virksomhedsomdannelse kun betales sig, hvis der er relativt store skattemæssige avancer i forbindelse med enkeltmandsvirksomhedens ophør, som vil udløse en beskatning. I modsat fald vil det oftest være en fordel at foretage en kontant omdannelse, hvor den aktuelle skat (typisk skat af virksomhedsoverskud) afregnes og anskaffelsessummen for selskabet er lig med den indskudte kapital.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny - det kan være at du klan få et juleferiejob med at stramme tekster op agera.dk! Yes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Koudahl:
Tonny - det kan være at du kan få et juleferiejob med at stramme tekster op agera.dk! Yes
Big Smile

jep - og omdannelse når den personlige virksomhed har kørt mindre end et år vil i mange fald ikke rigtigt være smart - (men alt er muligt - det kan en revisor vurdere) MEN her skal der jo stiftes et ApS sammen med nogle andre, og så skal der først omdannes til ApS (og skattefri omdannelse koster jo i revisor og vurdering) og så skal det nye aps sælge dele af anparterne til makkerne, så jeg vil under normale omstændigheder råde til at hver skyder 25.000 kr ind efter nytår når kapital kravet er 50 t (eller mindre hvis I er mere end 2) stifter kontant og køb så evt aktiver og andet af det personlige selskab som så kan bevares eller lukkes

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)