Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forbrugerstyrelsen : Rend mig et vist sted, hvor jeg er højst når jeg plukker jordbær

Side 4 ud af 10 (95 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Nu håber jeg trådstarter husker, at denne som udgangspunkt også har udbedringsret og pligt, således at du hellere ikke kommer til at hænge på en regning fra klager, hvor denne måske har sent reparationen videre til en af dine konkurrenter. For så det bliver det først rigtigt dyrt Wink

Hej Ib

Takker mange gange for at gøre mig opmærksom på dette, det har jeg dog rimeligt godt styr på.

Jeg har haft begge robotplæneklippere på mit eget "operationsbord" op til flere gange med ingen fejl, så derfor kører jeg hårdt på.

Det der undrer mig meget, er at man får en trussel med at det kan koste mit firma op til 9000,- pr. sag, hvis de sendes til en "ekspert" i disse.

Deres grundarbejde er ikke godt, jeg er selv registret som vuderingsekspert ifm. tvist.

Alle de robotplæneklippere jeg sælger har et unik nummer, dvs. jeg kan udlæse alle fejl på disse.

Jeg er spændt på hvad der sker :-)

Men jeg må sige jeg er rigtig glad, denne tråd ligger allerede på side 4 med søgeord forbrugerstyrelsen , så Amino virker

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nielsen:
Det der undrer mig meget, er at man får en trussel med at det kan koste mit firma op til 9000,- pr. sag, hvis de sendes til en "ekspert" i disse.

Yes Det undrer også mig.

Og med hensyn til "trussel" information omkring registrering, som dårlig betaler, oplyser denne  http://neminkasso.dk/ Det i sine inkassoskrivelser.

Har lige lavet et sådan for undertegnede, hvor debitor tilsyneladende er forsvundet fra "jordens overflade".

Ja mange indlæg på Amino, kommer meget hurtigt på side 1 i Google. Så hvis nærværende ligger på side 4. Kommer det nok hurtigt længere op. Wink

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Yes Det undrer også mig.

Det er lidt meget omvendt her, det er forbrugerstyrelsen der oplyser mig at det kan koste mig dette beløb, hvis jeg ikke laver forlig med kunden,  ellers kan jeg  slipper jeg med halv pris :-) med forlig

men lad os se hvad der sker i løbet at et par måneder eller 12

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nielsen:

Styrelsen kan vel ikke sætte sig op som dommer ?

En erhvervsdrivende er vel også beskyttet af retsplejeloven ??

Og et andet for forhold er vel det, at i en ”mangelsag” skal der vel også ofte bruges vidner ?

Disse kan Forbrugerstyrelsen vel ikke møde op med ????

Kan man som sagsøger ikke gøre følgende gældende:?????

Sagsøger er af den opfattelse, at der ikke skal medvirke 3 dommere, jf. retsplejelovens § 12, stik. 3.

 

Sagsøger er af den opfattelse, at der ikke skal medvirke sagkyndige dommere, jf. retsplejelovens § 20.

 

Sagsøger er af den opfattelse, at sagen ikke skal henvises jf. retsplejelovens §§ 226 og 227.

 

På det foreliggende grundlag ønsker sagsøger ikke at begære syn og skøn eller andre særlige forberedelsesskridt jf. retsplejelovens § 353.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det ikke forbrugerstyrelsen der afgør en sag om manglende betaling- det skal afgøres i en civilrets sag så du skal have fat i advokat

Jeg tænker du kunne påpege overfor kunden at der kommer renter på det udestående samt advokat salær (dog begrænset af at det er en "småsag" )

Kunden udnytter bare at forbrugerrådet tager en privat kunde som den "svage part" og forbrugerstyrelsen tager ikke stilling til betalings spørgsmålet eller om kunden er urimelig.

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Server Service !

Det ved "vi" " alle"  Prøv nu og læse hvad det hele startede med - trådstarters begyndelse:

Johnny Nielsen 
Fra Toprobot.dk
Skrevet sø, 24 nov 2013 kl. 14:21
DårligtDårligtRimeligRimeligMiddelMiddelGodtGodtPerfektPerfekt
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 10 personer
En sjælden gang i mellem , bliver jeg nød til at sidde og dunke mit hoved meget hårdt ned i skrivebordet, gentagende gange .

Har en kunde der ikke har betalt for sin robotplæneklipper, samt installation af denne (regningen er fra 2011, kr.32,000,-)

Hun er rykket efter bogen, og da der så bliver sagt RIBERS  fra min side kommer der en mail fra forbrugerstyrelsen at hun har indgivet en klage , og jeg ikke kan sætte hende i bås der ?

Jeg skriver tilbage til dem for 6 mdr. siden at de nok kun er berettiget  til at behandle klager , hvor kunden har betalt fakturaen

og herefter har jeg ikke hørt fra dem.

Det er sidst gang jeg monterer noget på guldkysten (strandvejen) uden at have fået forskud.

Måske det er derfor de har råd til villaerne i det område.

Forbrugerstyrelsen har som altid god tid, så der kan gå op til 12 Mdr. før de har behandlet sagen.

En gang imellem er det sgu lidt surt og være selvstændig og stole på folk

  • Altså "humlen er" at såfremt man ikke er hurtig nok som selverhvervende, og kommer kunden i forkøbet med anlæggelse af sag i civilretten. Kan den "forudrettede" kunde blokerer for betalingen ved at indsende et klagegebyr på 300 kr. til forbrugerstyrelsen, og dermed kan den erhvervsdrivende, i dette tilfælde Toprobot vente LAAAAAAAAAAAAGGGG tid på at få tilendebragt sagen. 
  • Sender den "forudrettede" ikke sagen til forbrugerstyrelsen, gør den istedet indsigelser mod fakturaen, og alligevel må man have vedkommende i retten med en stævning.
  • Så til erhvervsdrivende hurtig afsted med en stævning (se også www.domstol.dk) . Dem som ikke vil betale vil kun forhale sagen til egen vinding. Så spring betalingspåkrav i Fogedretten over.
Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

En sjælden gang i mellem , bliver jeg nød til at sidde og dunke mit hoved meget hårdt ned i skrivebordet, gentagende gange .

Har en kunde der ikke har betalt for sin robotplæneklipper, samt installation af denne (regningen er fra 2011, kr.32,000,-)

Hun er rykket efter bogen, og da der så bliver sagt RIBERS  fra min side kommer der en mail fra forbrugerstyrelsen at hun har indgivet en klage , og jeg ikke kan sætte hende i bås der ?

Jeg skriver tilbage til dem for 6 mdr. siden at de nok kun er berettiget  til at behandle klager , hvor kunden har betalt fakturaen

og herefter har jeg ikke hørt fra dem.

Det er sidst gang jeg monterer noget på guldkysten (strandvejen) uden at have fået forskud.

Måske det er derfor de har råd til villaerne i det område.

Forbrugerstyrelsen har som altid god tid, så der kan gå op til 12 Mdr. før de har behandlet sagen.

En gang imellem er det sgu lidt surt og være selvstændig og stole på folk

  • Altså "humlen er" at såfremt man ikke er hurtig nok som selverhvervende, og kommer kunden i forkøbet med anlæggelse af sag i civilretten. Kan den "forudrettede" kunde blokerer for betalingen ved at indsende et klagegebyr på 300 kr. til forbrugerstyrelsen, og dermed kan den erhvervsdrivende, i dette tilfælde Toprobot vente LAAAAAAAAAAAAGGGG tid på at få tilendebragt sagen. 
  • Sender den "forudrettede" ikke sagen til forbrugerstyrelsen, gør den istedet indsigelser mod fakturaen, og alligevel må man have vedkommende i retten med en stævning.
  • Så til erhvervsdrivende hurtig afsted med en stævning (se også www.domstol.dk) . Dem som ikke vil betale vil kun forhale sagen til egen vinding. Så spring betalingspåkrav i Fogedretten over.

Jo jeg har selvfølgelig læst spørgers indlæg og du behøver ikke tale nedladende

jf. "kunde blokerer for betalingen ved at indsende et klagegebyr på 300 kr. til forbrugerstyrelsen, og dermed kan den erhvervsdrivende, i dette tilfælde Toprobot vente LAAAAAAAAAAAAGGGG tid på at få tilendebragt sagen."

Men så er der muligvis noget jeg ikke ved for tænker at klagesagen skal foregå i civilretten - det er jo netop derfor der skal køres sag - ellers kunne han bare have kørt den til inkasso ?
Jeg kan ikke tro at en forbrugerklage kan udsætte en civilretssag da en retssag netop er til for at afgøre evt. mangler / klager ...

Jeg er ikke advokat og har KUN haft 1 kunde i fogedretten i løbet af 5 år - så bær over med mig hvis det er skudt forbi :)

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Plukker du jordbær ?

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Server Service:
Jeg kan ikke tro at en forbrugerklage kan udsætte en civilretssag da en retssag netop er til for at afgøre evt. mangler / klager

Men det kan den. det er netop det der er det fortvivlende for den erhvervsdrivende og dennes tilgodehavende. Havde bare den "forurettede" betalt sin faktura, og med påstand om tilbagebetaling af denne var sagen en anden set med den erhvervsdrivende.

Til din oplysning, som også længere oppe i tråden er beskrevet har jeg prøvet det på egen krop. Og når så den erhvervsdrivende alligevel får synlighed på at den pågældende vare ikke lider af fejl og mangler, er dette ingen garanti for at den tidligere "forurettede" betaler sin gæld, fordi nu skal den erhvervsdrivende køre en ny sag for at få sit tilgodehavende.

Med hensyn til det du kalder tale ned, synes jeg ikke der er tale om dette. Wink

Men du udtaler dig først skråsikkert om noget du ikke har erfaring og viden omkring, som du nu erkender.

Retssager er mange ting, og om det er under småsags proces eller den almindelige proces, om det er i civilretten, fogedretten, om det er indenretslig eller udenretslig m.m.

Jo jura er kompleks, og det nyder nogle godt af. Og det er i disse tilfælde ikke de erhvervsdrivende.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fnuggiman:

Plukker du jordbær ?

Det var da nok det mest ubrugelige svar man kan bruge, når  der er nogle der prøver at komme med et seriøst svar på en problemstilling

Side 4 ud af 10 (95 indlæg)